פורים - למה אחשוורוש לא חשש שאסתר תבקש על בנין בית המקדש? | ענייני דיומא פורים - למה אחשוורוש לא חשש שאסתר תבקש על בנין בית המקדש? | ענייני דיומא
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • תצוגת הפורום - ערכת עיצוב ברירת מחדל >>> השתתפו בסקר והשפיעו!

שלמה דייטש

משתמש רגיל
gemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
142
תודות
569
נקודות
122
פרק ט פסוק יב
וַיֹּ֨אמֶר הַמֶּ֜לֶךְ לְאֶסְתֵּ֣ר הַמַּלְכָּ֗ה בְּשׁוּשַׁ֣ן הַבִּירָ֡ה הָרְגוּ֩ הַיְּהוּדִ֨ים וְאַבֵּ֜ד חֲמֵ֧שׁ מֵא֣וֹת אִ֗ישׁ וְאֵת֙ עֲשֶׂ֣רֶת בְּנֵֽי־הָמָ֔ן בִּשְׁאָ֛ר מְדִינ֥וֹת הַמֶּ֖לֶךְ מֶ֣ה עָשׂ֑וּ וּמַה־שְּׁאֵֽלָתֵךְ֙ וְיִנָּ֣תֵֽן לָ֔ךְ וּמַה־בַּקָּשָׁתֵ֥ךְ ע֖וֹד וְתֵעָֽשׂ
לא כתוב שהוא הגביל אותה עד חצי המלכות
ובפרט שהוא כבר ידע שהיא יהודית, אז היה עליו לחשוש עוד יותר
 
3 פעמים הוא אומר לה עד חצי המלכות (פרק ה פסוק ג - כשהיא הגיעה לקרוא לו לסעודה הראשונה, פרק ה פסוק ו - בסעודה הראשונה, פרק ז פסוק ב בסעודה השניה) ורק אז הוא לא אומר לה עד חצי המלכות, האם אין זה אומר דרשני?
 
3 פעמים הוא אומר לה עד חצי המלכות (פרק ה פסוק ג - כשהיא הגיעה לקרוא לו לסעודה הראשונה, פרק ה פסוק ו - בסעודה הראשונה, פרק ז פסוק ב בסעודה השניה) ורק אז הוא לא אומר לה עד חצי המלכות, האם אין זה אומר דרשני?
בתרגום מבואר שבפעם השלישית אמר לה שמסכים לה לבנות את בית המקדש עד שיגדל דריווש בנך.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

ספר רבי אהרן ליב שטינמן זצ"ל (הובא בחוברת...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה