אהבת עולם תביא "להם", למה לא "עלינו"? | אוצר הסידור והתפילה אהבת עולם תביא "להם", למה לא "עלינו"? | אוצר הסידור והתפילה

הלוי

משתמש חדש
gem
הודעות
4
תודות
7
נקודות
5
בנוסח מוסף של ראש חודש אנו מתפללים על עצמינו "ושעירי עיזים נעשה ברצון, ובעבודת בית המקדש נשמח כולנו" וכן "והביאנו לציון עירך"
איך נכנס באמצע "אהבת עולם תביא להם"?
 
בנוסח מוסף של ראש חודש אנו מתפללים על עצמינו "ושעירי עיזים נעשה ברצון, ובעבודת בית המקדש נשמח כולנו" וכן "והביאנו לציון עירך"
איך נכנס באמצע "אהבת עולם תביא להם"?
הוא המשך של תחילת הברכה, ראשי חדשים 'לעמך' נתת זמן כפרה לכל 'תולדותם', 'בהיותם' 'בעדם' 'לכולם' 'נפשם'.
 
הוא המשך של תחילת הברכה, ראשי חדשים 'לעמך' נתת זמן כפרה לכל 'תולדותם', 'בהיותם' 'בעדם' 'לכולם' 'נפשם'.
תחילת הברכה אינה נוגעת כלל לשאלה שהעלתי, שם הוא תיאור על אבותינו בהיותם מקריבים וכו', מה שאנו בעונותינו לא זכינו.
ואח"כ עוברים לבקש שגם אנו נזכה למה שזכו אבותינו, וממילא מוקשה ביותר, מדוע הלשון משתנה מ'נעשה' 'כולנו' 'והביאנו' ל- 'להם'?
 
תחילת הברכה אינה נוגעת כלל לשאלה שהעלתי, שם הוא תיאור על אבותינו בהיותם מקריבים וכו', מה שאנו בעונותינו לא זכינו.
ואח"כ עוברים לבקש שגם אנו נזכה למה שזכו אבותינו, וממילא מוקשה ביותר, מדוע הלשון משתנה מ'נעשה' 'כולנו' 'והביאנו' ל- 'להם'?
 

קבצים מצורפים

נראה שאי"ז לגמרי מנותק מהבקשה ורק המשך לתחילת הברכה, אלא הכל סדר אחד הוא,
דהיינו מתחילים עם אזכור אבותינו, שהיו "מקריבים לפניך זבחי רצון ושעירי חטאת לכפר בעדם" ואז היה זה "תשועת נפשם מיד שונא", וממילא מבקשים "מזבח חדש בציון תכין ועולת ר"ח נעלה עליו" - דהיינו שנחזו למצב שהיה לאבותינו, ובזה "אהבת עולם תביא להם" לאבותינו - כמו שהזכרנו בתחילת הברכה, "וברית אבות" - הזו, "לבנים תזכור" - בזה שמזבח חדש תכין.
 

הודעות מומלצות

בשנים האחרונות [?] נתפשטה מאוד...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה