חנוכה - אני צריך את מקום הנרות אחרי חצי שעה. | ענייני דיומא חנוכה - אני צריך את מקום הנרות אחרי חצי שעה. | ענייני דיומא
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חזרנו! התקלה יצאה להפסקה - והפורום שוב באוויר. פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל חג חנוכה שמח!

דרך המלך

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
258
תודות
550
נקודות
126
@קבוצה הלכות חנוכה

לגבי לכבות ולהנות מהנרות לאחר זמן החיוב.

כתב השו"ע,(תרעב) שאפשר לכבות או להזיז,
במ"ב, הביא מהאחרונים שעדיף שיתנה מראש על השמן שאינו מקצה אותו למצווה.

ועוד מביא המ"ב לגבי ליהנות, שיש מחמירים שאוסרים גם לאחר הזמן.

ובשעה"צ הביא שלפי המחמירים, אסור לטלטל כל עוד הנרות דולקים.

השאלה שלי האם לפי המחמירים יהיה מותר לכבות לפני שמזיז? כי כל הבעיה היא שנראה שמשתמש או שלשיטתם אסור אף לכבות.
 
@קבוצה הלכות חנוכה

לגבי לכבות ולהנות מהנרות לאחר זמן החיוב.

כתב השו"ע,(תרעב) שאפשר לכבות או להזיז,
במ"ב, הביא מהאחרונים שעדיף שיתנה מראש על השמן שאינו מקצה אותו למצווה.

ועוד מביא המ"ב לגבי ליהנות, שיש מחמירים שאוסרים גם לאחר הזמן.

ובשעה"צ הביא שלפי המחמירים, אסור לטלטל כל עוד הנרות דולקים.

השאלה שלי האם לפי המחמירים יהיה מותר לכבות לפני שמזיז? כי כל הבעיה היא שנראה שמשתמש או שלשיטתם אסור אף לכבות.
החזו''א כיבה אחרי חצי שעה.
 
@קבוצה הלכות חנוכה

לגבי לכבות ולהנות מהנרות לאחר זמן החיוב.

כתב השו"ע,(תרעב) שאפשר לכבות או להזיז,
במ"ב, הביא מהאחרונים שעדיף שיתנה מראש על השמן שאינו מקצה אותו למצווה.

ועוד מביא המ"ב לגבי ליהנות, שיש מחמירים שאוסרים גם לאחר הזמן.

ובשעה"צ הביא שלפי המחמירים, אסור לטלטל כל עוד הנרות דולקים.

השאלה שלי האם לפי המחמירים יהיה מותר לכבות לפני שמזיז? כי כל הבעיה היא שנראה שמשתמש או שלשיטתם אסור אף לכבות.
דרך החיים סימן קפ
(ד) צריך ליתן בה שמן כ"כ שתדלוק עכ"פ חצי שעה ואם נתן בה יותר ודולקת יותר מחצי שעה יכול לכבותה שאינו מקצה השמן רק מה שצריך לשיעור חצי שעה ואז מותר לכבותו וליהנות ממנו (שם) אבל בשעה שדולק אפילו אחר חצי שעה והתנה מעיקרא לא מהני מפני שהרואה יאמר שמותר להשתמש בנר חנוכה וכן אסור לטלטל הנרות בעוד שדולקים אפילו אחר חצי שעה מפני הרואה שלא יאמר להשתמש נטלו (א"ר שם):

וזה המקור המובא בשעה"צ שם​
 
דרך החיים סימן קפ
(ד) צריך ליתן בה שמן כ"כ שתדלוק עכ"פ חצי שעה ואם נתן בה יותר ודולקת יותר מחצי שעה יכול לכבותה שאינו מקצה השמן רק מה שצריך לשיעור חצי שעה ואז מותר לכבותו וליהנות ממנו (שם) אבל בשעה שדולק אפילו אחר חצי שעה והתנה מעיקרא לא מהני מפני שהרואה יאמר שמותר להשתמש בנר חנוכה וכן אסור לטלטל הנרות בעוד שדולקים אפילו אחר חצי שעה מפני הרואה שלא יאמר להשתמש נטלו (א"ר שם):

וזה המקור המובא בשעה"צ שם​
זאת אומרת שמותר לכבות אפילו למחמירים. ישר כוח עצום.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה