חנוכה - חקירות ספיקות מענייני חנוכה מהגאון האדיר רבי אברהם גניחובסקי זצ"ל | ענייני דיומא חנוכה - חקירות ספיקות מענייני חנוכה מהגאון האדיר רבי אברהם גניחובסקי זצ"ל | ענייני דיומא
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • תצוגת הפורום - ערכת עיצוב ברירת מחדל >>> השתתפו בסקר והשפיעו!

נדיב לב

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
2,390
תודות
7,744
נקודות
547
ב"ה באשכול דנן ירוכזו פנינים חקירות ספיקות מענייני חנוכה מהגאון האדיר רבי אברהם גניחובסקי זצ"ל
מוזמנים להעלות מד"ת של הגאון זצ"ל.
 
פנינים/פירורים ספיקות מענייני חנוכה מהגאון האדיר רבי אברהם גניחובסקי זצ"ל

מצו"ב
פרורים משולחן הגאון רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל פרשת מקץ - חנוכה - תשע"ד

פרורים משולחן הגאון רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל פרשת מקץ - חנוכה - תשע"ה

פרורים משולחן הגאון רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל פרשת וישב - חנוכה - תשע"ו

פרורים משולחן הגאון רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל פרשת מקץ - חנוכה - תשע"ז
.
פרורים משולחן הגאון רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל פרשת מקץ - חנוכה - תשע"ח
 

קבצים מצורפים

פרורים משולחן הגאון רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל פרשת מקץ - חנוכה - תש"פ

פרורים משולחן הגאון רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל פרשת מקץ - חנוכה - תשפ"א

פרורים משולחן הגאון רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל פרשת וישב - חנוכה - תשפ"ב

פרורים משולחן הגאון רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל פרשת מקץ - חנוכה - תשפ"ג

פרורים משולחן הגאון רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל פרשת מקץ - חנוכה - תשפ"ד (האחרון שי"ל).
.
 

קבצים מצורפים

החידה של הגאון רבי אברהם גניחובסקי זצ"ל: מתי השוכח 'על הנסים' בברכת המזון צריך לחזור?

חידה:
אדם ששכח להזכיר על הניסים בברכת המזון אינו חוזר כמבואר בשו"ע. באיזה אופן אדם כן צריך לחזור ולברך ברכת המזון משום שלא הזכיר על הניסים.

תשובה: ידוע ההלכה שמי שהפסיק באמצע ברכת המזון ושהה כדי לגמור את כולה באופן שלא היה יכול להמשיך, כגון שנצרך לנקביו או שהמקום לא היה נקי, חוזר לראש, לדעת הרמ"א סי' ס"ה, אך כאשר לא שהה בכדי לגמור את כולה, אינו חוזר. עתה יש לדון: אדם ששהה באמצע ברכת המזון בחנוכה כדי לגמור כל ברכת המזון בלי על הנסים, לדוגמא: משך זמן של ברכת המזון הוא אצלו ארבע דקות, וכשיש על הנסים זה חמש דקות, והוא שהה ארבע וחצי דקות – האם יחזור לראש או לא?

אמר מו"ר הגר"א גנחובסקי זצוק"ל שהדבר תלוי, שאם אמר על הנסים הרי משך זמן ברכתו חמש דקות ואינו חוזר, אכן, אם שכח לומר על הניסים, ואח"כ בברכת "רחם" שהה ארבע וחצי דקות, הרי שהה יותר מכדי לגמור את ברכתו.

נמצא שעל ידי ששכח על הנסים מחויב לחזור לראש. וע"י משנ"ב (סי' קפ"ג ס"ק כ"ה) שמסיק בשהה בברכת המזון שיחזור רק לאותה ברכה ולא לתחילת ברכת המזון.

עד כאן לשונו.

אמנם אני שמעתי את החידה באופן אחר בנוגע לתפילה ראה כאן.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

אחד יחיד יצר פוסט חדש...

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון
    למעלה