מאסו במלכות בית דוד - למי אכפת? | בית המדרש – דיונים תורניים מאסו במלכות בית דוד - למי אכפת? | בית המדרש – דיונים תורניים

חד מבתראי

משתמש רגיל
gemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
100
תודות
197
נקודות
70
כל יהודי פותח בשיחה אישית עם הרבש"ע שלוש פעמים ביום. מצופה היה, שיבקש על הנושאים הכי מרכזיים וקריטיים בחייו.
ואכן כיהודי בגלות, אנו מקדישים סך ניכר של ברכות לבקשת הגאולה: גאולת ישראל, קיבוץ ישראל, השבת השופטים והמלכות לישראל, בניין ירושלים והשבת השכינה, ריצוי וחזרת העבודה. הכל כל-כך קריטי.
ועוד ברכה אחת.. על "הצמחת קרן לדוד"!
למה על קרנו של יהושע בן נון או של מרע"ה לא מבקשים?
כמובן, שיהיו שיאמרו שזוהי בקשה על מלך המשיח - שטכנית יהיה מזרע דוד, אך לא!
זה שלקב"ה יש "חשבון" עם דוד, לא אמור לעניין אותי!
אני צריך משיח, לא משנה לי אם מנכדי דוד או (להבדיל,) מנכדי ירבעם בן נבט! (שטכנית לא נותרו לו צאצאים..)
ומה לי להלין אלינו, אפי' הכה"ג! ביוה"כ! בקה"ק! שאסור לו להתעכב ויש לו מספר מצומצם של בקשות, עם כל זה דחוף לו להעתיר ולהתחנן ש"לא יעדי עביד שולטן מדבית יהודה" ואת זה הוא ביקש גם בימי מלכות חשמונאי! כך שבהחלט אכפת שהמלך יהיה מזרע דוד, וע"ז אנחנו מבקשים. וכמפורש במדרש:
"תנא משום ר"ש בן יוחאי בג' דברים מאסו בני ישראל בימי רחבעם במלכות שמים ובמלכות בית דוד ובבית המקד' הה"ד (מלכים א יב) אין לנו חלק בדוד כמשמעו לאהליך ישראל (שם) אל תקרי לאהליך אלא לא-להיך ראה ביתך דוד (שם) זה ב"ה אמר רבי שמעון בן מנסיא אין מראין סימן טוב לישראל עד שיחזרו ויבקשו שלשתן"
נורא!!
עם ישראל מאסו ב:
הקב"ה!
עבודתו יתברך!
ו- במלכות בית דוד (איפה הסימן קריאה?)
ועוד במי, ברחבעם! מלך רע לשמים ורע לבריות, ותמורתו לקחו את ירבעם! גדול הדור שמונה ע"י נביא! והם נענשו ע"ז - ובזה תלויה הגאולה!
ואני לא מצליח להבין.
א. מה מיוחד בדוד?? למה לא שי אביו או חזקיהו נכדו?
ב. מוכח בכל הנ"ך שמלכות בית דוד תמשך לעד, וזה בית נאמן וניר דוד וכו' וכו'.
אבל מה המעלה בהם? שסבא שלהם היה דוד? אז מה?
(ואל תשיבוני מבני אהרן הכהנים, שהם אמנם נבחרו מחמת הסבא שלהם, אבל כל אחד מהם נתקדש ע"י הקב"ה בקדושה העליונה, לעמוד ולשרת לפניו! את לחם א' הוא אוכל! משא"כ זרע דוד, שכל המעליותא שלהם שהם נכדים שלו, וזהו! לא תראו מלך שיברך "אשר קדשני בקדושתו של דוד"..)
ג. מה הבעייה במשיח בן גדעון? מה זה שונה אם הוא מ"בית דוד" או מ"בית שמאי"?
כל יהודי אומר שהוא מצפה ל"משיח בן דוד"
אבל אני לא חושב שלו יגיע מלך המשיח, יכנס נדחי ישראל, ילחם מלמות ה' ויבנה ביהמ"ק, לא נראה לי שיבוא אליו יהודי וישאל אותו: "כבודו, משל מי אתה?" ואם יענה לו מלך המשיח "משל ראובן, מבית חצרון אני" יענה לו היהודי: "אי הכי לא בעינא, תחזור ל"קן ציפור" ותשאיר אותנו בגלות. אני נגאל רק ע"י בן דוד" לשוטה יחשב!

לסיכום השאלות:
א. מה נתייחד דוד שהמלכות שייכת אליו?
ב. ומה השייכות של זרעו למלכות?
ג. ולמה מלך המשיח חייב להיות דווקא מזרעו?

אשמח אם מישהו ישיב, הן מפי סופרים וספרים, והן מדילי' מאשר חננו ה'
הן ע"פ פשט והן ע"פ קבלה
(עדיף ע"פ קבלה, שכמדומני שאין פשט שיתקבל על לבי, אבל אם קבלה היא - אקבל. מדרכי הרמז והדרש אעדיף להימנע)
אודה לו מאוד!
 
כמה הערות שוליים...

אני צריך משיח, לא משנה לי אם מנכדי דוד או (להבדיל,) מנכדי ירבעם בן נבט! (שטכנית לא נותרו לו צאצאים..)

בהיכל.

ועוד במי, ברחבעם! מלך רע לשמים ורע לבריות,
וע"ע
 
בזוה"ק ח"א כ"ה ע"ב ורזא דמלה לא יסור שבט מיהודה דא משיח בן דוד ומחוקק מבין רגליו דא משיח בן יוסף עד כי יבא שילה דא משה חושבן דא כדא
ובלקוטי תורה פרשת ויחי וז"ל עד כי יבא שילה הנה שיל"ה ומש"ה שניהן שוין בגיט' כי משיח בן דוד הוא נקרא שילה וגם מצינו שמשיח הוא סוד משה ... משיח בן דוד לעתיד יהיה בו אותו חיה שלא זכה אליה משה וא"כ המשיח הוא משה עצמו בסוד כימי צאתך ממצרים רק שהיא נשמה לנשמה שלו לכן נאמר אז ישכיל עבדי ירום ונשא וגבה מאד יותר מאברהם ויצחק ויעקב ומשה ואז יתקן מה שלא נשלם בגלגול משה לכן שילה ומשה שניהם שווין, ובשער הפסוקים פרשת ויחי עה"פ עד כי יבא שילה וכו' כתב ונמצא כי הרועה הראשון שהוא משה הוא עצמו הרועה האחרון כמו שרמזו רז"ל במדרש וז"ס כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות ולכן שילה שהוא המשיח ומשה עולים בחשבון אחד כי הוא הוא עצמו אלא שהמשיח הוא הנשמה לנשמה של משה עכ"ל
באור החיים פרשת ויחי וז"ל הלא ידעת דברי הזוהר הקדוש כי משה הוא הגואל אשר גאל את אבותינו הוא יגאל אותנו וישיב בנים לגבולם דכתיב מה שהיה הוא שיהיה (קהלת א ט) ר"ת משה ולא יקשה בעיניך דבר זה באומרך הלא מלך המשיח משבט יהודה מזרעו של דוד המלך ע"ה וי"א דוד עצמו מלך המשיח דכתיב ועבדי דוד מלך עליהם (יחזקאל לז כד) כמשמעו וא"כ היאך אנו אומרים שהוא משה הבא משבט לוי יש לך לדעת כי בחינת נשמת משה ע"ה היא כלולה מי"ב שבטי ישראל כי כל הששים ריבוא היו ענפיה ע"ה עז וענף שבטו של דוד במשה הוא ולזה תמצאנו בארץ מדבר שהיה מלך וכהן ולוי ונביא וחכם וגבור שהיה כולל כל הענפים שבקדושה ולעתיד לבא תתגלה בעולם שורש המלכות שבמשה שהוא עצמו מלך המשיח והוא דוד והוא ינון ושילה עכ"ל
עכ"פ מבואר שענין של מלכות בית דוד הוא ענין בנשמה שיהיה בו בת"ח בחי' משה משיח גילוי בחי' ספירת מלכות.
ובדרכי העבודה בבחי' מלכות דוד מבואר בספה"ק שהוא עסק התפילה והשירה וע"ד דוד המלך ע"ה ואני תפלה, (והיה גם חסיד בכמה בחי' והרואה ספר תהלים יצפה לחסידות), ויש בכל דוד צדיקים מבחי' זו (בכל קהילה קדושה), ובקשת מלכות בית דוד הוא ממש ענין אחת עם בקשת מלכות שמים ובית המקדש שבזה מאסו וכאמרם במדרש הה"ד (מלכים א יב) אין לנו חלק בדוד כמשמעו לאהליך ישראל (שם) אל תקרי לאהליך אלא לא-להיך, ובביקוש מלכות שמים עם דרכי עבודת ה' מלכות בית דוד שיהיה אהוב צדיקים בעלי עבודה דבחי' דוד המלך ע"ה ואור בית המקדש אנו כן רואין סימן טוב. (בסנהדרין צח א ואמר רבי אבא אין לך קץ מגולה מזה שנאמר ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל וגו").
(ואגב, לדעתי הסיבה שיש לפני הגאולה ממשלה זו בא"י (לא נפק"מ לענין באיזה משקפיים משקיפים ע"ז), לדעתי והרגש לבי, כי בלא זה נמצא בביקוש לגאולה הרבה מאשימה עלי מלך ככל הגוים בית ישראל כמו שהיה בקשת אנשי הציונות, איזה ממשלה גשמי להתגאות בעולם, כעת עיקר הביקוש למי שעדיין מבקש על הגאולה והמלכות הוא בלב הומה ומצפה לגילוי מלכות שמים, ועבודת ה' באמת מלכות בית דוד, ובית המקדש).
 
נערך לאחרונה:
ייש"כ עצום!
בנוגע להיכל - ידעתי בני ידעתי, אך לא חששתי לדייק...
בנוגע לרחבעם - פשטות המקראות שהוא היה רשע, וודאי שהרשיע עוד לפני שמלאו חמש שנים למלכותו.
ושוב, זה לא באמת משנה. גם אם היו מואסים בדוד עצמו התימה עדיין הייתה עצומה.
בנוגע למובאות היקרות שהבאתם,
סליחה עם אומר שעדיין לא התקבלה על ליבי תשובה מדוע חשוב לי (או עכ"פ לשכינה) שיהיה מלכות בית דוד?
 
אגב, כל עוד שאני לא מרגיש חיבור ל"מלכות בית דוד" אז זה נחשב שאני "מואס בהם" ואני ממעכבי הגאולה ח"ו?

הוספה לדברי למעלה:
מכיוון שעיקר הדברים נסובים על המדרש של ג' דברים מאסו וכו' ואני אינני מחבב לבסס כל דבר שהוא על סמך מדרש,
אז רק רציתי לומר שזה גם "מקרא מפורש" (ישעיהו ח') ו יַעַן כִּי מָאַס הָעָם הַזֶּה אֵת מֵי הַשִּׁלֹחַ הַהֹלְכִים לְאַט וּמְשׂוֹשׂ אֶת-רְצִין וּבֶן-רְמַלְיָהוּ. ז וְלָכֵן הִנֵּה אֲדֹנָי מַעֲלֶה עֲלֵיהֶם אֶת-מֵי הַנָּהָר הָעֲצוּמִים וְהָרַבִּים אֶת-מֶלֶךְ אַשּׁוּר וְאֶת-כָּל-כְּבוֹדוֹ וְעָלָה עַל-כָּל-אֲפִיקָיו וְהָלַךְ עַל-כָּל-גְּדוֹתָיו.
ועיי"ש בת"י וברש"י.
 
סליחה עם אומר שעדיין לא התקבלה על ליבי תשובה מדוע חשוב לי (או עכ"פ לשכינה) שיהיה מלכות בית דוד?
באשר נתבאר דהענין אינה לגוף דוד רק לנפשו ודרכו, זה ע"ד שיש חסידים מרבי נחמן מברסלב ויש מהגר"א הגם שלא הכירם, כמו"כ יש מדוד המלך והדביקים בו וההולכים בדרכו.
ואם אין בן אחר בן מדוד רק דרך האם אזי רוב ישראל או כולם מתיחסים אל דוד למלכות אזי הנקודה הוא הצדיקים ההולכים בדרכו.
 
נפשו ודרכו, זה ע"ד שיש חסידים מרבי נחמן מברסלב ויש מהגר"א הגם שלא הכירם, כמו"כ יש מדוד המלך והדביקים בו וההולכים בדרכו.
כלומר, אין הכרח באמת שמשיח בן דוד יהי מבית דוד? אתמהה!
ומה "הפשט" במאיסת מלכות בית דוד (או שמא גם זה לא כפשוטו...)
 
אם הוא נכד דוד דרך האם הוא יורש על פי דין והוא ממלכות בית דוד
אבל כמובן שעיקר בזה הענין הפנימי (מכיון דכמעט כולם בכלל)
והפשט במאיסת מלכות בית דוד הוא בודאי רק איזה מהלך בעבודת ה', וכלשונך המתוק מדוע חשוב לי (או עכ"פ לשכינה) שיהיה מלכות בית דוד
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

הייתי היום בבית כנסת שאמרו את התהילים כולם...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה