לפלפל בזמנים שיש סיבה לא ללמוד | בית המדרש – דיונים תורניים לפלפל בזמנים שיש סיבה לא ללמוד | בית המדרש – דיונים תורניים

האיש השרוי בשמחה

משתמש חדש
gem
הודעות
17
תודות
22
נקודות
5
אם לפלפל זה נותן כוח גם בזמנים שיש סיבה לא ללמוד זה אומר שיש בה קצת פחות מהאמת ובאמת אפשר לראות שלומדים כשיטת החזון אי''ש בעמל להבנת הגמרא הראשונים בעיון הבנתי לאסוקי שמעתתא יש הרבה יצר הרע וד''ל
 
אם לפלפל זה נותן כוח גם בזמנים שיש סיבה לא ללמוד זה אומר שיש בה קצת פחות מהאמת ובאמת אפשר לראות שלומדים כשיטת החזון אי''ש בעמל להבנת הגמרא הראשונים בעיון הבנתי לאסוקי שמעתתא יש הרבה יצר הרע וד''ל
אני לא חושב שזו ראיה, וכי אדם שיש זמנים שיותר קל לו ללמוד עם גישמאק זה הוכחה שהלימוד שלו בזמנים אלו הוא לא אמיתי? יש צורות לימוד שהמציאות מוכיחה שיש בהם גישמאק.
 
אם לפלפל זה נותן כוח גם בזמנים שיש סיבה לא ללמוד זה אומר שיש בה קצת פחות מהאמת ובאמת אפשר לראות שלומדים כשיטת החזון אי''ש בעמל להבנת הגמרא הראשונים בעיון הבנתי לאסוקי שמעתתא יש הרבה יצר הרע וד''ל
זה טיעון חדש!

אם אתה נהנה מהלימוד, ולא סובל, כנראה שזה לא לימוד!

ועדיין כל כלל ישראל עומד ומבקש כל בוקר "והערב נא... את דברי תורתך בפינו"

והנביא זועק "ולא אותי קראת יעקב, כי יגעת בי ישראל"
 
זה טיעון חדש!

אם אתה נהנה מהלימוד, ולא סובל, כנראה שזה לא לימוד!

ועדיין כל כלל ישראל עומד ומבקש כל בוקר "והערב נא... את דברי תורתך בפינו"

והנביא זועק "ולא אותי קראת יעקב, כי
והערב נא הפירוש שכתוב שם הוא לעסוק בדברי תורה ואחרי זה והערב דבר ראשון תלמד ותעסוק בעמל ויגיעה ואחרי שאתה שקוע אז תבקש והערב
 
מטו משמיה דהחזון איש שלהלכה בוודאי פוסקים כמו האגלי טל בהקדמה שהתורה להנות נתנה וא"כ כל תענוג שהוא נכלל בזה מהתענוג הכי גשמי שיש עד התענוג הכי רוחני שיש
 
אם לפלפל זה נותן כוח גם בזמנים שיש סיבה לא ללמוד זה אומר שיש בה קצת פחות מהאמת ובאמת אפשר לראות שלומדים כשיטת החזון אי''ש בעמל להבנת הגמרא הראשונים בעיון הבנתי לאסוקי שמעתתא יש הרבה יצר הרע וד''ל
מו"ר הגרי"ג היה רגיל לומר שכשלומדים לפי טבעו יש הנאה מהלימוד...
ברור שיש אפשרות לעשות הנאה מהלימוד,
ואין לזה שום שייכות ושום קשר גם לא קשר מקרי,
ללימוד לאמיתה של תורה.
 
והערב נא הפירוש שכתוב שם הוא לעסוק בדברי תורה ואחרי זה והערב דבר ראשון תלמד ותעסוק בעמל ויגיעה ואחרי שאתה שקוע אז תבקש והערב
ראשית, זוהי פרשנות עצמית
שנית, ברור שאין זו כוונת המברך בברכתו, וצונו לעסוק בדברי תורה (ואין מוזכר עמל ויגיעה כלל) ומבקשים שיהא עסקנו זה בערבות.
 
ראשית, זוהי פרשנות עצמית
שנית, ברור שאין זו כוונת המברך בברכתו, וצונו לעסוק בדברי תורה (ואין מוזכר עמל ויגיעה כלל) ומבקשים שיהא עסקנו זה בערבות.
ראיתי את פירוש זה כמה וכמה פעמים וכמדו' שמיוחס להגראי''ל שטיינמן
 
סליחה מכולכם כוונתי לא הייתה שלא נהנים מלימוד כי תורה זה מתוק ומהנה כוונתי היתה שיש סוג של תורה שאין כמעט יצר הרע לא ללמוד וכמו שידוע על ראשי הציונות בוגרי הישיבות שאהבו להתפלפל בסברות וד''ל
 

הודעות מומלצות

כאשר ידוע לכולנו, יש לכל מי שנולד עד לגיל י"ח...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון