חידת היכי תימצי - מכינים מאכל פעמיים ולא אוכלים אותו | אוצר החידות חידת היכי תימצי - מכינים מאכל פעמיים ולא אוכלים אותו | אוצר החידות
פִּתָרוֹן
לחם הפנים
כשיוה"כ יוצא בשבת
מכינים בערב ר"ה או במוצאי ר"ה (יום ו' - כשהיה רק יום א' ר"ה)
ואוכלים בליל יום א' שאחר יו"כ (שיצא בשבת)


לכאו' כוונת השואל שמכינים פעמיים היא לפי החשבון שבתוס' בפסחים, שכיון שיש ספק מתי יחול ר"ה מכינים ביום ד'
ואם נקבע ר"ה ביום ה' קודם המנחה (שאז יום ו' הוא חול גמור) מכינים שוב ביום ו' והראשון יפדה
אך לא הבנתי א"כ למה שניהם לא נאכלים עד סוף שבוע הבא
אולי הבין השואל שהלחם הפדוי נאסר באכילה ?
לחם הפנים
כשיוה"כ יוצא בשבת
מכינים בערב ר"ה או במוצאי ר"ה (יום ו' - כשהיה רק יום א' ר"ה)
ואוכלים בליל יום א' שאחר יו"כ (שיצא בשבת)


לכאו' כוונת השואל שמכינים פעמיים היא לפי החשבון שבתוס' בפסחים, שכיון שיש ספק מתי יחול ר"ה מכינים ביום ד'
ואם נקבע ר"ה ביום ה' קודם המנחה (שאז יום ו' הוא חול גמור) מכינים שוב ביום ו' והראשון יפדה
אך לא הבנתי א"כ למה שניהם לא נאכלים עד סוף שבוע הבא
אולי הבין השואל שהלחם הפדוי נאסר באכילה ?
 
פִּתָרוֹן
יש באחרונים נידון על עירוב תבשילין שעושה מיום הראשון ליום האחרון ששתיהם חלים סמוך לשבת בחו''ל וא''כ לא יכול לאכול כי הרי סמך על זה לבשל ואם יאכל לא יוכל לבשל
 
לחם הפנים
כשיוה"כ יוצא בשבת
מכינים בערב ר"ה או במוצאי ר"ה (יום ו' - כשהיה רק יום א' ר"ה)
ואוכלים בליל יום א' שאחר יו"כ (שיצא בשבת)


לכאו' כוונת השואל שמכינים פעמיים היא לפי החשבון שבתוס' בפסחים, שכיון שיש ספק מתי יחול ר"ה מכינים ביום ד'
ואם נקבע ר"ה ביום ה' קודם המנחה (שאז יום ו' הוא חול גמור) מכינים שוב ביום ו' והראשון יפדה
אך לא הבנתי א"כ למה שניהם לא נאכלים עד סוף שבוע הבא
אולי הבין השואל שהלחם הפדוי נאסר באכילה ?
אולי אפשר לענות בפשטות
כיון שלחה"פ נאפה שתים שתים
א"כ בתכלס' אופים 6 פעמים את אותו הדבר
וכשנאכל למוצאי יו"כ שחל בשבת הרי"ז לאחר סוף השבוע הבא
 
אבל זה לא סוף השבוע הבא
אגב
לא צריך דוו' חו"ל
אפ' בא"י בב' ימי ר"ה
למה צריך שבוע חוה"מ ?
קרא שוב את דבריו הראשונים
עירוב תבשילין שעושה מיום הראשון ליום האחרון ששתיהם חלים סמוך לשבת בחו''ל
כלומר שעשה עירוב תבשילין ביום ד' י"ד תשרי, ערב חג הסוכות, ועושהו אף לצורך שמיני עצרת ושמחת תורה שאחריו.
 
קרא שוב את דבריו הראשונים

כלומר שעשה עירוב תבשילין ביום ד' י"ד תשרי, ערב חג הסוכות, ועושהו אף לצורך שמיני עצרת ושמחת תורה שאחריו.
לא הבנתי כך כלל
ואני עדיין לא מבין
מה זה עושהו לצורך ש"ע וש"ת ?
בעיה שלו
זה לא דין בע"ת
ויכול לאוכלו בשופי
ולעשות ע"ת חדש ערב ש"ע
רק הוא עצמו החליט לא לאוכלו
(אני גם יכול לאפות בבית לחם ולא לאוכלו עד עוד חודש...)
זה לא עונה כלל לשאלת פותהא"ש
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

חֹשֶׁךְ

בספר חוט המשולש...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון