מגילה - למ״ד שקורין מ״בלילה ההוא״ או מ״אחר הדברים האלה״ האם צריכה להיות כתובה כולה? | ים התלמוד מגילה - למ״ד שקורין מ״בלילה ההוא״ או מ״אחר הדברים האלה״ האם צריכה להיות כתובה כולה? | ים התלמוד
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • תצוגת הפורום - ערכת עיצוב ברירת מחדל >>> השתתפו בסקר והשפיעו!

אמרי שפר

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
264
תודות
755
נקודות
182
בגמ׳ יח: - יט.
אמר רב חלבו אמר רב חמא בר גוריא אמר רב הלכה כדברי האומר כולה, ואפי׳ למ״ד מאיש יהודי צריכה שתהא כתובה כולה. עי׳ רש״י.
ויל״ע, דלכאו׳ במתני׳ יט. יש גם שיטה שלישית והיא שיטת ר׳ יוסי שקוראין מאחר הדברים האלה, ובברייתא בגמ׳ יש את שיטת רשב״י מבלילה ההוא, והרי שתי המקומות האלו רחוקין יותר מאיש יהודי וא״כ למה רב לא אמר אפי׳ למ״ד מבלילה ההוא צריכה שתהא כתובה כולה.
 
בגמ׳ יח: - יט.
אמר רב חלבו אמר רב חמא בר גוריא אמר רב הלכה כדברי האומר כולה, ואפי׳ למ״ד מאיש יהודי צריכה שתהא כתובה כולה. עי׳ רש״י.
ויל״ע, דלכאו׳ במתני׳ יט. יש גם שיטה שלישית והיא שיטת ר׳ יוסי שקוראין מאחר הדברים האלה, ובברייתא בגמ׳ יש את שיטת רשב״י מבלילה ההוא, והרי שתי המקומות האלו רחוקין יותר מאיש יהודי וא״כ למה רב לא אמר אפי׳ למ״ד מבלילה ההוא צריכה שתהא כתובה כולה.
שפיר י"ל דאפי' למ"ד מאיש יהודי, ולא השמיט אלא מקצת מן ממגילה, לאו שפיר עביד.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה