חידה דמויות - הנביא הכי צעיר | אוצר החידות| דף 2 | פורום אוצר התורה חידה דמויות - הנביא הכי צעיר | אוצר החידות| דף 2 | פורום אוצר התורה
והרי בחז"ל כתוב שיהושע ביקש ממשה להרוג אותם. לשון הספרי: "אדני משה כלאם, אמר לו רבוני משה כלם מן העולם לבני אדם שבשרוני בשורה רעה זו".

ואי היו בני שנה הרי לא היו בר עונשין.
 
נערך לאחרונה:
אגב, אני כיוונתי על אהרן, שכתב בסדר הדורות שהתנבא בגיל שלש, ולא ידעתי הידיעות החשובות שכתבו פה
 
פענח רזא במדבר פרשת בהעלותך
אלדד ומידד הם בני עמרם מאשה אחרת, שכשנתן הקדוש ברוך הוא התורה פירש מיוכבד שהיתה דודתו ונשא לו אחרת והוליד ממנה את אלו:
וכן הוא בדעת זקנים ומושב זקנים

אמנם בתרגום יונתן:
שְׁמֵיהּ דְחָד אֶלְדָד וּשְׁמֵיהּ דְתִנְיַין מֵידָד בְּנוֹי דְאֶלְצָפָן בַּר פַּרְנָךְ דִילֵידַת לֵיהּ יוֹכֶבֶד בְּרַת לֵוִי בִּזְמַן דְפַּטְרָהּ עַמְרָם גַבְרָהּ וְאִתְנְסִיבַת לֵיהּ עַד דְלָא יְלֵידַת יַת משֶׁה
 
אמנם בתרגום יונתן:
שְׁמֵיהּ דְחָד אֶלְדָד וּשְׁמֵיהּ דְתִנְיַין מֵידָד בְּנוֹי דְאֶלְצָפָן בַּר פַּרְנָךְ דִילֵידַת לֵיהּ יוֹכֶבֶד בְּרַת לֵוִי בִּזְמַן דְפַּטְרָהּ עַמְרָם גַבְרָהּ וְאִתְנְסִיבַת לֵיהּ עַד דְלָא יְלֵידַת יַת משֶׁה
והוא דומה,
אמנם כתוב שם שהיה קודם מתן תורה
 
בפשטות אינו בגדר נבואה, אלא רוח הקודש גרידא
בקריעת ים סוף
תינוקות שבמעי אמם אמרו שירה
זכור לי מספר שם משמואל שדיבר
אם היה זה בגדר נבואה או גדר אחר
עיינתי כעת בש"מ
וכתב בהיפך
להוכיח שלא היה זה נבואה אלא רוח הקודש מדברת מתוך גרונם
[והוכיח כן שהרי אין ב' נביאים מתנבאים בסג"א, ועוד ממה שעוברים במעי אימם אמרו שירה אף שלא נשלם בהם כלי הדיבור]
 
@אוהב ספר
מצאתי כעת בדברי הזהר דברים הסותרים לכאורה את ביאור הש"מ
ונראה שנחשב לנבואה
ומדבר ממש ממה שכתב להביא ראיה
אָמַר רִבִּי שִׁמְעוֹן, בְּהַהִיא שַׁעֲתָא דַּהֲווֹ קַיְימִין יִשְׂרָאֵל עַל יַמָּא, וַהֲווּ אַמְרֵי שִׁירָתָא, אִתְגְּלֵי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא עָלַיְיהוּ, וְכָל רְתִיכוֹי וְחֵילוֹי, בְּגִין דְּיִנְדְּעוּן לְמַלְכֵּיהוֹן, דְּעָבַד לוֹן כָּל אִינּוּן נִסִּין וּגְבוּרָאן, וְכָל חַד וְחַד יָדַע וְאִסְתַּכַּל, מַה דְּלָא יָדְעוּ וְאִסְתַּכָּלוּ שְׁאַר נְבִיאֵי עָלְמָא.
דְּאִי תֵּימָא דְּלָא יָדְעִין וְלָא אִדְבָּקוּ חָכְמְתָא עִלָּאָה, מִן שִׁירָתָא דָּא תֶּחמֵי, דְּכֻלְּהוּ בְּחָכְמְתָא אִסְתַּכָּלוּ, וְיָדְעוּ מִלִּין וְאָמְרוּ. דְּאִי לָאו הָכִי, אֵיךְ אָמְרוּ כֻּלְּהוּ מִלִּין אֲחְדִין, דְּלָא סָטוּ אִלֵּין מֵאִלֵּין, וּמַה דְּאָמַר דָּא, אָמַר דָּא, וְלָא אַקְדִּים מִלָּה דָּא, לְמִלָּה דָּא, אֶלָּא כֻּלְּהוּ בְּשִׁקּוּלָא חֲדָא, וְרוּחָא דְּקוּדְשָׁא בְּפוּמָא דְּכָל חַד וְחַד, וּמִלִּין אִתְּמָרוּ כֻּלְּהוּ כְּאִלּוּ נָפְקִין מִפּוּמָא חַד. אֶלָּא וַדַּאי כּוּלְּהוּ בְּחָכְמְתָא עִלָּאָה אִסְתַּכָּלוּ, וְיָדְעוּ מִילִין עִלָּאִין, וְרוּחָא דְּקוּדְשָׁא בְּפוּם כָּל חַד וְחַד.
וַאֲפִילּוּ אִינּוּן דְּבִמְעֵי אִמְּהוֹן, הֲווֹ אַמְרֵי שִׁירָתָא כֻּלְּהוּ כַּחֲדָא, וַהֲווּ חָמָאן כֻּלְּהוּ, מַה דְּלָא חָמָא יְחֶזְקֵאל נְבִיאָה. וְעַל כַּךְ הֲווֹ כֻּלְּהוּ מִסְתַּכְּלֵי, כְּאִלּוּ חָמָאן עֵינָא בְּעֵינָא. וְכַד סִיְּימוּ מִלִּין, כֻּלְּהוּ מִתְבַּסְּמָאן בְּנַפְשַׁיְיהוּ, וְתָּאָבוֹן לְמֵחֱמֵי וּלְאִסְתַּכְּלָא, וְלָא הֲווֹ בָּעָאן לְנַטְלָא מִתַּמָּן, מִסְּגִיאוּת תִּיאוּבְתָּא.​
 
וכן הוא בדעת זקנים ומושב זקנים

אמנם בתרגום יונתן:
שְׁמֵיהּ דְחָד אֶלְדָד וּשְׁמֵיהּ דְתִנְיַין מֵידָד בְּנוֹי דְאֶלְצָפָן בַּר פַּרְנָךְ דִילֵידַת לֵיהּ יוֹכֶבֶד בְּרַת לֵוִי בִּזְמַן דְפַּטְרָהּ עַמְרָם גַבְרָהּ וְאִתְנְסִיבַת לֵיהּ עַד דְלָא יְלֵידַת יַת משֶׁה
והוא דומה,
אמנם כתוב שם שהיה קודם מתן תורה
אם נולדו "בזמן דפטרה עמרם גברה" ו"עד דלא ילידת ית משה"
הרי שהיו בני יותר משמונים, שמשה היה בן שמונים כשיצאו ממצרים.
 

הודעות מומלצות

אם מרגיש בנפשו שלא חטא מנעוריו כלל...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון