וישב - למה לא הרג יוסף את השבטים לשיטתו שאכלו אבר מן החי | בראשית וישב - למה לא הרג יוסף את השבטים לשיטתו שאכלו אבר מן החי | בראשית
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • תצוגת הפורום - ערכת עיצוב ברירת מחדל >>> השתתפו בסקר והשפיעו!

נהנה מקושיא טובה

משתמש רשום
gemgem
הודעות
100
תודות
258
נקודות
56
לכאורה לפי שיטת יוסף שהיה להם דין בן נח והשבטים אכלו אבר מן החי א''כ הם חייבים מיתה ולמה לא הרג אותם,
ואם תאמר שלא היה בידו כח להתגבר עליהם ולהרגם, הלא גם באנשי עיר שכם מבואר שכולם התחייבו מיתה אע''ג שודאי היה שם הרבה אנשים שלא היה בכוחם להתנגד לשר העיר, הרי שבב''נ אין פטור של אונס?

ועוד צ''ב למה ליכא דינא דאחרי רבים להטות שהשבטים צודקים, שאין להם דין ב''נ אלא דין ישראל
ועוד צ''ב למה כשהביא יוסף את דיבתם רעה אל אביהם למה לא הכריע יעקב את ההכרעה אי דינם כב''נ או כישראל
ובעצם הלא מסתבר שנידון זה לא נתחדש עכשיו אצל השבטים, והלא מה היה המסורת בבית אבא, האיך סבר יעקב ויצחק ואברהם האם דינם היה כב'נ או כישראל?
 
החברותא שלי רצה לטעון שיוסף אינו יכול להרוג את אחיו רק כיון שהוא סובר שדינן כבן נח, שהרי הוא ידע שהם סברו שדינם כישראל, וכנראה לא באו לכדי הכרעה,
וא''כ פשוט שאינו יכול להרוג אותם רק כיון שהוא סובר כך, הלא בכל מחלוקת בין תנאים אע''פ שמ''ד א' סובר חייב אבל כיון שמ''ד ב' סובר פטור וכדומה, הלא יש כאן מח' ואע''פ שמ''ד א' סובר שמ''ד ב' טועה, אבל ודאי שאינו יכול לדון אותו ע''פ שיטה שלו
האם זה נכון?
 
לכאורה לפי שיטת יוסף שהיה להם דין בן נח והשבטים אכלו אבר מן החי א''כ הם חייבים מיתה ולמה לא הרג אותם,
הם קרובים.
וכי אדם יכול לדון את אחיו למיתה? אתמהה.
אמנם ראינו שיהודה דן את כלתו - [ואולי משום שכלתו שהוא פסול אישות הוא פסול מדרבנן, וצ"ע)
 
נערך לאחרונה:
האם בן נח נהרג ע''פ קרובים?
כמדומני ראיתי בשואל ומשיב שהוכיח שנהרג ע''פ קרובים מאנשי עיר שכם שכולם נהרגו על שלא דנו את שכם, והלא ודאי היה לו קרובים שם בעיר ואפ''ה נהרגו הרי שיש חיוב גם על קרובים לדון אותם
 
ואם תאמר שלא היה בידו כח להתגבר עליהם ולהרגם, הלא גם באנשי עיר שכם מבואר שכולם התחייבו מיתה אע''ג שודאי היה שם הרבה אנשים שלא היה בכוחם להתנגד לשר העיר, הרי שבב''נ אין פטור של אונס?
זה שלבן נח אינו פטור באונסים, לא אומר שהיה יכול במציאות להורגם - לכן אין כאן קושיא -
למה לא הרג יוסף את השבטים
 
זה שלבן נח אינו פטור באונסים, לא אומר שהיה יכול במציאות להורגם - לכן אין כאן קושיא -
לא הבנתי הלא לגבי אנשי שכם כולם נהרגו ולא היה להם פטור על מה שלא יכלו במציאות להרוג שכם, ומאי שנא הכא?
אם אין פטור אונסים אז צריך לעשות כל טצדקי שבעולם להרוג את המחויב מיתה
 
לא הבנתי הלא לגבי אנשי שכם כולם נהרגו ולא היה להם פטור על מה שלא יכלו במציאות להרוג שכם,
שוב - זה שאין פטור לא אומר שבמציאות הוא יכל להורגם -(אני מקווה שאתה מסכים לזה) - א"כ כבר אי אפשר לשאול -
למה לא הרג יוסף את השבטים
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

אחת הדמויות המרתקות ביותר היא דמותו...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה