דרבנן חמור מדאורייתא | בית המדרש – דיונים תורניים דרבנן חמור מדאורייתא | בית המדרש – דיונים תורניים

מחכה

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
464
תודות
821
נקודות
182
ראיתי באיזהו מקומן שיש חומרא בדרבנן (ועד''ז בספק להדעות שספק דאורייתא לחומרא הוא מדרבנן) בעניין מומר.
שדווקא מי שעשה אותה העבירה ג''פ הוא מומר, משא''כ אם יעשה ג' עבירות שונות.

אבל בדרבנן, גם אם יעשה ג' עבירות שונות יעשה לומר כי עבר ג' פעמים על ''ועשית ככל אשר יורוך'' ו''לא תסור''
 
"ואל יפלא עניין זה איך אפשר להורות הלכות בעניין פיקו"נ, אבל גדולה מזו מצינו, דגם גזירת חכמים איכא בפיקו"נ, דגם בפנויה יהרג ואל יעבור, דמזה מוכח דקיבלו חז"ל דהלאו דלא תסור מכל אשר יורוך אינו נדחה בשום פנים, וע"ז לא נאמר וחי בהם, דאי אפשר בלי הוראת חכמים, ולכן אנחנו מצווים לשמוע לקול חכמים אף בפיקו"נ" [סוף המפתחות בשער"י].
 
נערך לאחרונה:
מדובר דווקא כשהחכם הורה יודע שמדובר בפקו''נ או גם כשהורה ואח''כ נוצר מצב שיקום ההוראה יצריך מס''נ?
דגם גזירת חכמים איכא בפיקו"נ, דגם בפנויה יהרג ואל יעבור,
מפורש בדבריו שלא הורו ישירות על מקרה ספציפי של פיקוח נפש
 
ולמעשה אדם שנכנס למצב פקו''נ אם לדוג' ימנע מטיפול רפואי, יהיה מוכרח ללכת להצביע בבחירות, אע''פ שבזה אולי הוא חורץ את גורלו? הייתכן כזאת? בטוחני שלא תמצא רב אחד שיאמר כן ועל כך בקשתי ביאור.
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון