- הודעות
- 787
- תודות
- 1,826
- נקודות
- 312
בסוכה (כז:) ת''ר מעשה בר' אלעאי שהלך להקביל פני ר' אליעזר רבו בלוד ברגל, אמר לו אלעאי אינך משובתי הרגל, שהיה ר' אליעזר אומר משבח אני את העצלנין שאין יוצאין מבתיהן ברגל וכו'. ת''ר מעשה בר' אליעזר ששבת בגליל העליון בסוכתו של יוחנן ברבי אלעאי בקיסרי וכו', היכי עביד הכי והאמר ר' אליעזר אין יוצאין מסוכה לסוכה וכו'.
וברש"י: אין יוצאין מסוכה לסוכה כו'. והאיך הניח שבת שבתוך הרגל את סוכתו שהיתה בלוד, שהיה דר בלוד, כדתניא (סנהדרין לב:) אחר ר' אליעזר ללוד.
וקשה, מדוע רש"י צריך לרוץ עד למסכת סנהדרין כדי להוכיח שרבי אליעזר היה דר בלוד, הרי מתחילת סוגייתנו מוכח שר' אליעזר דר בלוד, שהרי ר' אלעאי הלך להקביל פני ר' אליעזר רבו בלוד ברגל, הרי לנו שר' אליעזר דר בלוד, דאל"כ תיקשי אנפשיה היאך לא שבת ברגל בביתו ?
וברש"י: אין יוצאין מסוכה לסוכה כו'. והאיך הניח שבת שבתוך הרגל את סוכתו שהיתה בלוד, שהיה דר בלוד, כדתניא (סנהדרין לב:) אחר ר' אליעזר ללוד.
וקשה, מדוע רש"י צריך לרוץ עד למסכת סנהדרין כדי להוכיח שרבי אליעזר היה דר בלוד, הרי מתחילת סוגייתנו מוכח שר' אליעזר דר בלוד, שהרי ר' אלעאי הלך להקביל פני ר' אליעזר רבו בלוד ברגל, הרי לנו שר' אליעזר דר בלוד, דאל"כ תיקשי אנפשיה היאך לא שבת ברגל בביתו ?