חיי שרה - שרה חשבה שהשטן בא לפתותה, ומרוב פחד פרחה נשמתה | בראשית חיי שרה - שרה חשבה שהשטן בא לפתותה, ומרוב פחד פרחה נשמתה | בראשית

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
2,414
תודות
5,786
נקודות
507
ותמת שרה

בשפתי כהן: אבל סוד הענין הוא, כי כשבא סמאל לפתות את חוה רכב על הנחש, שהיה דמותו כדמות גמל כדאיתא בפרקי רבי אליעזר (פרק י"ג) וכו', וכשבא אצל שרה לבשרה על ענין העקידה, ומצאה אותו רוכב על גמל, חשבה שבא לפתותה, ומרוב הפחד פרחה נשמתה. עכ"ל.

ותמת בגימטריא השטן בא אליה והיה רוכב על הגמל (עם הכולל).​
 
ותמת שרה

בשפתי כהן: אבל סוד הענין הוא, כי כשבא סמאל לפתות את חוה רכב על הנחש, שהיה דמותו כדמות גמל כדאיתא בפרקי רבי אליעזר (פרק י"ג) וכו', וכשבא אצל שרה לבשרה על ענין העקידה, ומצאה אותו רוכב על גמל, חשבה שבא לפתותה, ומרוב הפחד פרחה נשמתה. עכ"ל.

ותמת בגימטריא השטן בא אליה והיה רוכב על הגמל (עם הכולל).​
מעניין
כי בזוהר בפרשת חיי שרה דף קכה ע"א כתב
תא חזי ותמת שרה בקרית ארבע, רזא איהו בגין דלא הוה מיתתה על ידא דההוא נחש עקימאה ולא שלט בה כשאר בני עלמא דאיהו שליט בהו,
וכ"ה בזוהר חדש - תיקונים ח"ב דף צה ע"ב
פתח ר' שמעון ואמר ויהיו חיי שרה מאה שנה אלין מאה ברכאן דאשתכחו מחכמה ועשרים שנה מסטרא דכתר ושבע שנים מסטרא דאימא עילאה. ותמת שרה בקרי"ת ארב"ע דא קריאת שמע דלא מיתת האי צדקת ע"י נחש אלא נפקת רוחא דילה בקרית שמע בארבע אתוו"ן [ה' אלקינו ה' אחד] היא חברון חבורא דנשמתא דילה היא שכינתא דאיהי קרית ארבע ארבע אתוון דשמא קדישא דאינון י' ידוד. ה' אלהינו. ו' ידוד. ה' אחד. ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד (עכ"מ):
ועל הזוהר בפרשה מצאתי בעקידת יצחק בראשית שער כב שמדבר בזה
 
בגין דלא הוה מיתתה על ידא דההוא נחש עקימאה ולא שלט בה כשאר בני עלמא דאיהו שליט בהו,
ודלא מיתת האי צדקת ע"י נחש
אין זה סותר, השטן לא לקח את נשמתה אלא מתה מרוב פחד, ויתכן בשילוב עם מיתת נשיקה
 
אלא ע"י הפחד ומיתת נשיקה יחד
לכאו' הוא סתירה זל"ז
דהרי
אין זה

דמיתת נשיקה קלה כל כך בלי שום צער מיתה [לשון הצידה לדרך דברים פרק לב פסוק נא]
ויעוין בריקאנטי ורבינו בחיי ועוד מהו מיתת נשיקה
 
שו"ת ציץ אליעזר חלק יז סימן יא
מי שהושתל בלבו לב מלאכותי מפלאסטיק או מחומר אחר והוא חי עם זה, ובא אדם והכהו על גבי המכונה ושיברה עד שחדלה מלפעול, ואותו אדם מת בגין כך, שוב השאלה האם המכה בכה"ג נחשב לרוצח בידים או דהוי רק גורם למיתה

זה גם היינו הך?
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

בסוגייא זו ישנה מבוכה גדולה, אשמח לעזרת הציבור.

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה