לעשות תנאי עם הקב"ה - ראוי? | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 2 לעשות תנאי עם הקב"ה - ראוי? | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 2
אצל יעקב לא יתכן לומר כן, כי אם התנאי לא היה מתקיים ולא היה חוזר לבית אבותיו לא היה יכול להקים את המציבה.
אכן.
בדרך אפשר אולי יש לומר כי זה רק חיסרון הכ"ת אבל לא היה בדעתו לתנאי באמת.
וצ"ת.
 
אני נזכר כעת שיש נידון האם המצבה חלק מהתנאי.
אבדוק זאת.
ישנה מחלוקת בראשונים,
האם "ושבתי בשלום.. והיה ד' לי לאלוקים" הוא כבר הנדר,
או חלק מהתנאי.
עכ"פ לחלק מהראשונים לכאו' יהיה ראיה.
וצ"ע.
 
לא כל מה שמתאים לאבות הקדושים מתאים לנו.
אהיה חריף ואומר שעזות היא להביא ראיה משם....
אהיה אף אני חריף ואומר עזות!!!!
מה שאסור לנו אסור גם לאבות!!!!
אם לא נאמר חילוקים כמו קודם מתן תורה וכדו'
 
אהיה אף אני חריף ואומר עזות!!!!
מה שאסור לנו אסור גם לאבות!!!!
אם לא נאמר חילוקים כמו קודם מתן תורה וכדו'
ברור שאין לומר שמה שהיה מותר לאבות אסור לנו,
אך כיוונתי לעניין דברים שאינם איסור והיתר, אלא דברים התלויים בדרגת האדם.
אף אם בדרגתם של האבות, קרבתם לבורא אפשרה להם להתנות עימו תנאי,
אנו ודאי לא נוכל להביא מכך ראיה.
 

הודעות מומלצות

שור מועד שנגח את האדם והרגו, בעליו של השור...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון