וירא - למה נשאר יצחק בקדושתו הלא נעשית מצוותו | בראשית וירא - למה נשאר יצחק בקדושתו הלא נעשית מצוותו | בראשית

נהנה מקושיא טובה

משתמש רשום
gemgem
הודעות
37
תודות
86
נקודות
18
מבואר שיצחק נשאר בקדושת הקרבן והיה אסור לו לצאת לחו''ל
ולכאורה הלא נעשית מצוותו שהרי רק נצטווה על והעלהו וכבר קיימו וא''כ נעשית מצוותו
 
מבואר שיצחק נשאר בקדושת הקרבן והיה אסור לו לצאת לחו''ל
ולכאורה הלא נעשית מצוותו שהרי רק נצטווה על והעלהו וכבר קיימו וא''כ נעשית מצוותו
ראה רש"י ומש"כ הגרי"ז ואתי שפיר.
ובמדרש מובא שפרחה נשמתו של יצחק וכבר נעשה קרבן למעלה. ראה באהבת יונתן שם.

רש"י בראשית פרק כב פסוק יג
תחת בנו - מאחר שכתוב ויעלהו לעולה לא חסר המקרא כלום מהו תחת בנו על כל עבודה שעשה ממנו היה מתפלל ואומר יה"ר שתהא זו כאלו היא עשויה בבני כאלו בני שחוט כאלו דמו זרוק כאלו בני מופשט כאלו הוא נקטר ונעשה דשן:

הגרי"ז הלוי בראשית פרק כב פסוק יג
[יג] ויעלהו לעולה תחת בנו, וברש"י מהו תחת בנו על כל עבודה שעשה ממנו, היה מתפלל ואומר יהי רצון שתהא זו כאילו היא עשויה בבני וכו', ע"ש, וצ"ע איזו מין תפלה היא זו, והנה איתא בזבחים ס"ב אלא מזבח מנא ידעי וכו' ור"י נפחא אמר אפרו של יצחק ראו שמונח באותו מקום, וצ"ע מהיכן היה שם אפרו של יצחק הרי לא הוקרב כלל, ונראה מוכרח מכאן דהקרבת האיל נחשבה כהקרבת יצחק עצמו ודיני ההקרבה של יצחק עברו אל האיל, וזהו הביאור תחת בנו והיינו ממש כאילו הקריב את יצחק דעל האיל. וזהו ביאור התפילה יהי רצון כאילו היא עשויה בבני דהקרבת האיל נחשבה כהקרבת יצחק עצמו ודו"ק:
 
בתורה מבואר:
"והיה הוא ותמורתו יהיה קודש"
 

הודעות מומלצות

ברש"י (סוכה מז. ד"ה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה