א אחד יחיד משתמש מוביל פרסם מאמר פרסם 5 מאמרים פרסם 15 מאמרים! פרסם 30 מאמרים! פותח האשכול הודעות 5,348 תודות 7,796 נקודות 787 21 מאי 2025 #21 אוהב ספר אמר: איה משמע כן? לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... שהקללה היא ונסתם ואין רודף, דהיינו שעצם המנוסה ואי הרדיפה היא כבר קללה. כך בכל אופן אני מבין מהפסוק.
אוהב ספר אמר: איה משמע כן? לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... שהקללה היא ונסתם ואין רודף, דהיינו שעצם המנוסה ואי הרדיפה היא כבר קללה. כך בכל אופן אני מבין מהפסוק.
ה הצעיר שבחבורה בית המדרש/הלכה ומנהג חבר צוות מנהל תוכן מנהל פורום פרסם מאמר פרסם 5 מאמרים הודעות 3,685 תודות 8,686 נקודות 447 21 מאי 2025 #22 אחד יחיד אמר: אכן, אבל משמע קצת בלשון הפסוק שיש גם רבותא בזה שאין רודף. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... היכן? הרבותא היא בזה שנס אף שאין רודף, הא ותול"מ.
אחד יחיד אמר: אכן, אבל משמע קצת בלשון הפסוק שיש גם רבותא בזה שאין רודף. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... היכן? הרבותא היא בזה שנס אף שאין רודף, הא ותול"מ.
א אחד יחיד משתמש מוביל פרסם מאמר פרסם 5 מאמרים פרסם 15 מאמרים! פרסם 30 מאמרים! פותח האשכול הודעות 5,348 תודות 7,796 נקודות 787 21 מאי 2025 #23 הצעיר שבחבורה אמר: היכן? הרבותא היא בזה שנס אף שאין רודף, הא ותול"מ. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... ומה הרבותא? הרי לכאורה יותר גרוע לברוח כשיש רודף.
הצעיר שבחבורה אמר: היכן? הרבותא היא בזה שנס אף שאין רודף, הא ותול"מ. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... ומה הרבותא? הרי לכאורה יותר גרוע לברוח כשיש רודף.
א אוהב ספר משתמש מוביל פרסם מאמר פרסם 5 מאמרים פרסם 15 מאמרים! פרסם 30 מאמרים! הודעות 3,490 תודות 7,570 נקודות 672 21 מאי 2025 #24 אחד יחיד אמר: ומה הרבותא? הרי לכאורה יותר גרוע לברוח כשיש רודף. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... אולי, אבל כשיש רודף כולם בורחים, הפסוק אומר שהם יברחו גם כשאין רודף.
אחד יחיד אמר: ומה הרבותא? הרי לכאורה יותר גרוע לברוח כשיש רודף. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... אולי, אבל כשיש רודף כולם בורחים, הפסוק אומר שהם יברחו גם כשאין רודף.
א אחד יחיד משתמש מוביל פרסם מאמר פרסם 5 מאמרים פרסם 15 מאמרים! פרסם 30 מאמרים! פותח האשכול הודעות 5,348 תודות 7,796 נקודות 787 21 מאי 2025 #25 אוהב ספר אמר: אולי, אבל כשיש רודף כולם בורחים, הפסוק אומר שהם יברחו גם כשאין רודף. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... אבל למה זה קללה יותר מלנוס כשיש רודף? על זה באתי לענות.
אוהב ספר אמר: אולי, אבל כשיש רודף כולם בורחים, הפסוק אומר שהם יברחו גם כשאין רודף. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... אבל למה זה קללה יותר מלנוס כשיש רודף? על זה באתי לענות.
ה הצעיר שבחבורה בית המדרש/הלכה ומנהג חבר צוות מנהל תוכן מנהל פורום פרסם מאמר פרסם 5 מאמרים הודעות 3,685 תודות 8,686 נקודות 447 21 מאי 2025 #26 אחד יחיד אמר: ומה הרבותא? הרי לכאורה יותר גרוע לברוח כשיש רודף. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... כבר כתבתי. הרבותא היא בעצם מצב החיים, אדם הנס מכל מצב. חוינו את זה לא מעט בארץ הקודש, זמנים בהם אדם חי בפחד מתמיד, אף ללא סיבה מוצדקת בפועל.
אחד יחיד אמר: ומה הרבותא? הרי לכאורה יותר גרוע לברוח כשיש רודף. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... כבר כתבתי. הרבותא היא בעצם מצב החיים, אדם הנס מכל מצב. חוינו את זה לא מעט בארץ הקודש, זמנים בהם אדם חי בפחד מתמיד, אף ללא סיבה מוצדקת בפועל.
א אוהב ספר משתמש מוביל פרסם מאמר פרסם 5 מאמרים פרסם 15 מאמרים! פרסם 30 מאמרים! הודעות 3,490 תודות 7,570 נקודות 672 21 מאי 2025 #27 אחד יחיד אמר: אבל למה זה קללה יותר מלנוס כשיש רודף? לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... לא אמרתי שזה יותר גרוע מצד עצמו, אבל ודאי יותר קללה היא לברוח גם כשאין רודף ולא רק כשיש רודף
אחד יחיד אמר: אבל למה זה קללה יותר מלנוס כשיש רודף? לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... לא אמרתי שזה יותר גרוע מצד עצמו, אבל ודאי יותר קללה היא לברוח גם כשאין רודף ולא רק כשיש רודף
א אחד יחיד משתמש מוביל פרסם מאמר פרסם 5 מאמרים פרסם 15 מאמרים! פרסם 30 מאמרים! פותח האשכול הודעות 5,348 תודות 7,796 נקודות 787 21 מאי 2025 #28 הצעיר שבחבורה אמר: כבר כתבתי. הרבותא היא בעצם מצב החיים, אדם הנס מכל מצב. חוינו את זה לא מעט בארץ הקודש, זמנים בהם אדם חי בפחד מתמיד, אף ללא סיבה מוצדקת בפועל. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... אם כן, זה לא משנה אם יש רודף או לא, ולמה התורה צריכה לציין שלא יהיה רודף.
הצעיר שבחבורה אמר: כבר כתבתי. הרבותא היא בעצם מצב החיים, אדם הנס מכל מצב. חוינו את זה לא מעט בארץ הקודש, זמנים בהם אדם חי בפחד מתמיד, אף ללא סיבה מוצדקת בפועל. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... אם כן, זה לא משנה אם יש רודף או לא, ולמה התורה צריכה לציין שלא יהיה רודף.
א אחד יחיד משתמש מוביל פרסם מאמר פרסם 5 מאמרים פרסם 15 מאמרים! פרסם 30 מאמרים! פותח האשכול הודעות 5,348 תודות 7,796 נקודות 787 21 מאי 2025 #29 אוהב ספר אמר: לא אמרתי שזה יותר גרוע מצד עצמו, אבל ודאי יותר קללה היא לברוח גם כשאין רודף ולא רק כשיש רודף לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... כמו שאמרתי, אני מבין מהפסוק שזה יותר גרוע.
אוהב ספר אמר: לא אמרתי שזה יותר גרוע מצד עצמו, אבל ודאי יותר קללה היא לברוח גם כשאין רודף ולא רק כשיש רודף לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... כמו שאמרתי, אני מבין מהפסוק שזה יותר גרוע.
ה הצעיר שבחבורה בית המדרש/הלכה ומנהג חבר צוות מנהל תוכן מנהל פורום פרסם מאמר פרסם 5 מאמרים הודעות 3,685 תודות 8,686 נקודות 447 21 מאי 2025 #30 אחד יחיד אמר: אם כן, זה לא משנה אם יש רודף או לא, ולמה התורה צריכה לציין שלא יהיה רודף. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... אם התורה לא תציין, נבין שינוסו רק כשיש רודף, אבל הקללה היא יותר מכך, ולכך התורה ציינה.
אחד יחיד אמר: אם כן, זה לא משנה אם יש רודף או לא, ולמה התורה צריכה לציין שלא יהיה רודף. לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... אם התורה לא תציין, נבין שינוסו רק כשיש רודף, אבל הקללה היא יותר מכך, ולכך התורה ציינה.
א אוהב ספר משתמש מוביל פרסם מאמר פרסם 5 מאמרים פרסם 15 מאמרים! פרסם 30 מאמרים! הודעות 3,490 תודות 7,570 נקודות 672 24 מאי 2025 #31 אחד יחיד אמר: יש לדקדק מה זה האסון, ש"אין רודף", הרי מכל מקום יותר טוב לברוח כשאין רודף מלברוח מחמת אויב לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... למעשה רש''י פירש 'ואין רודף - מבלי כח', וביארו האחרונים דהוא משום שהוקשה לו קושיא זו, ולכן פירש דהיינו דאינם צריכים לרדוף מבלי כח
אחד יחיד אמר: יש לדקדק מה זה האסון, ש"אין רודף", הרי מכל מקום יותר טוב לברוח כשאין רודף מלברוח מחמת אויב לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... למעשה רש''י פירש 'ואין רודף - מבלי כח', וביארו האחרונים דהוא משום שהוקשה לו קושיא זו, ולכן פירש דהיינו דאינם צריכים לרדוף מבלי כח
א אוהב ספר משתמש מוביל פרסם מאמר פרסם 5 מאמרים פרסם 15 מאמרים! פרסם 30 מאמרים! הודעות 3,490 תודות 7,570 נקודות 672 24 מאי 2025 #32 אוהב ספר אמר: למעשה רש''י פירש 'ואין רודף - מבלי כח', וביארו האחרונים דהוא משום שהוקשה לו קושיא זו, ולכן פירש דהיינו דאינם צריכים לרדוף מבלי כח לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... אמנם בסוף הקללות כן פירש רש''י כן וצ''ע
אוהב ספר אמר: למעשה רש''י פירש 'ואין רודף - מבלי כח', וביארו האחרונים דהוא משום שהוקשה לו קושיא זו, ולכן פירש דהיינו דאינם צריכים לרדוף מבלי כח לחץ כדי להרחיב... לחץ כדי לכווץ... אמנם בסוף הקללות כן פירש רש''י כן וצ''ע