שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 6 שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 6
למה אתה לא מנסה להתמודד עם העובדה שאני הצבתי ?
שאחרי כמה שנים כל הסקר הזה נופל בפח.
אתה צודק, נכון, אחרי כמה שנים כולם דתיים, אבל רבינו, האם לא מזעזע אותך שבערך חצי מהציבור החרדי לא רוצה להיות כזה, והיה שמח להחליף עם בוריס קטפשה מרוסיה,
 
אתה צודק, נכון, אחרי כמה שנים כולם דתיים, אבל רבינו, האם לא מזעזע אותך שבערך חצי מהציבור החרדי לא רוצה להיות כזה, והיה שמח להחליף עם בוריס קטפשה מרוסיה,
כל האשכול הזה הוא חתיכת מחט שעושים ממנה פיל הפילים
והבעיה של כל מי שמסתבך עם האשכול הזה היא פשוטה בתכלית הדבר

ואתן לך דוגמא
אדם שמוצא בשבת קודש ברחוב מיליון דולר שאם ירים אותם הם שלו ויש לו ניסיון לעבור על איסור שהוא דרבנן דהיינו מוקצה ויש לו רצון לעבור על זה ותעשה סקר ותמצא שרוב היהודים היה להם את הרצון הזה האם יש בזה חסרון

אנחנו בני אדם ויש לנו רצונות
והתפקיד שלנו לסלק הרצונות הללו אחד עושה את זה מהר ואחד לוקח לו יותר זמן וזריזין מקדימין וכך מרויחין
לא נדרש מן האדם ואין האדם יכול לבטל רצונות הללו אלא נדרש מן האדם לנצח במלחמה

וכמובן שאחרי התרגלות של מלחמה תקופה מסויימת יש יותר שליטה במצב כבר מלכתחילה.
 
"מפני שרגיל בה וקץ בה" (ונכון שלא מדובר על ניתוק קשר, ולכן כתבתי בייסוד העניין) או ממשלי "הקר רגלך מבית רעך פן ישבעך ושנאך"
לכן כתבתי שיש לו בעיה בשלום בית
למי שאין את הבעיה הזו לא ירצה לעולם לקחת חופש מאשתו
 
לכן כתבתי שיש לו בעיה בשלום בית
למי שאין את הבעיה הזו לא ירצה לעולם לקחת חופש מאשתו
הפוך, אדם חכם מתכונן מראש ולא יושב עם אשתו 24/7 יום יום כל היום כל החיים, אלא משבץ הפסקות בשביל לרומם את הקשר בזמן שהם ביחד. וכן עם חברו. ופשוט
 
הפוך, אדם חכם מתכונן מראש ולא יושב עם אשתו 24/7 יום יום כל היום כל החיים, אלא משבץ הפסקות בשביל לרומם את הקשר בזמן שהם ביחד. וכן עם חברו. ופשוט
לא דובר על לשבת 24/7
דובר על הקשר הפנימי
יתכן אדם שגר חצי שנה רחוק מאשתו אבל הוא מחובר אליה הוא איתה הוא חלק ממנה
וע"ז אני מדבר שאם אדם הקשר הזה מעיק עליו ורוצה לקחת מזה חופשה
יש לו בעיה בשלום בית
 
לא דובר על לשבת 24/7
דובר על הקשר הפנימי
יתכן אדם שגר חצי שנה רחוק מאשתו אבל הוא מחובר אליה הוא איתה הוא חלק ממנה
וע"ז אני מדבר שאם אדם הקשר הזה מעיק עליו ורוצה לקחת מזה חופשה
יש לו בעיה בשלום בית
אז אנחנו מדברים על שני דברים שונים לחלוטין.
 
כל האשכול הזה הוא חתיכת מחט שעושים ממנה פיל הפילים
והבעיה של כל מי שמסתבך עם האשכול הזה היא פשוטה בתכלית הדבר

ואתן לך דוגמא
אדם שמוצא בשבת קודש ברחוב מיליון דולר שאם ירים אותם הם שלו ויש לו ניסיון לעבור על איסור שהוא דרבנן דהיינו מוקצה ויש לו רצון לעבור על זה ותעשה סקר ותמצא שרוב היהודים היה להם את הרצון הזה האם יש בזה חסרון

אנחנו בני אדם ויש לנו רצונות
והתפקיד שלנו לסלק הרצונות הללו אחד עושה את זה מהר ואחד לוקח לו יותר זמן וזריזין מקדימין וכך מרויחין
לא נדרש מן האדם ואין האדם יכול לבטל רצונות הללו אלא נדרש מן האדם לנצח במלחמה

וכמובן שאחרי התרגלות של מלחמה תקופה מסויימת יש יותר שליטה במצב כבר מלכתחילה.
זה לא דומה ולא כמעט
יש לאדם לפעמים נסיון רגעי וזמני ואלמלא הקב"ה עוזרו אינו יכול לו
אבל כאן דובר על ניתוק הקשר
להיות גוי פי' לחיות בלי קשר לרבש"ע
כנראה שה90% לא מודעים לזה
אבל ע"ז הכאב למה זה לא מובן
שלהיות יהודי זה אומר קשר חי עם רבש"ע אדון כל העולמים
 
אז אנחנו מדברים על שני דברים שונים לחלוטין.
נכון
כך הבנתי מתחילה
אבל אני כתבתי
מה הבעיה לאבד קשר עם הקב"ה שבוע?
גם אם זה באשורו אני לא מבין את הספק...
תשאל אותו אם הוא מסכים להיות גרוש מאשתו שבוע באישורה
אם יענה כן יש לו בעיה בשלום בית...
וע"ז התפתח הנושא
 
לענ"ד האשכול עבר להתפלספות מיותרת בתכלית שלא שייכת לסקר הפותח כלל...

א. המצב שהוצג בסקר לא היה שהותרו העבירות ונעלמו המצוות.
אלא שהבורא מוציא את השבוע מהחשבון, ואומר לך - עשה מה שאתה רוצה.
א"כ, כיוון שהמצוות נשארו הטוב האמיתי והעבירות נשארו הרע האמיתי,
בחור שירצה לעשות את עבירות, מעיד על עצמו שהוא מנותק מהבורא, כל מעשיו הם אילוף ותו לא.

ב. הסקר אינו אסור באשר אין המחשבה על הצדדים האיסור אלא רק הצד לעשות עבירות.
אכן, מי שענה על הסקר שהוא ירצה להיות גוי - לכאו' עבר איסור.

ג. להיוולד חילוני הוא הרבה יותר גרוע.
חילוני מצווה על תרי"ג מצוות ולהיות תינוק שנשבה זה לא מוריד מחומרת המצב שלו.
והטענה לפיה חרדי זו אחריות כבידה, לענ"ד מגוחכת לחלוטין, אחר שמרנא הנפש החיים השריש בנו את הידיעה כי מצווה שכרה ללא גבול בניגוד לעבירה שעונשה מוגבל,
א"כ תמיד אנו ברווח עצום ולא בהפסד - עם כל מה שנעשה.

כל השאר, אינו מעניין הסקר כלל....
 
שכויח
אבל הם טענו שאם היה ניתנת להם האפשרות לא היה אכפת להם לנתק הקשר למשך שבוע...
מה לעשות שאין כזו אופציה
כל אדם שחוטא אומר אני מנתק את הקשר לכמה רגעים
ודרך אגב למה רק לשבוע? אלא הוא לא רוצה לנתק
אלא הוא נופל ברצון
 
כל אדם שחוטא אומר אני מנתק את הקשר לכמה רגעים
ודרך אגב למה רק לשבוע? אלא הוא לא רוצה לנתק
אלא הוא נופל ברצון
לא ולא
ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא
ולישראל תמיד יש את הנקודה הפנימית ששם החטא לא מגיע
כל הענין שבגוי זה בכלל לא מתחיל
וגם מי שרוצה להיות גוי לא ניתק הקשר
אבל סימן שהוא לא מבין את העוצמה של הקשר
ועל דא קא בכינא
 
כל בחור מניח תפילין
וכל הסקר מופקע מעיקרו
ואז מה?
בשביל מה הוא מניח?
אם הוא עונה שהוא רוצה להיות גוי - הוא מעיד על עצמו שהוא מניח תפילין כי הוא מאולף לזה, וכי כך חונך.
אם הוא עונה שהוא רוצה להישאר יהודי - הוא מעיד על עצמו שהוא מחובר להשי"ת באמת.
כל עוד שלא עושה במזיד ובפשטות גם שוגג לא חשיב
אין ערך לעבירות שהוא עושה הרי הוא כאנוס עליהם או קרוב לכך
שים לב!
הסקר לא דיבר על חומרת העבירות, כי הם לא אסורות לו.
הסקר דיבר על המצב האמיתי של האדם.
ובהסתכלות על המצב - אי"ז נפקותא אם מדובר בתינוק שנשבה או במומר להכעיס.
הוא מצווה על התרי"ג ולא מקיים אותם.
 

הודעות מומלצות


קי''ל דצריך לספר...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה