חידות סוכות - איש לא יד"ח בסוכה ואשה כן? | אוצר החידות חידות סוכות - איש לא יד"ח בסוכה ואשה כן? | אוצר החידות
פִּתָרוֹן
הנה קי"ל בשו"ע סימן תרלח ס"א שסוכה לא מתקדשת למצוותה אלא כשישב בה פעם אחת, ולא די בהזמנה עיין שם.
ודנו האחרונים כשישבה אשה שאינו מצווה, האם התקדשה בכך הסוכה.
ולפ"ז בסוכה של אישה שמיועדת לצרכיה י"ל דלכו"ע לא מתקדש אלא לאישה ולא לאיש ויל"ע.
הנה קי"ל בשו"ע סימן תרלח ס"א שסוכה לא מתקדשת למצוותה אלא כשישב בה פעם אחת, ולא די בהזמנה עיין שם.
ודנו האחרונים כשישבה אשה שאינו מצווה, האם התקדשה בכך הסוכה.
ולפ"ז בסוכה של אישה שמיועדת לצרכיה י"ל דלכו"ע לא מתקדש אלא לאישה ולא לאיש ויל"ע.
 
פִּתָרוֹן
הוא חרש או שוטה או סומא ואשתו לא.
אבל מה שידוע לומר הוא בכה''ג ראשו ורובו שסוכה ושולחנו מחוץ לסוכה שמא יימשך אחר שולחנו נאמר באיש ולא באשה
וצ''ע מנין שבאשה לא גזרו
כשנמצא שולחן
הנה קי"ל בשו"ע סימן תרלח ס"א שסוכה לא מתקדשת למצוותה אלא כשישב בה פעם אחת, ולא די בהזמנה עיין שם.
ודנו האחרונים כשישבה אשה שאינו מצווה, האם התקדשה בכך הסוכה.
ולפ"ז בסוכה של אישה שמיועדת לצרכיה י"ל דלכו"ע לא מתקדש אלא לאישה ולא לאיש ויל"ע.
יפה!
בשו"ת התעוררות תשובה חלק א' סימן מח כותב שאישה יושבת בסוכה היא מחילה קודשה כלפי עצמה ויכולה לברך אבל לגבי איש כתב שאפשר שלא יוצא ידי חובה.
 
בשו"ת התעוררות תשובה חלק א' סימן מח כותב שאישה יושבת בסוכה היא מחילה קודשה כלפי עצמה ויכולה לברך אבל לגבי איש כתב שאפשר שלא יוצא ידי חובה.
לא הבנתי הרי גם הוא יושב ובכך מקדש את הסוכה
 

קבצים מצורפים

הנה קי"ל בשו"ע סימן תרלח ס"א שסוכה לא מתקדשת למצוותה אלא כשישב בה פעם אחת, ולא די בהזמנה עיין שם.
ודנו האחרונים כשישבה אשה שאינו מצווה, האם התקדשה בכך הסוכה.
ולפ"ז בסוכה של אישה שמיועדת לצרכיה י"ל דלכו"ע לא מתקדש אלא לאישה ולא לאיש ויל"ע.
מה המקור שאי אפשר לשבת בסוכה שלא התקדשה
 
כשדנים אם איש שיושב בסוכת אחרים שלא התקדשה בישיבה ובאופן שישיבתו אינה מקדשת (בגלל שאינו יכול לאסור סוכת אחרים וכמש"כ האחרונים) ממילא בסוכה שמיועדת לאישה לא יד"ח באכילתו שם.
א. מדוע.
ב. היכן המקור.
וכנ''ל
מה המקור שאי אפשר לשבת בסוכה שלא התקדשה
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

כיצד יתכן שיברך ג' ברכות באמצע שמונה עשרה?

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון