בירור בעניין ראויים כל ישראל לישב בסוכה אחת | בית המדרש – דיונים תורניים בירור בעניין ראויים כל ישראל לישב בסוכה אחת | בית המדרש – דיונים תורניים

נחמן ל.

משתמש רשום
gemgem
הודעות
44
תודות
71
נקודות
18
במסכת סוכה דף כ''ז ב' כתוב שרבנן לומדים ש'כל ישראל ראוים לישב בסוכה אחת' ולכאורה מה הכוונה בזה? האם הכוונה היא שבכללי ראוים כל ישראל לישב בצוותא א"כ אז מתי? לעת"ל א"א כי בב"ב ע"ה א' כתוב שרבה אמר בשם ר"י שעתיד הקב"ה לעשות סוכה לצדיקים לעת"ל, ומי שלא זכה לישב בסוכה ה' יעשה לו צלצל, לא זכה ה' יעשה לו 'ענק' וכו'. בכל אופן א"א לאמר שזה ילך על הלעת"ל, אז מה הכוונה בדברי רבנן?
 
במסכת סוכה דף כ''ז ב' כתוב שרבנן לומדים ש'כל ישראל ראוים לישב בסוכה אחת' ולכאורה מה הכוונה בזה? האם הכוונה היא שבכללי ראוים כל ישראל לישב בצוותא א"כ אז מתי? לעת"ל א"א כי בב"ב ע"ה א' כתוב שרבה אמר בשם ר"י שעתיד הקב"ה לעשות סוכה לצדיקים לעת"ל, ומי שלא זכה לישב בסוכה ה' יעשה לו צלצל, לא זכה ה' יעשה לו 'ענק' וכו'. בכל אופן א"א לאמר שזה ילך על הלעת"ל, אז מה הכוונה בדברי רבנן?
יש גר''א שכותב דמקור השולחן ערוך שאפשר לעשות סוכה ענקית ורחבה כמין ים היא מהגמרא הזו.
ואולי [בין היתר] זה הנפק''מ של הגמרא.
 

הודעות מומלצות

שאלה יפה
אני ג"כ מחכה לתשובה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון