סוכות, שמח"ת ושמ"ע - מדוע חב"ד לא ישנים בסוכה? | ענייני דיומא סוכות, שמח"ת ושמ"ע - מדוע חב"ד לא ישנים בסוכה? | ענייני דיומא
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
תגובות חדשות באשכול זה נשלחות לאישור מנהל
הנימוק של הרבי כפי שראיתי בהסרטות של חלוקת הדולרים הוא
כיון שאינו רואה/מרגיש את ה"אור - המקיף" הרי אינו מצטער ע"כ, וממילא פטור מחמת מצטער
רק שלא הבנתי מדוע רק בשינה יש לו פטור זה ולא אף לגבי אכילה ושתייה.
 
ובאמת מכן הוא פלא על חסידי חב"ד דבשלמא מי שלא ישן מחמת המקיפים דקדושה ניחא משום שהסוכה גורמת לו צער אולם מי שמצטער מחמת שלא מרגיש מה קשור הצער לסוכה שתפטור וכמו וכמו שכל המצוות צריך קיים גם שקשה הוא ה"ה מצוות סוכה
וכבר נידון בארוכה באשכול אחר בפורום
 
רק בשינה יש לו פטור זה ולא אף לגבי אכילה ושתייה.
ע''מ לחלק בין אכו''ש לשינה, מביא הרבי צפנ''ע על הרמב״ם בהל' סוכה פ''ו ה''ב. שם מבואר שבאכילה הווי קיום מצווה ואילו שינה, אינה מצווה, אלא שאסור לישון חוץ לסוכה, ובזה מתרץ מה שאין מברכים על שינה בסוכה. וראה שם בלקו''ש חכ''ט לחה''ס.

אגב, בזה יש התייחסות לנושא שנידון כאן בפורום במ''א גבי חיוב הישן המצוות.
ההתעוררות נוספת עבור כולנו על מצוות 'טיול' בסוכה שמשום מה, יותר קשה להגדיר אותה והיא צריכה חיזוק.
 
ע''מ לחלק בין אכו''ש לשינה, מביא הרבי צפנ''ע על הרמב״ם בהל' סוכה פ''ו ה''ב. שם מבואר שבאכילה הווי קיום מצווה ואילו שינה, אינה מצווה, אלא שאסור לישון חוץ לסוכה, ובזה מתרץ מה שאין מברכים על שינה בסוכה. וראה שם בלקו''ש חכ''ט לחה''ס.

אגב, בזה יש התייחסות לנושא שנידון כאן בפורום במ''א גבי חיוב הישן המצוות.
ההתעוררות נוספת עבור כולנו על מצוות 'טיול' בסוכה שמשום מה, יותר קשה להגדיר אותה והיא צריכה חיזוק.
החילוק ברור אבל אם תוכל לבאר מה הוא מחלק
מדוע שקיום מצווה לא נפטר מצד מצטער ורק לא תעשה נפטר מצד מצטער
 
אם תוכל לבאר מה הוא מחלק
מדוע שקיום מצווה לא נפטר מצד מצטער ורק לא תעשה נפטר מצד מצטער
זו כבר שאלה לגוש''ע ועל זה לא אכתוב במסגרת פורום כזה, כנראה שיש לכו''ע את החבדניק שאיתו הם נוהגים להתווכח מידי זמן, אותו יוכלו לשאול גם את זה.
באופן אישי אוכל לומר שאני נוהג כך כי כך הורה הרבי שלי, גם אם היה אומר על שמאל שהוא ימין, הייתי. עושה כדבריו, את הטעמים וההסברים, אני לומד מצד מצוות לימוד תורה ותו לא.
אם תרצה שאצרף כאן את השיחה בה הרבי מליובאוויטש דן בנושא זה, אוכל לשלוח אותה כתבה וכלשונה.
 
אגב זה לא רק חב"ד,
אנ שמעתי מיהודי חסיד גור מבוגר, שאמר לו הב"י מגור,
לקראת סוף חוה"מ
"איך שולדיק שוין אַ מלקות".
כי הוא לא רצה לישון בסוכה
ולאחר ג' ימים מלקין אותו..

ומי יעמוד בסוד קדושים.
 
דברי הגר"מ מאזוז בעניין. (מהקובץ האחרון לראשון)
 

קבצים מצורפים

זו כבר שאלה לגוש''ע ועל זה לא אכתוב במסגרת פורום כזה, כנראה שיש לכו''ע את החבדניק שאיתו הם נוהגים להתווכח מידי זמן, אותו יוכלו לשאול גם את זה.
באופן אישי אוכל לומר שאני נוהג כך כי כך הורה הרבי שלי, גם אם היה אומר על שמאל שהוא ימין, הייתי. עושה כדבריו, את הטעמים וההסברים, אני לומד מצד מצוות לימוד תורה ותו לא.
אם תרצה שאצרף כאן את השיחה בה הרבי מליובאוויטש דן בנושא זה, אוכל לשלוח אותה כתבה וכלשונה.
העיקר שאתה מבין את זה
דרבו אומר לו לבטל מצוות עשה לא חשיב ימין שהוא שמאל
אלא כי יקום נביא וכו'
אמנם אם יש לך ישוב מדוע לא חשיב ביטול עשה שפיר דמי
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

שמעתי פעם, ישנו מילה שמופיעה רק בפרשתנו (נשא)...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה