אני עוד זוכר את מאמריו של פ.חובב נגד אברהם פריד והכעס על המילים "בורא עולם צדיק עליון אולי תסביר לי בהגיון"
זהו תוצר של בעיית תרגום שירים קלאסית
במקור (אאל"ט) "באשעפער גרויסער באלעבאס, אפשר זאגסטו מיר פארוואס"

נ.ב. כמדו' שבשיר זה, הבעיה המהותית יותר היא שזה נוגד את דעת רבותינו הראשונים בענין ההשגחה הפרטית.
 
זהו תוצר של בעיית תרגום שירים קלאסית במקור (אאל"ט) "באשעפער גרויסער באלעבאס, אפשר זאגסטו מיר פארוואס" נ.ב. כמדו' שבשיר זה, הבעיה המהותית יותר היא שזה נוגד את דעת רבותינו הראשונים בענין ההשגחה הפרטית.
סתם כך מענין לענין באותו ענין ניהיה איזה טרנד שכל שיר שהוא באידיש הוא צדיק גם שמכיל בתוכו מילים איי....
 
סתם כך מענין לענין באותו ענין ניהיה איזה טרנד שכל שיר שהוא באידיש הוא צדיק גם שמכיל בתוכו מילים איי....
מענין, לענין אחר
שהרי שיר זה, אף אם יש אי אלו טענות, מקורו טהור, מיהודי ירא וחרד שהוחזק בכשרות, ה"ה הרי"ט עהרליך ז"ל.
 
מענין, לענין אחר
שהרי שיר זה, אף אם יש אי אלו טענות, מקורו טהור, מיהודי ירא וחרד שהוחזק בכשרות, ה"ה הרי"ט עהרליך ז"ל.
ח''ו לא דיברתי נגד ר' יו''ט ואם כך הבנת אז אני מבהיר שלא זו כוונתי .
אלא נגד הזמרונים החדשים שששרים באידיש את כל הלכלוך,
 
אילו היה חי עמנו רבינו הגר"א ודאי היה כועס למשל על השיר "ממלא כל עלמין".
תלמידו כנראה פחות כעס כשראה דברי הזוהר הנ"ל:
(א"כ יש לציין מאידך לדברי המהרש"ל: "האומר חרוז 'סובב את כל ומלא את כל הרי זה מחרף ומגדף", ויעוי' בשו"ת רמ"א קכ"ו שדחה דבריו. בכל אופן לשייך התנגדות לגר"א סתם מתוך תחושת בטן זה לא חכם במיוחד).
 
נערך לאחרונה:
נ.ב. כמדו' שבשיר זה, הבעיה המהותית יותר היא שזה נוגד את דעת רבותינו הראשונים בענין ההשגחה הפרטית.
שהרי שיר זה, אף אם יש אי אלו טענות, מקורו טהור, מיהודי ירא וחרד שהוחזק בכשרות, ה"ה הרי"ט עהרליך ז"ל.
השיר במקור נגמר אחרת.
א.פ. חתך אותו והספיק לו מה שלתועלת נהיה טוב, - זה נוגד את דעת רוב הראשונים.
(במקור התולעת הזו הצילה אדם ששכב באיזור ממות כשנחש בא להרוג אותו.)
(ומעניין לעניין, לענ"ד זה הפשט בחידוש של החסידים שיש השגח"פ גם על דומם - כיון שבסופו של דבר זה תמיד יגיע לנ"מ לאדם, וכידוע אפקט הפרפר
 
מורי ורבותי חבירי חברי הפורום שליט''א ובמיוחד מורינו @נדיב לב ומורינו @רבי
כפי הבנתי לא הבנתם מהות דברי החבירים פה בקשר לשירים של היום ,
אי לכך ובהתאם לזאת . שמעתי מהרב פנחס ביכלר העוסק בתעשיית המוזיקה . שהיום רוב השירים הם חסרי מוסר וחסרי תוכן ולהפך וכו'
זה שזה לא מילים נוראיות אמת!!!! אבל זה שזמר שר שיר שכל המהות והתוכן הוא שמה שתעשה ה' יאהב אותך זה נוגד את הדרך שבה התחנכנו ,
זה שכל השיר בנוי על אבא תאהב אוהב אותך חולה עליך מת עליך זה לא צורה של בן תיירה .
אני דן אותכם לכף זכות כי אולי לא שמעתם אבל אני בתור אחד שמאוד אוהב מוזיקה ומאוד מוזיקלי ויוצא לי לשמוע הרבה שירים חדשים , זה מקפיץ אותי מעצבים ,
אם עד לפני כמה שנים המסר היה להודות לה' איזה פסוק מתהילים או משיר השירים (בלי להיכנס לפן ההלכתי אם מותר ) .
היום הכל בעברית זולה ומילים של תוכן חרדי מודרני .
 
השיר במקור נגמר אחרת.
א.פ. חתך אותו והספיק לו מה שלתועלת נהיה טוב, - זה נוגד את דעת רוב הראשונים.
(במקור התולעת הזו הצילה אדם ששכב באיזור ממות כשנחש בא להרוג אותו.)
איני יודע על איזה מקור הנך מדבר.
אני מכיר את השיר כפי שהושר ע"י א.פ. ביידיש ובעברית, וכן על ידי הרי"ט עהרליך, ולא שמעתי שהוזכר שם נחש בשום שלב.
 
(במקור התולעת הזו הצילה אדם ששכב באיזור ממות כשנחש בא להרוג אותו.)
איני יודע על איזה מקור הנך מדבר.
אני מכיר את השיר כפי שהושר ע"י א.פ. ביידיש ובעברית, וכן על ידי הרי"ט עהרליך, ולא שמעתי שהוזכר שם נחש בשום שלב.
לתועלת אלו שאינם יודעים,
הלך פעם צדיק, ודיבר לגבי זה שהשי"ת מנהיג את העולם,ומשגיח עליו בכל פרט, וכל דבר מחושבן, עד הפרטים הקטנים,
ואפילו עלה שנושר מהעץ יש לו מטרה,
כדי לעשות צל לתולעת קטנה,
(אולי אכן צריך לעשות אשכול חדש ובו ידונו על פירושם של שירים).
 
זהו תוצר של בעיית תרגום שירים קלאסית
במקור (אאל"ט) "באשעפער גרויסער באלעבאס, אפשר זאגסטו מיר פארוואס"

נ.ב. כמדו' שבשיר זה, הבעיה המהותית יותר היא שזה נוגד את דעת רבותינו הראשונים בענין ההשגחה הפרטית.
ואפילו עלה שנושר מהעץ יש לו מטרה,
כדי לעשות צל לתולעת קטנה,
ר' חיים,
כפי שנתבאר כבר,
עלה לא נופל מהעץ בשביל תולעת, כי אין עליה השגחה פרטית, כי אם כללית.
דהי' הקב"ה דואג שיהיה לתולעים מה לאכול וכדו', אבל הוא לא משגיח על כל תולעת ותולעת בפרטות.
עכ"פ, השיר שהכי צורם לי הוא:
"צהלי ורני יושבת ציון, כי גדול בקרבך, קדוש ישראל"
נשמע מגוחך, אך אני לא מסוגל לשמוע שבח שנועד לממ"ה ברוך הוא, שעימו מקלסין בשר ודם, צדיק ככל שיהיה.
אולי נשיר גם "אחד יחיד ומיוחד"?
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

בפרשת בא פירש"י כי ארבע מאות ושלשים שנה היינו...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון