מגילה - למ״ד שקורין מ״בלילה ההוא״ או מ״אחר הדברים האלה״ האם צריכה להיות כתובה כולה? | ים התלמוד מגילה - למ״ד שקורין מ״בלילה ההוא״ או מ״אחר הדברים האלה״ האם צריכה להיות כתובה כולה? | ים התלמוד

מגילה למ״ד שקורין מ״בלילה ההוא״ או מ״אחר הדברים האלה״ האם צריכה להיות כתובה כולה? (1 צופה)

אמרי שפר

משתמש רשום
הודעות
63
תודות
126
נקודות
30
בגמ׳ יח: - יט.
אמר רב חלבו אמר רב חמא בר גוריא אמר רב הלכה כדברי האומר כולה, ואפי׳ למ״ד מאיש יהודי צריכה שתהא כתובה כולה. עי׳ רש״י.
ויל״ע, דלכאו׳ במתני׳ יט. יש גם שיטה שלישית והיא שיטת ר׳ יוסי שקוראין מאחר הדברים האלה, ובברייתא בגמ׳ יש את שיטת רשב״י מבלילה ההוא, והרי שתי המקומות האלו רחוקין יותר מאיש יהודי וא״כ למה רב לא אמר אפי׳ למ״ד מבלילה ההוא צריכה שתהא כתובה כולה.
 
בגמ׳ יח: - יט.
אמר רב חלבו אמר רב חמא בר גוריא אמר רב הלכה כדברי האומר כולה, ואפי׳ למ״ד מאיש יהודי צריכה שתהא כתובה כולה. עי׳ רש״י.
ויל״ע, דלכאו׳ במתני׳ יט. יש גם שיטה שלישית והיא שיטת ר׳ יוסי שקוראין מאחר הדברים האלה, ובברייתא בגמ׳ יש את שיטת רשב״י מבלילה ההוא, והרי שתי המקומות האלו רחוקין יותר מאיש יהודי וא״כ למה רב לא אמר אפי׳ למ״ד מבלילה ההוא צריכה שתהא כתובה כולה.
שפיר י"ל דאפי' למ"ד מאיש יהודי, ולא השמיט אלא מקצת מן ממגילה, לאו שפיר עביד.
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון