מעודי תמהתי בענין זה, אך תחילה אביא אשר עוררני לזה עתה:
בגליון 'תורה שבכתב' הביאו:
מסופר על אחד מגדולי ישראל ששמע פעם שני יהודים מתפארים ביחוס שלהם, האחד ציין ואמר 'אני נכד בן אחר בן מגאון פלוני', והשני אמר לעומתו: 'ואני נכד של קדוש וצדיק פלוני', ניגש אליהם אותו גדול ואמר להם: אני רואה שאתם בקיאים היטב בייחוסי משפחות, שמא תדעו לומר לי מה סדר היחוס של 'יעוש' ו'יעלם'... השתתקו השניים ולא ידעו מאומה על יחוס זה. נענה הלה ואמר להם: לדעת את היחוס שלכם הוא דבר חשוב, אבל האמינו לי, שאם לא תדעו מי היה הסבא של הסבא שלכם, ימחלו לכם בשמים, אבל אם לא תדעו את השושלת של עשיו לא ימחלו לכם, כי אלו פסוקים מפורשים בתורה הקדושה, ואיך יתכן שיהודי לא בקי בהם...
וכמובן תוכחתו היתה להעמידם לעסוק בדברי התורה הק' מזהב ומפנינים, אך תמהתי מדוע עלינו להיות בקיאים בזאת,
כמובן זה תורה וכו'
בגליון 'תורה שבכתב' הביאו:
מסופר על אחד מגדולי ישראל ששמע פעם שני יהודים מתפארים ביחוס שלהם, האחד ציין ואמר 'אני נכד בן אחר בן מגאון פלוני', והשני אמר לעומתו: 'ואני נכד של קדוש וצדיק פלוני', ניגש אליהם אותו גדול ואמר להם: אני רואה שאתם בקיאים היטב בייחוסי משפחות, שמא תדעו לומר לי מה סדר היחוס של 'יעוש' ו'יעלם'... השתתקו השניים ולא ידעו מאומה על יחוס זה. נענה הלה ואמר להם: לדעת את היחוס שלכם הוא דבר חשוב, אבל האמינו לי, שאם לא תדעו מי היה הסבא של הסבא שלכם, ימחלו לכם בשמים, אבל אם לא תדעו את השושלת של עשיו לא ימחלו לכם, כי אלו פסוקים מפורשים בתורה הקדושה, ואיך יתכן שיהודי לא בקי בהם...
וכמובן תוכחתו היתה להעמידם לעסוק בדברי התורה הק' מזהב ומפנינים, אך תמהתי מדוע עלינו להיות בקיאים בזאת,
כמובן זה תורה וכו'
