שבועות - מחשבות לפני חג השבועות | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה שבועות - מחשבות לפני חג השבועות | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה

אחד יחיד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
1,619
תודות
3,322
נקודות
385
אני לא יודע מה אתכם, אבל אצלי לפני כל חג שבועות יש מאבק פנימי.
האם השנה אני אסיים את כל תיקון ליל שבועות, או שלהיפך - השנה אני אשב ואלמד כל הלילה גמרא בעומק העיון.
צדדי הספק הם כך:
מצד אחד, ידוע גודל מעלת אמירת התיקון.
אבל מצד שני, אחרי שאני לומד כמה דפים בעומק העיון אין לתאר הרגשת הרוממות וקרבת האלוקים שמתעוררים בי לגודל מתיקות תורת ה' הקדושה.
ואת ההרגשים האלו אין לי אחר אמירת כל התיקון.
וכאן עולה השאלה - מה יותר חשוב?
האם אמירת התיקון או ההרגשים המרוממים?
אני עדיין לא הצלחתי להחליט השנה מה אעשה.
אשמח לשמוע דעת הרבנים.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
לגופו של ענין, הוראת הרבנים בדר"כ הינה לנהוג לפי מנהג אבותיו

 
אני לא יודע מה אתכם, אבל אצלי לפני כל חג שבועות יש מאבק פנימי.
האם השנה אני אסיים את כל תיקון ליל שבועות, או שלהיפך - השנה אני אשב ואלמד כל הלילה גמרא בעומק העיון.
צדדי הספק הם כך:
מצד אחד, ידוע גודל מעלת אמירת התיקון.
אבל מצד שני, אחרי שאני לומד כמה דפים בעומק העיון אין לתאר הרגשת הרוממות וקרבת האלוקים שמתעוררים בי לגודל מתיקות תורת ה' הקדושה.
ואת ההרגשים האלו אין לי אחר אמירת כל התיקון.
וכאן עולה השאלה - מה יותר חשוב?
האם אמירת התיקון או ההרגשים המרוממים?
אני עדיין לא הצלחתי להחליט השנה מה אעשה.
אשמח לשמוע דעת הרבנים.
אוי, כמה שאני מזדהה איתך.

ולכן, מצאתי לעצמי פשרה - במחילה מכל החסידים המקפידים על המסורה.


והיא, לאומר את התיקון ליל שבועות - כמקורו בלי ההוספות.


מהו מקורו? מה שכתוב בזוה"ק - שם כתוב, לאומר אך ורק את הפסוק הראשון והאחרון של כל פרשה ופרשה שבתורה. את הפסוק הראשון והאחרון של כל ספר שבנ"ך. ואת רשימת התרי"ג מצוות.

שכל זה לא לוקח לי כמעט שעה.


כל מה שאנו אומרים חות ממה שמניתית לעיל - כל רות, כל קי"ט, משניות וכו' ודומה, ניתווסף לאחר מכן.
 
מהו מקורו? מה שכתוב בזוה"ק - שם כתוב, לאומר אך ורק את הפסוק הראשון והאחרון של כל פרשה ופרשה שבתורה. את הפסוק הראשון והאחרון של כל ספר שבנ"ך. ואת רשימת התרי"ג מצוות.
לא כתוב ג' פסוקים?
 
אינני יודע את המקורות, אבל אם לומר תרי"ג מצוות כתוב בזוה"ק, קשה לומר שחת"ס לא אמרו.
אכן, לא נראה לי שתרי"ג מצוות כתוב בזוה"ק.

אבל אני אומר את זה, כי אין זה כל כך קשה, ולא כזה ארוך - אבל כן מרגש - שגורם לי לתפילות, שכבר אזכה לקיימם.
 
אבל אני אומר את זה, כי אין זה כל כך קשה, ולא כזה ארוך - אבל כן מרגש - שגורם לי לתפילות, שכבר אזכה לקיימם.
אגב, הרב @אחד יחיד אני זוכר שנה אחת, שלא היה לי כוח, להגיד אותם בלילה, כי כבר רציתי ללכת ללמוד כמו שכתבת.

אמרתי זאת אחרי שני הסעודות בשעות אחרי הצהריים, אז יותר קשה לי לעיין ולהתעמק.
 
נערך לאחרונה:
הרב @אחד יחיד אני זוכר שנה אחת, שלא היה לי כוח, להגיד אותם בלילה, כי כבר רציתי ללכת ללמוד כמו שכתבת.

אמרתי זאת אחרי שני הסעודות בשעות אחרי הצהריים, אז יותר קשה לי לעיין ולהתעמק.
השאלה היא אם עדיין יש בזה את העניינים של הזוהר.
 
השאלה היא אם עדיין יש בזה את העניינים של הזוהר.
העניין של הזוה"ק, הוא לקשט את השכינה הקדושה בכ"ד קישוטיה לקראת נישואיה עם הקב"ה - שתתקיים למחרת בבוקר, עם התעוררות מעמד הנישואין, על ידי הקריאה בתורה של מעמד קבלת התורה.

ומה הם כ"ד קישוטיה? - הכ"ד ספרים.

ואנחנו זוכים לקשט אותה, על ידי שאנו אומרים את התחלה והסוף של כל פרשה ופרשה, וכל ספר וספר.
 

הודעות מומלצות

וכבר אירע מעשה לתלמיד אחד מתלמידי...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון