"אוצר פתגמי @הייליג" | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 4 "אוצר פתגמי @הייליג" | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 4
פַּעַם אַחַת הָיְתָה אִמָּא אַחַת מְהַלֶּכֶת כְּדַרְכָּהּ, וּפָגְעָה בְּהַהוּא סַבָּא, שָׁאַל אוֹתָהּ: הַאִם אַתְּ יוֹדַעַת לָמָּה אַתְּ אִמָּא? וְלֹא הָיְתָה יוֹדַעַת לְהָשִׁיב, וְהַ'לֹּא־יוֹדַעַת' שֶׁלָּהּ, הִדְהֵד בְּכָל הָעוֹלָם​
 
כשאנו מאיימים על מישהו - זו כבר חולשה גלויה
 
"האמונה נתפשת בלב בני אדם כמנוס במקום של אי ידיעה, אך האמונה האמיתית יושבת על ידיעה ברורה, כלומר, האמונה יוצרת את הידיעה כי היא באה ממנה"
 
מה שאדם מתעורר אחר החטא בתשובה ולא לפני זה, כי בחטא השתמש האדם ברצונו, וכיון שנתגלה הרצון, כבר רוצה משהו אחר,​
 
שָׁאֲלוּ בַּמָּקוֹם שֶׁשָּׁאֲלוּ, מַהוּ מָשִׁיחַ? וְשָׁמְעוּ קוֹל מִן הַשָּׁמַיִם, בְּיוֹם שֶׁיִּהְיֶה מָשִׁיחַ תֵּדְעוּ מַהוּ, אַךְ כָּעֵת הַבִּיטוּ אֶל הַגַּעְגּוּעַ שֶׁבְּלִבְּכֶם
 
כְּשֶׁאָנוּ בְּטוּחִים בְּעַצְמֵנוּ, אָז אָנוּ בְּוַדַּאי טוֹעִים, כִּי מִי זֶה 'עַצְמֵנוּ' שֶׁאֶפְשָׁר לִסְמֹךְ עָלָיו?
 
שלושה הם שאי-אפשר להאמין לסיפוריהם: ציידים החוזרים ממסע ארוך ביער, דייגים השבים מהפלגה ממושכת בים ואסיר שעשה זמן רב בבית-האסורים.
 
כשאנו מאיימים על מישהו - זו כבר חולשה גלויה
וכידוע שהוכיחו זאת מהפסוק [במעשה של יעקב עם שרו של עשיו] "כי שרית...ותוכל"-יעקב נקרא שניצח, אף שיעקב הוא שיצא מהמריבה צולע, כיוון שאם המלאך עבר מוויכוח ענייני, לאלימות-סימן שהרגיש מנוצח...
 

הודעות מומלצות

אציע סיפור קצר ומעניין... לצורך דיון תורני...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון