פתרון טבעי לבעיית קשב וריכוז | חינוך הבנים| דף 3 | פורום אוצר התורה פתרון טבעי לבעיית קשב וריכוז | חינוך הבנים| דף 3 | פורום אוצר התורה
ילד מתבגר זה לא בעיה זה מתנה. טרגדיה זה אוצר...
אני לא מבין מאיפה נכנס הסגנון הנאור הזה בן אדם סובל למה למען השם זה מתנה?
מה קשור סגנון נאור? אותי לימדו שאדם מדביק כינויים ומריחות כאשר אין לו תשובה אמיתית עניינית.

ולגופו של עניין:
לעניין ה "בן אדם סובל": אדם עם ADHD לא סובל מעצם הנ"ל. ידו לא כואבת וראשו לא דואב. הסבל נגרם מהתנגשות עם סביבה שנבנתה עבור אנשים / ילדים עם מבנה מוח שונה ולא השכילה להבין ש ADHD צריך התאמות שיתרמו למערכת כולה בצורה נפלאה.
לעניין המתנה / בעייה: ADHD זה מצב נתון של מוח שבנוי מעט אחרת מרובא דעלמא, יש יתרונות ויש אתגרים, יש אופציה להתייחס לכך כמתנה, וכפועל יוצא לתת מענה לאתגרים ולהצמיח את היתרונות ואזי הילד / האדם יפרח ויתעצם בצורה יוצאת מן הכלל, ויש אופציה להתייחס לכך כבעייה וכפועל יוצא לא להכיר ביתרונות ולהקשות על האתגרים ואז באמת לגרום לבעייה, וגם להפסיד את המתנה.
קריאת שם לעניין משפיעה על כל ההתייחסות שלנו לאותו העניין, גם מבחינת התת מודע. ע"ע מלחמת התקומה / מלחמת השבעה באוקטובר. ע"ע עוד הרבה עניינים.
 
ממש לא.
זה יגרום רק להחריף את הבעיה.

חלק מרכזי מבעיה זו זה חוסר גבולות.

ילד עם בעיית קשו"ר הצריך גבולות מתחנך עם מלמד שלא יודע לשים גבולות הילד יסבול מזה מאוד.
זה צורך של הילד לא פחות מהצורך של המלמד..[ובתוך ליבו גם הילד מאוד רוצה גבולות..]

הפתרון היחיד לע"ע הוא רק תרופתי בתוספת הכוונה פסיכולוגית שממזער קצת את הנזקים של הסובלים מבעיה זו.
אני מבין שאתה מומחה לענייני ADHD.
אשמח שתפרט לי על הסוגים השונים, אלו מהם צריכים מחנך קשוח ואלו זה פחות קריטי להם.
 
אני מבין שאתה מומחה לענייני ADHD.
הגדרה של 'מומחה' הוא עניין יחסי.
כשמול זה עומדים סיסמאות ריקות ודקלום וההעתקות מספרים ידועים ונדושים..
אז בהחלט להעמיד את הדברים על השולחן בלי עטיפות ומילים מכובסות..
ביחס זו מומחיות גדולה..

ואשאל אותך אדוני המלומד תהיה כנה עם עצמך..
האם אתה שמנסה לשכנע את עצמך שבעיית קשו"ר זו מתנה גדולה..

האם אתה תמליץ לכל הורה להתפלל שיזכו לבן עם המתנות הגדולות הללו??
התשובה ברורה מאיליה..

ושוב הגדרה של 'בעיה' הוא ביחס לעולם שלנו כפי שהוא מתנהל עכשיו..
וכיוון שהמסלול הרגיל הם בית ספר ישי"ק ישי"ג כולל זוגיות וכו'..
ובכל המסלול הזה אותו בן אנוש הסובל מבעיית קשו"ר סובל עד מאוד והסובבים אותו סובלים עוד יותר..
אין לנו מילה יותר עדינה מ'בעיה'..

הן אמת שאם כל העולם היה סובל מבעייה זו וכל המוסדות היו נבנים בצורה שתתאים לסגנון זה..
אז לא הייתי מגדיר זאת כ'בעיה' אלא מתנה גדולה.. וככל שהתסמין יותר גדול הרי זה משובח..

אבל המציאות כעת אחרת..

עם מילים יפות ומכובסות לא קונים במכולת..
לא פותרים בעיות בלזרות חול בעיני הציבור..
ובפרט שכל הורה שמתמודד עם ילדים כאלו ומקבל הרבה מאוד דשי"ם מהמתנה המופלאה הזו..
יודע היטב שדבריך מגוחכים ומנותקים מהמציאות..

במטותא תפסיק להעתיק לי מהספרים של דן טיומקין והמסתעף..
אל תזלזל באינטליגנציה של הכותבים והקוראים הנכבדים שלא יודעים לקרוא ספרים.

בעיות פותרים כשמכירים בה ומבינים אותה..
כשמנסים לפתור עם סיסמאות ריקות הבעיה רק תחריף..
 
נערך לאחרונה:
לעניין המתנה / בעייה: ADHD זה מצב נתון של מוח שבנוי מעט אחרת מרובא דעלמא,
גם תסמונת דאון זה סה"כ 'מצב נתון של מוח שבנוי מעט אחרת מרובא עלמא'

יש לתסמונות מעלות רבות וחלקם גאונים ממש בתחומים מסוימים..

אבל בעולם של אנשים שהמוח לא בנוי כמותם אז זו בעיה לא קטנה..
 
הגדרה של 'מומחה' הוא עניין יחסי.
כשמול זה עומדים סיסמאות ריקות ודקלום וההעתקות מספרים ידועים ונדושים..
אז בהחלט להעמיד את הדברים על השולחן בלי עטיפות ומילים מכובסות..
ביחס זו מומחיות גדולה..

ואשאל אותך אדוני המלומד תהיה כנה עם עצמך..
האם אתה שמנסה לשכנע את עצמך שבעיית קשו"ר זו מתנה גדולה..

האם אתה תמליץ לכל הורה להתפלל שיזכו לבן עם המתנות הגדולות הללו??
התשובה ברורה מאיליה..

ושוב הגדרה של 'בעיה' הוא ביחס לעולם שלנו כפי שהוא מתנהל עכשיו..
וכיוון שהמסלול הרגיל הם בית ספר ישי"ק ישי"ג כולל זוגיות וכו'..
ובכל המסלול הזה אותו בן אנוש הסובל מבעיית קשו"ר סובל עד מאוד והסובבים אותו סובלים עוד יותר..
אין לנו מילה יותר עדינה מ'בעיה'..

הן אמת שאם כל העולם היה סובל מבעייה זו וכל המוסדות היו נבנים בצורה שתתאים לסגנון זה..
אז לא הייתי מגדיר זאת כ'בעיה' אלא מתנה גדולה.. וככל שהתסמין יותר גדול הרי זה משובח..

אבל המציאות כעת אחרת..

עם מילים יפות ומכובסות לא קונים במכולת..
לא פותרים בעיות בלזרות חול בעיני הציבור..
ובפרט שכל הורה שמתמודד עם ילדים כאלו ומקבל הרבה מאוד דשי"ם מהמתנה המופלאה הזו..
יודע היטב שדבריך מגוחכים ומנותקים מהמציאות..

במטותא תפסיק להעתיק לי מהספרים של דן טיומקין והמסתעף..
אל תזלזל באינטליגנציה של הכותבים והקוראים הנכבדים שלא יודעים לקרוא ספרים.

בעיות פותרים כשמכירים בה ומבינים אותה..
כשמנסים לפתור עם סיסמאות ריקות הבעיה רק תחריף..
הרבה קשקשת שמחפה על אי תשובה. שאלתי שאלה אחת קצרה וברורה ואתה מתחמק.
אגב, אני כן מבין בעניין, גם מקרוב מחיי היום יום וגם מלמידה של התחום בצורה מקצועית, ואני בהחלט מברך ומודה על בעלי הקשב שנמצאים סביבי.
מאתגר (בעיקר בשנים מסוימות) אם לא יודעים להתייחס לזה נכון? כן, מהווה נקודת זינוק להצלחות נדירות אם מתייחסים לזה נכון? כן! כן! כן!
אפשר להמשיך ולבכות על "המציאות" ולדרדר את אותם ילדים, ואפשר להתייחס לזה כמתנה שמצריכה התאמות מסוימות.
 
ידידי חבירי חברי הפורום האהובים שליט''א ,
אני זכיתי וקבלתי מתנה מבורא כל עולמים אתגרי קשב וריכוז וזה מתנה נפלאה ויש הרבה על מה להודות עליה .
אלא שבלימוד זה קצת מאתגר ניסיתי המון כדורים רק עושה לי קצת כאבי ראש ולא נותן לי לישון (לא יודע מה לאחרים אצלי זה ככה ) ולקחתי טבעי וכו'
עד שמצאתי פיתרון ממרן רשכבה''ג הגריש''א לשחק עם הידים באיזה חפץ ולא להאמין פלאים פלאים 4 שעות סדר א' בלי לקום ממש ימות המשיח .
 
הגריש"א זצ"ל קיבל את זה בשם הרה"ק האמרי חיים מוויזניץ זצ"ל שהיה גולל פיסת שעוה בשתי אצבעות כדי להגביר כח הריכוז (גם הגריש"א השתמש בפיסת שעוה).
*
אכתוב כמה דברים ממה שקריתי פה ושם שעוזרים עכ"פ במקצת
לילד עם היפריות לא לאכול מאכלים עם הרבה סוכר בשעות לפני הלימוד, (ואם אפשר להתלמד לאכול מתון, כי כאשר האכילה במתינות והמאכלים מתוניים האוכל ג"כ יוכל היות מתון יותר).
הילד ישב קרוב להמלמד בשלחן בפני עצמו, ואם שייך אזי שיכתוב תמיד קצת ממה ששומע (זה עוזר גם מצד שמשתמש בידו ונותן איזה מקום לנפש לפעולה), אם עצה אחרת לא עוזר אזי שיהיה לו רשות באיזה קצב זמן מזמן לזמן לצאת לחוץ להתאוורר לכמה דקות ולחזור

(לריכוז למבוגר, קאווע עוזר, והוא בכלל חמרא וריחנא פקחין, ולפי הלשון חמרא וריחני פקחין משמע דטאבאק וכדומה עוזר (מסתמא למי שמתחבר לזה))
1762973567035.png
1762973526487.png
 
נערך לאחרונה:
מישהו יודע להסביר מה זה חוסר ריכוז?
המציאות מוכיחה כי גם אנשים בעלי בעיות ריכוז, כשיש בידיהם חומר מושך ומסקרן פתאום בעיית הריכוז נעלמת כלא היתה כלל... מה הפשט

עוד יש להעיר שמשום מה אצל הציבור החילוני לא קיים אף אחד שקשה לו להתרכז בסמארטפון...
 
לגלגל ספינר, גם מועיל?
נמתין על האיש השרוי בשמחה אולי ידע כי אני כותב רק כמלקט
מסברא בעלמא אולי שתי ידיים לא פנויים בעת לימוד זה יותר מדאי, ובחדר גם לא מתאים, אולי במקום ספינר לגלגל שרשרת, וברוך היודע.
 
מישהו יודע להסביר מה זב חוסר ריכוז?
המציאות מוכיחה כי גם אנשים בעלי בעיות ריכוז, כשיש בידיהם חומר מושך ומסקרן פתאום בעיית הריכוז נעלמת כלא היתה כלל... מה הפשט
הפשט ש'חומר מושך ומסקרן' זה בדיוק מה שלקויי הקשב צריכים כדי לשמור על ריכוז
עוד יש להעיר שמשום מה אצל הציבור החילוני לא קיים אף אחד שקשה לו להתרכז בסמארטפון...
אתה רציני? תסתכל על נער גולש כמה חלקיקי שניה מספיקים לו כדי להעביר לסרטון הבא...
 
נמתין על האיש השרוי בשמחה אולי ידע כי אני כותב רק כמלקט
מסברא בעלמא אולי שתי ידיים לא פנויים בעת לימוד זה יותר מדאי, ובחדר גם לא מתאים, אולי במקום ספינר לגלגל שרשרת, וברוך היודע.
אני לא ניסתי משהו מסוים אין דין דווקא בשעווה הכל רעיון של התעסקות בחפץ .
הבעיה של הקשב וריכוז זה האנדרלין הגבוה שגם במחשבה לא מרפה ולכן צריך חפץ ביד שיעניין ולא איזה חתיכת חרס .
אני לפני זה ממש לא ידעתי מה לעשות הייתי קם בסדר ממוצע 25 פעם והייתי רוב הסדר לומד בעמידה .
בקיצור דבר ראשון אם יש פה מישהו מהחברים שרואה את הדברים והוא מבין שהוא לא בעייתי זו לא בעיה!!!! והיה זה שכרי
ב'
שיידע שזה כשרון שצריך לדעת איך עובדים איתו ושיודעים זה פשוט נפלא .
ג' שלא כל מי שלוקח ריטלין הוא חי על כדורים ממש לא זה דבר תקין זה מתנה שבהמון תחומים זה 10,
בכל חתונה הם המשמחים בכל התארגנות הם המארגנים בכל אירוע לוקחים אחריות ולפעמים הם מרימים אמפריות .
להורים שביננו שיש להם ילד עם קשב וריכוז אל תעצבו זכיתם בלי קשב וריכוז לא היה קם לא עטרת שלמה לא בית השם לא קופת העיר וכו'
וגם הגדולים המון מהם היו היפרים לא קטנים כמו הגר''י בויאר זללה''ה ועוד.
בהצלחה ,
 
נערך לאחרונה:
הפשט ש'חומר מושך ומסקרן' זה בדיוק מה שלקויי הקשב צריכים כדי לשמור על ריכוז

אתה רציני? תסתכל על נער גולש כמה חלקיקי שניה מספיקים לו כדי להעביר לסרטון הבא...
ממש כך לקרוא ספר או עיתון זה כמו אכילת מרור גם ספר הכי מושך בעולם
 
מישהו יודע להסביר מה זב חוסר ריכוז?
המציאות מוכיחה כי גם אנשים בעלי בעיות ריכוז, כשיש בידיהם חומר מושך ומסקרן פתאום בעיית הריכוז נעלמת כלא היתה כלל... מה הפשט

עוד יש להעיר שמשום מה אצל הציבור החילוני לא קיים אף אחד שקשה לו להתרכז בסמארטפון...
כן אחד מן עצות לבעיות ריכוז הוא שיהיה החומר מושך ומסקרן ומועיל קצת לבעלי בעיות ריכוז
בסמרטפון לא בעיה ריכוז עיוני

חז"ל הכירו בבעיית ריכוז במס' עירובין ס"ה ע"א מר עוקבא ביומא דשותא לא הוה נפיק לבי דינא אמר רב נחמן בר יצחק הלכתא בעיא צילותא כיומא דאסתנא אמר אביי אי אמרה לי אם קריב כותחא לא תנאי אמר רבא אי קרצתן כינה לא תנאי, רבא השתמש בחמרא וריחני
 
המציאות מוכיחה כי גם אנשים בעלי בעיות ריכוז, כשיש בידיהם חומר מושך ומסקרן פתאום בעיית הריכוז נעלמת כלא היתה כלל... מה הפשט

עוד יש להעיר שמשום מה אצל הציבור החילוני לא קיים אף אחד שקשה לו להתרכז בסמארטפון...
ואחדד עוד יותר מי שסובל מבעיית קשו"ר אז מתחומים שמעניינים אותו הוא ברמת ריכוז הרבה יותר גבוהה מאדם רגיל..

ואסביר את הסיבה בצורה גסה..

בעיית קשו"ר נובעת מחוסר בדופמין האחראי לקשר בין חלקי המח השונים..
יש את החלק שמקבל את הנתונים ויש את החלק שמעבד אותם מה לדחות ומה לקבל..

לדוגמא אדם נמצא באמצע השיעור ורואה זבוב..
אז החלק שמעבד הנתונים דוחה את המיקוד בזבוב לטובת השיעור..
אצל הסובל מקשו"ר חסר את הקישור בין החלק המקבל למעבד..
בקיצור חסר לו מסננת.. ואז הכל נכנס.. כל ראיה.. כל תחושה..
ולכן התוצאה היא חוסר ריכוז

חוסר האיזון מביא תוצאה הפוכה כשיש משהו שמעניין אז כולו ממוקד בגירוי ללא יכולת לאזן..
אז גם כשיש משהו שצריך להתייחס באמצע הוא לא שם לב..

בנוסף הדופמין אחראי על תחושת ההנאה..
חוסר בדופמין גורם לגוף לא להיות מתוגמל במטלות הרגילות..
במילים אחרות כשאדם לא נהנה מדבר אין לו מוטיבציה לעשות אותו..

כשיש גירוי זה מעורר את הדופמין ואז תחושת ההנאה חזקה..
מי שיש לו חוסר איזון אז התחושה הרבה יותר חזקה.. מה שגורם לו להיות ממוקד באופן מוחלט בגורם ההנאה..
כל שאר הדברים נראים לו משעממים להחריד..

זו הסיבה שאדם שרואה סרט מרוכז הרבה יותר מקריאת חומר..
כי יש בסרט כל הזמן גירויים שמגביר את הדופמין שמגביר את ההנאה הגורם לגוף לרצות רק אותו..
כשיש חוסר איזון אז התגובה הרבה יותר קיצונית..

זו הסיבה שהסובל מקשו"ר מחפש כל הזמן גירויים.. אתגרים..
חיובים ושליליים.. כמו להפריע בשיעור ולריב עם המלמד.. זה גם גירוי..
כי הוא פשוט מחפש הנאה..
 
נערך לאחרונה:
יש כאן עירבוב של שני סוגים של חוסר קשב וריכוז.
יש כאלו שיש להם קושי עם זה, אך יש להם גם מתנה להיות אנשים פעילים ומקימים מיזמים וכו'.
להם יעזור אולי התעסקות עם שעוה וכדומה.
ויש כאלו שיש להם אותם תסמינים בחלק הלימודי, אך הם ממש לא פעילים באופנים אחרים.
האם להם ההתעסקות עם שעוה?
 

הודעות מומלצות

בראשונים (מושב זקנים, חזקוני...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה