הן צדק, מחוסר אמנה, מי שפרע | בית המדרש – דיונים תורניים הן צדק, מחוסר אמנה, מי שפרע | בית המדרש – דיונים תורניים

דבר היושר

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
357
תודות
982
נקודות
176
מאן דהו יכול לסכם בקצרה האם כל הנ"ל מייצרים אי אלו זכויות משפטיות - ממוניות?
 
איזה יופי שפתחת ע''ז אשכול!
ר' שמואל רוזבסקי זצ''ל כותב שמחוסר אמנה זה זכות ממונית גבי תו' ב''ב קכג' ב' מכירי כהונה, ועי''ש בקצוה''ח,

אמנם שיטת התו' בכתובות קד' א' שמחוסר אמנה זה קנין, וביאר הקוב''ש שזה קנין על תנאי, [ויש להאריך למה זה קנין על תנאי ולא חיסרון בגמ''ד]
ולענ''ד יש להוכיח כן מסוגי' דונחזי זוזא ממאן נקט, דמבואר שהנידון מה המוכר התכון מראש ולא מה שמתכון עכשיו ומשמע שזה כבר חל,

היה פשוט לי כאן שמי שפרע ומחוסר אמנה זה אותו דבר, אבל יש שפקפקו בזה, ואמור להיות איזה ריטב''א על מי שפרע.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

מצאתי ביאור נפלא מה'אלטער מנובהרדוק'
ואעלהו...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון