מסכת סוכה - בירור בעניין ראויים כל ישראל לישב בסוכה אחת | ים התלמוד מסכת סוכה - בירור בעניין ראויים כל ישראל לישב בסוכה אחת | ים התלמוד
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חדש בפורום אוצר התורה: "קבוצות ידע תורני" - התייעצו, למדו ומצאו מומחים! >>> לפרטים לחצו כאן

נחמן ל.

משתמש רגיל
gemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
146
תודות
233
נקודות
80
במסכת סוכה דף כ''ז ב' כתוב שרבנן לומדים ש'כל ישראל ראוים לישב בסוכה אחת' ולכאורה מה הכוונה בזה? האם הכוונה היא שבכללי ראוים כל ישראל לישב בצוותא א"כ אז מתי? לעת"ל א"א כי בב"ב ע"ה א' כתוב שרבה אמר בשם ר"י שעתיד הקב"ה לעשות סוכה לצדיקים לעת"ל, ומי שלא זכה לישב בסוכה ה' יעשה לו צלצל, לא זכה ה' יעשה לו 'ענק' וכו'. בכל אופן א"א לאמר שזה ילך על הלעת"ל, אז מה הכוונה בדברי רבנן?
 
במסכת סוכה דף כ''ז ב' כתוב שרבנן לומדים ש'כל ישראל ראוים לישב בסוכה אחת' ולכאורה מה הכוונה בזה? האם הכוונה היא שבכללי ראוים כל ישראל לישב בצוותא א"כ אז מתי? לעת"ל א"א כי בב"ב ע"ה א' כתוב שרבה אמר בשם ר"י שעתיד הקב"ה לעשות סוכה לצדיקים לעת"ל, ומי שלא זכה לישב בסוכה ה' יעשה לו צלצל, לא זכה ה' יעשה לו 'ענק' וכו'. בכל אופן א"א לאמר שזה ילך על הלעת"ל, אז מה הכוונה בדברי רבנן?
יש גר''א שכותב דמקור השולחן ערוך שאפשר לעשות סוכה ענקית ורחבה כמין ים היא מהגמרא הזו.
ואולי [בין היתר] זה הנפק''מ של הגמרא.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה