נשא - למה פרשת נשא הכי ארוכה בתורה? | במדבר | פורום אוצר התורה נשא - למה פרשת נשא הכי ארוכה בתורה? | במדבר | פורום אוצר התורה

מאן דהו

משתמש ותיק
gemgemgemgem
הודעות
530
תודות
1,934
נקודות
116
פרשת נשא היא הפרשה הארוכה ביותר מכל הפרשיות שבתורה. וכן יש אריכות רבה במדרש ובזוה"ק. ואמר על כך החידושי הרי"ם זצ"ל, משום שכיון ששבת נשא הוא על פי רוב השבת הראשונה אחר חג השבועות (חוץ משנת עיבור) לפיכך גילו חז"ל, בשבת נשא, התפשטות מופלגת בתורה, אשר זכו בחג השבועות בקבלת התורה.

ובספר "ילקוט חמישאי" הביא בשם ספר "עיטורי תורה" שיש כאן דבר פלא, שפרשת נשא היא פרשה הכי גדולה בתורה ויש בה קע"ו פסוקים. והפרק הכי גדול בתנ"ך הוא בס' תהלים (מזמור קיט) "אשרי תמימי דרך", ויש בו גם כן קע"ו פסוקים. והמסכת הכי גדולה בש"ס היא מסכת בבא בתרא, ויש בה גם כן קע"ו דפים.
 
פרשת נשא היא הפרשה הארוכה ביותר מכל הפרשיות שבתורה. וכן יש אריכות רבה במדרש ובזוה"ק. ואמר על כך החידושי הרי"ם זצ"ל, משום שכיון ששבת נשא הוא על פי רוב השבת הראשונה אחר חג השבועות (חוץ משנת עיבור) לפיכך גילו חז"ל, בשבת נשא, התפשטות מופלגת בתורה, אשר זכו בחג השבועות בקבלת התורה.

ובספר "ילקוט חמישאי" הביא בשם ספר "עיטורי תורה" שיש כאן דבר פלא, שפרשת נשא היא פרשה הכי גדולה בתורה ויש בה קע"ו פסוקים. והפרק הכי גדול בתנ"ך הוא בס' תהלים (מזמור קיט) "אשרי תמימי דרך", ויש בו גם כן קע"ו פסוקים. והמסכת הכי גדולה בש"ס היא מסכת בבא בתרא, ויש בה גם כן קע"ו דפים.
בב''ב יש קע''ה דפים שהרי כידוע אין דף א' ומ''מ אתה צודק שיש דף קע''ו
נכתב בצידו המדרש רבה הכי גדול הוא בפרשתינו עם קעז פיסקאות
באבן העזר יש קעח סעיפים
הלכות שבת ועירובין ותחומין יחד הם קעה סימנים
מתוך העלון של הרב קולדצקי
 
וכן יש אריכות רבה במדרש ובזוה"ק. ואמר על כך החידושי הרי"ם זצ"ל, משום שכיון ששבת נשא הוא על פי רוב השבת הראשונה אחר חג השבועות (חוץ משנת עיבור) לפיכך גילו חז"ל, בשבת נשא, התפשטות מופלגת בתורה, אשר זכו בחג השבועות בקבלת התורה
שמעתי הערה ע"ז, שהרי במערבא סיימו את התורה בג' שנים,
והזוהר, והמדרש (כך אמר המעיר, איני יודע בדברים אלו), נתחברו בא"י.
 
הפרשה ההכי ארוכה היא פרשת 'מטות-מסעי' - 245 פסוקים ! (השנה, יש לנו את הקריאה ההכי ארוכה שתיתכן כי יש מטות מסעי בר''ח שזה עוד 6 פסוקים, ביחד 251 פסוקים !)
ולאחריה 'ויקהל-פקודי'
אולי זה 2 פרשיות, אבל בתכל'ס ב70% מהשנים קרואים אותם במחובר, וקוראים אותם בשבת אחת עם 7 עולים, לכן זה כמו פרשה אחת
 
הפרשה ההכי ארוכה היא פרשת 'מטות-מסעי' - 245 פסוקים ! (השנה, יש לנו את הקריאה ההכי ארוכה שתיתכן כי יש מטות מסעי בר''ח שזה עוד 6 פסוקים, ביחד 251 פסוקים !)
ולאחריה 'ויקהל-פקודי'
אולי זה 2 פרשיות, אבל בתכל'ס ב70% מהשנים קרואים אותם במחובר, וקוראים אותם בשבת אחת עם 7 עולים, לכן זה כמו פרשה אחת
זה שקוראים את זה ביחד זה לא עושה את שתי הפרשות האלו לאחת וגם אם בדרך כלל קוראים את זה ביחד זה כבר מה שקוראים ולא בעצם הפרשות
 
מה שלא מעלים ב-14 עליות זה לא בגלל שזה לא שתי פרשיות באמת אלא בגלל שיש ענין של שבעה קרואים בקריאה של שבת בבוקר
איך שלא יהיה, מטות-מסעי היא הקריאה הארוכה ביותר, ואחריה ויקהל פקודי ורק אחריהן פר' נשא במקום השלישי
 
הנוהגים לגלח בל'ג בעומר יש להם רמז בפרשה, כי בשנים פשוטות קוראים בשבת שלפני לג בעומר פר' "אמור" (או בשבת הצמודה ללג בעומר כמו השנה) שנאמר בה "את ראשו לא יפרע"
והנוהגים לגלח רק בשבועות יש להם רמז בפרשה, כי בד"כ חג השבועות חל בפרשת נשא, או בשבוע שאחריה (שנה מעוברת) שכתוב בה "וגילח (הנזיר) את ראשו"
 
איך שלא יהיה, מטות-מסעי היא הקריאה הארוכה ביותר, ואחריה ויקהל פקודי ורק אחריהן פר' נשא במקום השלישי
הפרשה הכי ארוכה זה פרשת נשא והקריאה הכי ארוכה זה מטות-מסעי ואחרי זה ויקהל-פקודי
 
לא יודע אם לאחוז או לא
אבל יש עוד ענינים כאלו כמו שהסיפור של ר' שמעון בר יוחאי הוא בדף ל"ג בשבת.
ויש עוד כאלו שאיני זוכר.
תוכל לפרש?
תכלס' נראה לך שיש לזה משמעות, לכל הדברים שציינת?
יש היגיון שהקב"ה שמנהל את העולם עשוה את הדברים בצורה כזו?
זה מספיק משמעותי וקים?
 
תוכל לפרש?
תכלס' נראה לך שיש לזה משמעות, לכל הדברים שציינת?
יש היגיון שהקב"ה שמנהל את העולם עשוה את הדברים בצורה כזו?
זה מספיק משמעותי וקים?
לא יודע בסוף זה או משמעותי או עורבא פרח
והיה מעניין אותי לראות מקורות בנושא.
ויתכן שכוונת מכוון מכוונת הכוונות במכוון
 
תוכל לפרש?
תכלס' נראה לך שיש לזה משמעות, לכל הדברים שציינת?
יש היגיון שהקב"ה שמנהל את העולם עשוה את הדברים בצורה כזו?
זה מספיק משמעותי וקים?
זה נקרא השגחה פרטית,
שפירושה שהקב"ה מנהל את כל הבריאה בשבילי, שמשגיח עלי באופן פרטי, לטוב וח"ו למוטב [לנראה לעינינו]
הינו מה שפגשתי היום ברחוב את החבר אלמוני, זה משום שכך הקב"ה רצה וסובב שיקרה, כי יש לו סיבה שזה יקרה,
לא תמיד אנחנו יודעים ומבינים את הסיבה, אבל אנו מאמינים שיש סיבה לדברים, וזה נקרא השגחה פרטית.
וגם בדברים אלו שדווקא יש בפרשה קע"ו פסוקים, ור' שמעון בשבת הוא בדף לג', הוא נסבב משמים בהשגחה פרטית למענינו,
ורק צריך לדעת הסיבה, וזה היה כוונתו בפתיחת האשכול, לעורר אותנו להשגחה זו שחוזרת על עצמה כמה פעמים...
 
תוכל לפרש?
תכלס' נראה לך שיש לזה משמעות, לכל הדברים שציינת?
יש היגיון שהקב"ה שמנהל את העולם עשוה את הדברים בצורה כזו?
זה מספיק משמעותי וקים?
ליכא מידי דלא רמיזא באורייתא... ובתוך זה גם מה שהולכים להמציא ולרמז, שגם זה מרומז בתורה מלפני בריאת העולם.
 

הודעות מומלצות

סוכה דף מה עמוד ב:...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון