חנוכה - כבתה אין זקוק לה. מה הדין כיבה בכוונה? | ענייני דיומא חנוכה - כבתה אין זקוק לה. מה הדין כיבה בכוונה? | ענייני דיומא
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.

פורים רב

משתמש רשום
gemgem
הודעות
68
תודות
135
נקודות
18
נפק''מ במי שיש לו רק נר אחד והיום כבר היום השני או השלישי למ''ד שלא צריך שכל הנרות ידלקו יחדיו אז יש לו עצה ידליק ויכבה ידליק ויכבה עד שידליק כמספר הימים שצריך וקיים הידור מצווה. רבי חיים קניבסקי בטעמא דקרא פרשת וישב הוכיח שמועיל במכבה בכוונה יעויי''ש. אך הרב שטינמן הביא ראיה מזה שנר שבת קודם לנר חנוכה ולא אמרינן שידליק נר חנוכה ויכבה וידליק נר שבת סימן דל'''מ. ויש לדחות דזמנה של נר חנוכה הוא בליל שבת ומצינו בהלכה שכבתה זקוק לה.
 
אך הרב שטינמן הביא ראיה מזה שנר שבת קודם לנר חנוכה ולא אמרינן שידליק נר חנוכה ויכבה וידליק נר שבת סימן דל'''מ.
קצת תמוה. דהלא אסור להשתמש בשמן שהוקצה לנר חנוכה. (והלא מיירי שיש לו מעות לרכוש שמן בשיעור הדלקה חצי שעה ותו לא).
 
נפק''מ במי שיש לו רק נר אחד והיום כבר היום השני או השלישי למ''ד שלא צריך שכל הנרות ידלקו יחדיו אז יש לו עצה ידליק ויכבה ידליק ויכבה עד שידליק כמספר הימים שצריך וקיים הידור מצווה. רבי חיים קניבסקי בטעמא דקרא פרשת וישב הוכיח שמועיל במכבה בכוונה יעויי''ש. אך הרב שטינמן הביא ראיה מזה שנר שבת קודם לנר חנוכה ולא אמרינן שידליק נר חנוכה ויכבה וידליק נר שבת סימן דל'''מ. ויש לדחות דזמנה של נר חנוכה הוא בליל שבת ומצינו בהלכה שכבתה זקוק לה.
א. הכותרת לא מתאימה לנידון.
ב. צריך להביא מקור להא דלא בעינן נרות הידור יחד עם כולם ומהני בזה אחר זה כל אחד לבדו.
ג. מה שהביא מטעמא דקרא בדיוק להיפך, שם כתב שאם דעתו מתחילה להדליק ולכבות לא יצא ידי חובה. ואם כן בנידון דידן דעתו לכבות.
 
כבר דן בזה כאן
לכאורה זה מחלוקת רעק''א וביאור הלכה, לרעק''א מהני הידור לבד ולביאור הלכה אינו יכול. ברם לענ''ד בציור הנ''ל גם רעק''א יודה דליכא הידור בנר אחד לבד, דלא ניכר כאן שום הידור של ריבוי נרות או מוסיף, שהרי תמיד זה רק נר אחד בלבד, ודו''ק.
 
נערך לאחרונה:

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה