למה אתה שואל רק על הבדלה?, תשאל כבר על קידוש עצמוהאם מחלל שבת צריך לעשות הבדלה?
(בלי קשר לתינוק שנשבה. במקרה שהוא התחנך ויודע).
הגרח"ק דן שם לגבי נהגי מוניות וכדו' שלא יודעים משבת כלל ולגבי מי שחוזר בתשובה נראה שהוא מסתפק ונוטה לחייב הבדלה ולכן בנידונינו שהוא רוצה לעשות הבדלה שמא זה גופא מעיד שחוזר בתשובה על החילול שבת וצ"ע
לפי הסברא שלו שבלי שמירת שבת לא שייך הבדלה, לכאורה אין הבדל.הגרח"ק דן שם לגבי נהגי מוניות וכדו' שלא יודעים משבת כלל ולגבי מי שחוזר בתשובה נראה שהוא מסתפק ונוטה לחייב הבדלה ולכן בנידונינו שהוא רוצה לעשות הבדלה שמא זה גופא מעיד שחוזר בתשובה על החילול שבת וצ"ע
"ונשאל דא"כ גם אם יחזרו בתשובה לא יבדילו ודן דשם ע"י התשובה נחשב להם החילול שבת לשמירת שבת עכ"פ בשב מאהבה ונחשב כשימר שבת דתשובה עוקר למפרע"
נראה לך באמת שאם הוא מחלל שבת בפרהסיא תמיד, והוא מתכונן להמשיך כך - אז בגלל שכרגע באופן חד-פעמי הוא רוצה לעשות הבדלה זה -בנידונינו שהוא רוצה לעשות הבדלה שמא זה גופא מעיד שחוזר בתשובה על החילול שבת
אתמהה.נחשב להם החילול שבת לשמירת שבת עכ"פ בשב מאהבה ונחשב כשימר שבת דתשובה עוקר למפרע"
את זה אמר ר' חיים קנייבסקי לא אני
מי אמר שהוא מתכוון להמשיך כךנראה לך באמת שאם הוא מחלל שבת בפרהסיא תמיד, והוא מתכונן להמשיך כך - אז בגלל שכרגע באופן חד-פעמי הוא רוצה לעשות הבדלה זה -
לפו'ר תלוי בנידון מי שנעשה בר מצוה ביום ראשון אי מחוייב בהבדלההאם מחלל שבת צריך לעשות הבדלה?
(בלי קשר לתינוק שנשבה. במקרה שהוא התחנך ויודע).
כי בקידוש, היום עוד לפניו ומחוייב בשמירתו, ודעתו לחטוא אינה קיימת.אתה שואל רק על הבדלה?, תשאל כבר על קידוש עצמו
האם יעלה על דעתך שמחלל שבת בפרהסיא פטור מקידוש היום
לא הבנתי את המילים האלה - אנא הסבר.
דעתו מנוגדת לדעת התורה, ועדיין הבחירה בידו .
דווקא ידוע שהגרש"ז הקפיד לומר לנהג מונית 'שבוע טוב' שזה גם נחשב כהבדלה כדי שאת זה עכ"פ יקיים וצ"ת
ואם נאנס לחלל, יבדיל ?לא היה לו שבת, מה הוא יעשה הבדלה, הוא לא שמר שבת בכלל, על מה הוא יבדיל על החילול שבת שלו", עכל"ק
פשוט שיבדיל, וכי ניתן לקרוא עליו שחילל חלילה ?!
לא. אבל גם לא שמר. ומה מבדיל ?!
בין אם שבת דחויה אצלו או הותרה אצלו, עדיין היא שבת ששימר אותה איך שדרש ממנו קוב"ה