כי תצא - לֹא תְתַעֵב מִצְרִי רמז על פרעה | דברים כי תצא - לֹא תְתַעֵב מִצְרִי רמז על פרעה | דברים

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
2,157
תודות
5,292
נקודות
507
לֹא תְתַעֵב מִצְרִי כִּי גֵר

בש"ך על התורה: מצאתי כתוב, לא תתעב מצרי בלשון יחיד, רמז על פרעה שהרהר תשובה וניצול ומלך על נינוה, וחרה ליונה על שלא נהפכה ואמר טוב מותי מחיי, על זה רמז כאן "לא תתעב מצרי", שלא יהא מתועב בעיניך, "כי גר" כבר נתגייר ועשה תשובה, עד כאן.

וזה אתי שפיר עם מה שכתב בספר ישועות יעקב (או"ח סי' תרצה) ובקדושת לוי (איכה ד"ה וכל מלבושי) בשם חז"ל מבני בניו של פרעה למדו תורה ברבים.​
 
וזה אתי שפיר עם מה שכתב בספר ישועות יעקב (או"ח סי' תרצה) ובקדושת לוי (איכה ד"ה וכל מלבושי) בשם חז"ל מבני בניו של פרעה למדו תורה ברבים.
בקדושת לוי הביא כן בשם הגמ', ושם ליתא, וכנראה ט"ס נפל בדבריו.

ר' צדוק הכהן מלובלין - פרי צדיק שמות פרשת יתרו ואמר בזוה"ק בסיטרא אחרא וכו' אית רזא דהוא מלך וכו' ותחותיה אית כהן און וכו'. והיינו דפרעה איתא בזוה"ק (ח"ב ל"ד א) דאיהו רזא דתנין הגדול ופירש האר"י הקדוש שהוא אריך דקליפה. והנה בשורש הקליפה אי אפשר לתקן ולהכניסו בקדושה רק לשברו ולבטלו ולכן אחר שהכיר המלך זקן וכסיל אתר דאלקי ליה ולעמיה ואתא ואודי לקודשא בריך הוא לבתר אתבר וכמו שמובא בזוה"ק שלא היה לו תקנה להכניסו בקדושה דראשית דקליפה אי אפשר להכניס בקדושה ונטבע בים. וכשחשבו בגמרא (גיטין נ"ז ב) מבני בניו של המן וסיסרא וסנחריב דלמדו תורה לא מצינו שיחשבו מבני בניו של פרעה.
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון