שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 7 שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 7
לא ולא
ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא
ולישראל תמיד יש את הנקודה הפנימית ששם החטא לא מגיע
כל הענין שבגוי זה בכלל לא מתחיל
וגם מי שרוצה להיות גוי לא ניתק הקשר
אבל סימן שהוא לא מבין את העוצמה של הקשר
ועל דא קא בכינא
אם הבן שלך כועס עליך ואומר לך שהוא לא אוהב אותך אתה מאמין לו ?
 
גם לחשוב אולי אעשה עבירה זה עבירה
הסקר הוא לא מחשבה - אולי לעשות עבירה.
הסקר הוא מחשבה האם ארצה לעשות עבירה.

הגע עצמך, אדם שחושב - אם יבוא לי נסיון אני אצליח לעמוד בו או לא?
הוא עבר איסור?
 
שים לב!
הסקר לא דיבר על חומרת העבירות, כי הם לא אסורות לו.
הסקר דיבר על המצב האמיתי של האדם.
ובהסתכלות על המצב - אי"ז נפקותא אם מדובר בתינוק שנשבה או במומר להכעיס.
הוא מצווה על התרי"ג ולא מקיים אותם.
הסקר דיבר על להיות גוי לשבוע
לא דיבר על לא לקיים מצוות שבוע
זה ענין אחר
וכל המשא ומתן באשכול זה נבעו איך יהודי רוצה בכלל להיות גוי
 
אם הבן שלך כועס עליך ואומר לך שהוא לא אוהב אותך אתה מאמין לו ?
אל דאגה גם אבינו שבשמים לא מאמין לבחורים אלו
אבל זה לא סימן שהבן שלך לא מרגיש כמה שאתה אוהב אותו
אם היה אומר לך שלא רוצה להיות בן שלך לא היתה בוכה בגלל זה
 
הסקר דיבר על להיות גוי לשבוע
לא דיבר על לא לקיים מצוות שבוע
זה ענין אחר
וכל המשא ומתן באשכול זה נבעו איך יהודי רוצה בכלל להיות גוי
זו בדיוק הטעות, ומכאן ההתפלספות שלא במקומה.
הסקר לא עסק במהות היהודי, ובמהות הגוי.

הסקר היה על הרצון לעשות את מה שד' אמר שלא.
זו בחינה אישית לכל אחד - עד כמה אתה מחובר למצוות באמת.

יעיד על כך לשון פותח האשכול "לחיות כמו גוי גמור".
לא "להיות גוי במקום יהודי"
 
אל דאגה גם אבינו שבשמים לא מאמין לבחורים אלו
אבל זה לא סימן שהבן שלך לא מרגיש כמה שאתה אוהב אותו
אם היה אומר לך שלא רוצה להיות בן שלך לא היתה בוכה בגלל זה
כבר הסברתי זה למעלה
יש כאן טעות גדולה מן היסוד ממש ממש
בחורים הם לא הכתובת לסקר כזה
הם בשלב מעבר [גיל הטיפש עשרה]
דעתם לא מיושבת עליהם לענות על שאלות כאלו והם לא מסוגלים לענות על שאלות כאלו
וגם רבותינו שליט''א לא מחנכים את הבחורים להתעסק עם שאלות כאלו
אלא מחנכים ללמוד לעשות בחשק ובשמחה מה שכתוב בחומש במשנה בגמרא בשו''ע ובמ''ב וכל אחד לפי טבעו ולא צריכים להתעסק בהנזכר
אם תעשה סקר תקופה אחרי החתונה ואחרי שיש ילדים בעזה''י תראה שהסקר שעשית כשהיו בחורים לא שריר ולא קיים.

[וכ''ז מלבד מה שכתבתי למעלה בעצם השאלה ששאלו כאן שלענ''ד יש איסור להתעסק עם שאלות כי האי גוונא שהם בכלל מחשבות אסורות באיצטלא ככביכול של כשרות ששואל כדי להתעלות לכאורה וכמו שביארתי כבר למעלה הודעה 57 59 61].
 
הסקר הוא לא מחשבה - אולי לעשות עבירה.
הסקר הוא מחשבה האם ארצה לעשות עבירה.

הגע עצמך, אדם שחושב - אם יבוא לי נסיון אני אצליח לעמוד בו או לא?
הוא עבר איסור?
לענ''ד יש לחלק בזה
האם ארצה בא מהצד של הרע.
האם אצליח בא מהצד של הטוב.
 
לענ''ד יש לחלק בזה
האם ארצה בא מהצד של הרע.
האם אצליח בא מהצד של הטוב.
זה לא משנה.
מחשבה אסורה היא מחשבת האיסור עצמה.
לחשוב האם כשיהיה משהו ארצה לעבור עבירה - אין בזה סרך איסור.

במיוחד שאי"ז מחשבה על מעשה אמיתי אלא על רצון תיאורטי בעלמא.
 
זו בדיוק הטעות, ומכאן ההתפלספות שלא במקומה.
הסקר לא עסק במהות היהודי, ובמהות הגוי.

הסקר היה על הרצון לעשות את מה שד' אמר שלא.
זו בחינה אישית לכל אחד - עד כמה אתה מחובר למצוות באמת.

יעיד על כך לשון פותח האשכול "לחיות כמו גוי גמור".
לא "להיות גוי במקום יהודי"
יש"כ להרב @בד קודש שהעמדני על טעותי,
שכוונת הסקר היא רק על האפשרות לעבור עבירות, ולא להיות חייב במצוות,
אבל לא לנתק את הקשר להרבש"ע להיות יהודי,
זה באמת נושא אחר,
כשאני יודע שעבירות הם מאוסים בעיני הבורא, ורק לא יעניש אותי אם אעבור עליהם,
וה"ה שאני יודע שרצון הקב"ה שעאשה מצווה, ורק לא יתגמל אותי ע"כ,
האם גם אז הייתי מקיים המצוות,
ובאמת קשור לנושא שהאם אנו עובדים את ד' רק בגלל השכר או מאהבה,
וזה שבחורים לא הגיעו עדין לכלל עבודה מאהבה, אלא רוב מה שתופס אותם הוא יראה,
אומר קצת דרשני,
אבל לא דרמטי כ"כ...
 
לחשוב האם כשיהיה משהו ארצה לעבור עבירה - אין בזה סרך איסור.
זה דווקא כשעולה לו מחשבה זו ללא רצונו והוא משתדל מהר להסירה
אבל לעורר בעצמו מחשבה זו כמו בסקר כאן הרי זה עבירה גמורה מן התורה

במיוחד שאי"ז מחשבה על מעשה אמיתי אלא על רצון תיאורטי בעלמא.
זה גופא מחשבה רעה לומר שזה רק תיאורטי
זה כעין מכשיר השרץ
 
זה דווקא כשעולה לו מחשבה זו ללא רצונו והוא משתדל מהר להסירה
אבל לעורר בעצמו מחשבה זו כמו בסקר כאן הרי זה עבירה גמורה מן התורה
מקור יש?
כפי הידוע לי אין כזה איסור.
זה גופא מחשבה רעה לומר שזה רק תיאורטי
זה כעין מכשיר השרץ
אם זה לא איסור זה גם לא מכשיר שרץ...
 
ברשות החברים הנכבדים - ובלא קריאת כל התגובות שבטוח אני שיש בהם תוכן רב, אני רוצה להמליץ טוב על ישראל.

ראו נא את אלפי הבחורים שענו לסקר.
הם אומרים בפה מלא, שאם אך ניתן להם הרשות מאת הבורא, היו רוצים לחיות כגוי.

ועתה נתבונן, מה מונע מהבחורים הללו לחיות עכשיו חיי הפקרות והוללות?
שום דבר, אלא אך ורק הציווי האלוקי שאוסר זאת.
ומתוך תשובתם אתה לומד זאת, שרק אם ינתן להם הרשות יחיו כגויים, אבל כחילונים - דהיינו נגד רצונו יתברך, בוודאי שאינם רוצים.

הן אמנם זה מוכיח שאין עבודתם כעת מאהבה אלא מיראה, אבל סמוך ובטוח אני שלכשיתבגרו יבינו גודל מעלת וטובת עבודתו יתברך, ואז אפילו אם ינתן להם רשות מהקב"ה לא יוותרו על קוצו של יו"ד ממצוות ואיסורי התורה.
 
כשנשאל הגר''ש פינקוס זצ''ל
השיב ''היתי בונה במה ומקריב עליה קרבן'' (כידוע לגוי מותר)
וכידוע ר' עזריאל טאובר חלק עליו מכל וכל
שאפי' רגע לא היה מפסיד בשביל להיות יהודי
ואפי' לא בשביל לעשות נחת רוח לרבש"ע בבמה
והסבירו זאת הדרשנים
שר' עזריאל היה יהודי של מסי"נ עבר את אימי השואה
ור' שמשון היה אמריקאי וזה היה שורש מחלוקתם
 
הבעיה הוא שמתגשם.
כבר כתבתי לעיל שאבותינו היו גדורים גם בלי חיוב.
וכן יעשו כל מבקשי ה' באמת היינו אלו שמחפשים אור ה' אלו שמקיימים מצות אהבת ה' ומצות לדבקה בו.
כי מרגישים עביות ועכירות מעניני תאות הגופניים המבטלם מדביקות באור ה', ומבקשים תמיד אופני הצלה להינצל מעכירות הזה.
משא"כ באם נקודת היהדות הוא לסלסל בסברא או לקיים החיובים או גאוה וקנטר.
ותוכן דברים אלו מבואר בחובות הלבבות.
בחובות הלבבות שער אהבת ה' פ"א וז"ל שהנפש עצם פשוט רוחני נוטה אל הדומה לה מהאישים הרוחניים ומתרחקת בטבעה מאשר הוא כנגדה מן הגופות העבות וכאשר קשרה הבורא יתברך בגוף הזה העב והעכור רב הקדרות אשר רצה לנסותה בו כו' וכשתרגיש הפש בענין שיוסיף לה אור בעצמה וכח בנפשה תטה במזמתה אליו ותדבק בו במחשבתה ותעבירהו ברעיוניה ומתאוה אליו וכוספת לו וזאת תכלית האהבה הזכה כו' וכאשר יבקע לה אור השכל ויגלה לה גנות מה שנטתה אליו באהבתה ונמשכה עדיו ברעיוניה כו' תשוב מזה ותניח כל עניניה אל הבורא החונן אותה במחשבתה לבקש אופני הצלתה מעצם מה שנוקשה בו כו' ואז תפרש מן העולם ומכל תענוגיו ותבזה הגופות וכל תאותם עכ"ל ויעו"ש, ובשער חשבון הנפש פ"ג כתב וז"ל וכבר אמר אחד מן החכמים כאשר לא יתחברו בכלי אחד המים והאש כן לא תתחבר בלב המאמין אהבת העוה"ז ואהבת העוה"ב ואמרו העוה"ז והעוה"ב כשתי צרות כאשר תרצה האחת מהן תקציף השנית עכ"ל.
ובס' אוצר אגרות קודש (כתבי הרה"ק רבי אבוהם חיים לעווין זצ"ל המכונה המלאך) אות קפד כתב וז"ל מאחר שדעתו תקוע ושקוע במוחש האישות הרי זה עושה את כח הידיעה שלו במורגש מאד מאד בבשר ממש ובזה נדחה ונתגרש הידיעה הרוחניות מלהרגיש במוח ענין מסולסל איידילקייט, וממילא הוא מסולק מחוש התורה והאמונה שהן הם למעלה מההרגש המוחש הבשריי עכ"ל.
והיינו ובחרת בחיים כאדם האומר לבנו בחר לך חלק יפה.
הבוס מרשה ואף מצוה לאכול אכילה מכובדת בשבת, ולקיים מצות עונה, ולהרוג עמלקים, ולהשקיע זמן בייפוי גשמי של הסוכה ושל בית כנסת, ועוד כיו"ב
ולא מתייחסים לזה כ'התגשמות'
התגשמות היא כשאין זה רצון השם
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה