אשכול רשימת שירים פסולים - ידע הציבור ויזהר על בני משפחתו | חינוך הבנים אשכול רשימת שירים פסולים - ידע הציבור ויזהר על בני משפחתו | חינוך הבנים

מאן דהו

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
הודעות
1,331
תודות
3,779
נקודות
189
אשכול רשימת שירים פסולים מבחינת הטקסט או הקצב הפרוע שמשחיתים את נפשות הילדים.
לעלות את הטקסט ולהסביר לציבור את הפגם.
 
אילו היה חי עמנו רבינו הגר"א ודאי היה כועס למשל על השיר "ממלא כל עלמין".
אין ספק שכל קהילה מנסה ומליחה להכניס שירים עם מסריה, ולמשל "ואפילו בהסתרה" או "כל העולם כולו גשר צר" "אם אתה מאמין שיכולים", כל השירים הללו על ידי רבני ליטא היו נפסלים לאלתר, ולו בגלל שהם לא חיבבו את החיבור לקהילה הקדושה ברסלב.
ההגדרה תוכן בעייתי נתונה לפרשנות רחבה מדי.
אני עוד זוכר את מאמריו של פ.חובב נגד אברהם פריד והכעס על המילים "בורא עולם צדיק עליון אולי תסביר לי בהגיון"
כל השירים של אברהם פריד על המשיח כשהכוונה ברורה. ועוד.
כמעט בכל שיר תמצא משהו שלא תואם את הלך הרוח שלך.
ובכלל כל שירי העגבים הקיימים, במנגינה רחובית נוסח חילוני, ובמקום לומר מילים שאינם ראויות אומרים "אחותי" אמא" או אפילו "התורה" כשנראה שמחבר השיר כלל לא חשב על התורה, ורק כדי שיוכל לשורר בהברה חסידית הכניס אותה לתמונה.
גם למשל תקלות של מחבר השיר במקצב כמו השיר "יש אלוקים אחד גדול" שלפי הפיסוק במנגינה רק חסרה התוספת "ועוד כמה קטנים"
בקיצור, הבעיות הם רבות וא"א לפורטם
 
על סגנון השיר אני אולי מסכים (רחובי וכד'), אך מה פסול מצאת במילים
ליקו"מ ל"ג,
וְצָרִיךְ לָדַעַת, שֶׁמְּלֹא כָל הָאָרֶץ כְּבוֹדוֹ, וְלֵית אֲתַר פָּנוּי מִנֵּהּ, וְאִיהוּ מְמַלֵּא כָּל עָלְמִין וְסוֹבֵב כָּל עָלְמִין.
(ע"פ הזוהר)
ליקו"מ נ"ו,
כִּי יֵשׁ שְׁנֵי הַסְתָּרוֹת, וּכְשֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר בְּהַסְתָּרָה אַחַת, גַּם כֵּן קָשֶׁה מְאֹד לְמָצְאוֹ, אַךְ אַף־עַל־פִּי־כֵן, כְּשֶׁהוּא נִסְתָּר בְּהַסְתָּרָה אַחַת, אֶפְשָׁר לִיגַע וְלַחֲתֹר עַד שֶׁיִּמְצָא אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ, מֵאַחַר שֶׁיּוֹדֵעַ שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר מִמֶּנּוּ, אֲבָל כְּשֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר בְּהַסְתָּרָה תּוֹךְ הַסְתָּרָה, דְּהַיְנוּ שֶׁהַהַסְתָּרָה בְּעַצְמָהּ נִסְתֶּרֶת מִמֶּנּוּ, דְּהַיְנוּ שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר מִמֶּנּוּ – אֲזַי אִי אֶפְשָׁר כְּלָל לִמְצֹא אוֹתוֹ, מֵאַחַר שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ. וְזֶה בְּחִינַת (דברים לא): וְאָנֹכִי הַסְתֵּר אַסְתִּיר; דְּהַיְנוּ שֶׁאַסְתִּיר הַהַסְתָּרָה, שֶׁלֹּא יֵדְעוּ כְּלָל שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר. וַאֲזַי בְּוַדַּאי אֵינוֹ יָכוֹל לִמְצֹא אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ, מֵאַחַר שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁצָּרִיךְ לְבַקֵּשׁ אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ, כִּי אֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר מִמֶּנּוּ, כִּי הַהַסְתָּרָה בְּעַצְמָהּ נִסְתֶּרֶת כַּנַּ”ל. אֲבָל בֶּאֱמֶת אֲפִלּוּ בְּכָל הַהַסְתָּרוֹת, וַאֲפִלּוּ בְּהַהַסְתָּרָה שֶׁבְּתוֹךְ הַסְתָּרָה, בְּוַדַּאי גַּם שָׁם מְלֻבָּשׁ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, כִּי בְּוַדַּאי אֵין שׁוּם דָּבָר שֶׁלֹּא יִהְיֶה בּוֹ חִיּוּת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, כִּי בִּלְעֲדֵי חִיּוּתוֹ לֹא הָיָה לוֹ קִיּוּם כְּלָל.
"כל העולם כולו גשר צר"
"כל העולם כולו גשר צר"
ליקו"מ תנינא מ"ח,
וְחַזֵּק עַצְמְךָ מְאֹד, וַעֲשֵׂה מַה שֶּׁתּוּכַל בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם, וּבִרְבוֹת הַיָּמִים וְהַשָּׁנִים תִּכְנֹס לָבֶטַח בְּעֶזְרָתוֹ יִתְבָּרַךְ לְתוֹךְ שַׁעֲרֵי הַקְּדֻשָּׁה, כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מָלֵא רַחֲמִים וְרוֹצֶה בַּעֲבוֹדָתְךָ מְאֹד. וְדַע, שֶׁכָּל הַתְּנוּעוֹת וְהַהַעְתָּקוֹת, שֶׁאַתָּה נִתָּק וְנֶעְתָּק בְּכָל פַּעַם אֵיזֶה מְעַט מִן גַּשְׁמִיּוּת לַעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ, כֻּלָּם מִתְקַבְּצִים וּמִתְחַבְּרִים וּמִתְקַשְּׁרִים וּבָאִים לְעֶזְרָתְךָ בְּעֵת הַצֹּרֶךְ, דְּהַיְנוּ כְּשֶׁיֵּשׁ, חַס וְשָׁלוֹם, אֵיזֶה דֹּחַק וְעֵת צָרָה, חַס וְשָׁלוֹם. וְדַע, שֶׁהָאָדָם צָרִיךְ לַעֲבֹר עַל גֶּשֶׁר צַר מְאֹד מְאֹד, וְהַכְּלָל וְהָעִקָּר – שֶׁלֹּא יִתְפַּחֵד כְּלָל:
"אם אתה מאמין שיכולים"
ליקו"מ תנינא קי"ב,
לְעִנְיַן הִתְחַזְּקוּת לְבַל יִפֹּל הָאָדָם בְּדַעְתּוֹ מֵחֲמַת רִבּוּי הַפְּגָמִים וְהַקִּלְקוּלִים שֶׁקִּלְקֵל עַל־יְדֵי מַעֲשָׂיו, עָנָה וְאָמַר: אִם אַתָּה מַאֲמִין, שֶׁיְּכוֹלִין לְקַלְקֵל, תַּאֲמִין שֶׁיְּכוֹלִין לְתַקֵּן:


האם זה סותר את דברי הגר"א, או כל מישהו אחר?
(לא בגלל שזה ברסלב צריך לפסול מיד...)
 
ידידי היקרים חברי הפורום שיחי' ,
אני לא רוצה להיכנס לשמות של זמרים המערכת פה לא אוהבת וזה מובן מאוד,
בתקופה האחרונה השירים שנראה לי פחות מתאימים לרוח התורה .
כגון תדבר איתו - אלו ואלו - בקיטשע - הילד הזה -
 
בין הדמעות רוצה רק לראות אותך
בשעות הקשות נזכר תמיד בך
בתפילה מכוון לראות את האור שלך
לא שואל שאלות בטוח בדרכך

גם אם אני לא רואה אותך אתה רואה אותי
גם אם התרחקתי יותר מדי אתה רוצה אותי
אכן יש השם גם במקום הזה ואנוכי לא ידעתי

יעקב אבינו ישב שם לבד
גילה שאיתו נמצא עוד אחד יחיד ומיוחד
אכן יש השם גם במקום הזה ואנוכי לא ידעתי


הקב"ה אני אוהב אותך
אני אוהב אני אוהב
הקב"ה אני אוהב אותך
אני אוהב מכל הלב

הקב"ה הכל בשבילי
מחבק אותי לא עוזב אותי

כמה ניסים ראיתי בעיניים
אוהב אותך אבי שבשמיים
רק תשמור עלי רק תשמור
 
בין הדמעות רוצה רק לראות אותך
בשעות הקשות נזכר תמיד בך
בתפילה מכוון לראות את האור שלך
לא שואל שאלות בטוח בדרכך

גם אם אני לא רואה אותך אתה רואה אותי
גם אם התרחקתי יותר מדי אתה רוצה אותי
אכן יש השם גם במקום הזה ואנוכי לא ידעתי

יעקב אבינו ישב שם לבד
גילה שאיתו נמצא עוד אחד יחיד ומיוחד
אכן יש השם גם במקום הזה ואנוכי לא ידעתי


הקב"ה אני אוהב אותך
אני אוהב אני אוהב
הקב"ה אני אוהב אותך
אני אוהב מכל הלב

הקב"ה הכל בשבילי
מחבק אותי לא עוזב אותי

כמה ניסים ראיתי בעיניים
אוהב אותך אבי שבשמיים
רק תשמור עלי רק תשמור
אני לא ישמע כאלה שירים כי זה לא הסגנון שלי.
המילים בסדר גמור.
אדם מתמודד שחווה עליות וירידות ותו לא.
אולי בצירוף המנגינה זה נורא. ותול"מ.
 
אני לא ישמע כאלה שירים כי זה לא הסגנון שלי.
המילים בסדר גמור.
אדם מתמודד שחווה עליות וירידות ותו לא.
אולי בצירוף המנגינה זה נורא. ותול"מ.
איך אמר הרב פלאי המילים בסדר אין חולק .
השאלה אם זה המסר שאתה רוצה שהילדים שלך ישמעו .
 
יעקב אבינו ישב שם לבד
גילה שאיתו נמצא עוד אחד יחיד ומיוחד
אכן יש השם גם במקום הזה ואנוכי לא ידעתי
מבין הדברים נראה שיעקב אבינו היה בשאול תחתית, כמו הזמר ששר את זה???
עפ"ל.
(זה נראה מבין הדברים שלפני ואחרי המלים האלו).
 
האם זה סותר את דברי הגר"א, או כל מישהו אחר?
(לא בגלל שזה ברסלב צריך לפסול מיד...)
בפירוש לא. חלילה! כתבתי בפירוש שברסלב היא קהילה קדושה, וכך דעתי.
אמנם ברור שכאשר תוכן מצוטט, לעיתים רבות אב מעדיף שלא לחשוף את ילדיו לציטוטים מרבנים בעלי גישה שונה בעבודת ה'.
וזה בדיוק מה שהסברתי שההגדרה תוכן בעייתי היא רחבה מדי.
ולגבי
וְצָרִיךְ לָדַעַת, שֶׁמְּלֹא כָל הָאָרֶץ כְּבוֹדוֹ, וְלֵית אֲתַר פָּנוּי מִנֵּהּ, וְאִיהוּ מְמַלֵּא כָּל עָלְמִין וְסוֹבֵב כָּל עָלְמִין.
הדבר ידוע במחלוקת בפירוש ענין הצמצום. ואכמ"ל.
 
על אשכול כזה אמרו חז"ל: אוי לי אם אומר אלו הדברים שילמדו ממני התחבולה והזיוף, ואוי לי אם לא אומר שיחשבו אלו הרעים שאנחנו בלתי מכירים בתחבולותם.
 
בין הדמעות רוצה רק לראות אותך
בשעות הקשות נזכר תמיד בך
בתפילה מכוון לראות את האור שלך
לא שואל שאלות בטוח בדרכך

גם אם אני לא רואה אותך אתה רואה אותי
גם אם התרחקתי יותר מדי אתה רוצה אותי
אכן יש השם גם במקום הזה ואנוכי לא ידעתי

יעקב אבינו ישב שם לבד
גילה שאיתו נמצא עוד אחד יחיד ומיוחד
אכן יש השם גם במקום הזה ואנוכי לא ידעתי


הקב"ה אני אוהב אותך
אני אוהב אני אוהב
הקב"ה אני אוהב אותך
אני אוהב מכל הלב

הקב"ה הכל בשבילי
מחבק אותי לא עוזב אותי

כמה ניסים ראיתי בעיניים
אוהב אותך אבי שבשמיים
רק תשמור עלי רק תשמור
להסביר לציבור את הפגם
 
על אשכול כזה אמרו חז"ל: אוי לי אם אומר אלו הדברים שילמדו ממני התחבולה והזיוף, ואוי לי אם לא אומר שיחשבו אלו הרעים שאנחנו בלתי מכירים בתחבולותם.
תנוח דעתך, יש מספיק מקומות למצוא את השירים האלו יותר בקלות.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה