חנוכה - פתרון לעומד בתפילה קודם אמירת עה"נ כשהש"ץ התחיל בתפילת החזרה | ענייני דיומא חנוכה - פתרון לעומד בתפילה קודם אמירת עה"נ כשהש"ץ התחיל בתפילת החזרה | ענייני דיומא
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חזרנו! התקלה יצאה להפסקה - והפורום שוב באוויר. פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל חג חנוכה שמח!

נדיב לב

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
2,484
תודות
8,198
נקודות
547
הסתפקתי באדם שעומד בתפילת שמו"ע קודם אמירת על הניסים והש"ץ התחיל בתפילת החזרה, האם יש היתר לדלג בשביל להספיק אמירת קדושה.
ושורש הספק דשי' חלק מהראשונים דקדושה הוי מה"ת וכך ס"ל להריצב"ש. ואף לשי' הראשונים דהוי מדרבנן וכמו שס"ל להרא"ש אבל איכא אסמכתא "ונקדשתי בתוך בני ישראל". ואחר חיפוש מצאתי שעמדו ע"ז האחרונים, בס' פרי שדה והצמח צדק כתבו דאינו מדלג עיי"ש טעמם.

אמנם עלה בדעתי למצוא פתרון שלא יפסיד אמירת הקדושה ע"י שיאמר עיקר הנוסח של על הניסים ויעלה לו. דהנה הביה"ל כתב היכא דדילג 'עיקר תוכן הברכה' צריך לחזור. ומשמע דעיקר הברכה אינה רק בחתימתה שמזכיר שם ה' אלא אף התוכן העיקרי שבה, ולפ"ז בנידו"ד אם יאמר עיקר הנוסח של על הניסים יצא בזה.

ונראה להביא ראיה מדברי הפוסקים דכתבו גבי אדם שכורך כריכות התפילין ובתוך זה שומע קדושה מותר לו לדלג על כל הכריכות דסגי בעיקר ההנחה ולכאורה ה"ז דומה למש"כ. ושמא יש לדחות דגבי תפילין אחר שמיעת הקדושה הרי הוא יחזור ויכרוך ואמנם כאן בנידו"ד הרי אינו יכול לחזור לומר על הניסים בתוך התפילה בשלימות וי"ל.​
 
הפתרון הכי טוב לזה שהחזנים יתחילו לומר קדושה בקול ולאחר שסיימו הציבור לומר ( קדוש, ברוך, ימלוך) ויכוונו להוציא את אותם שעדיין מתפללים והם (המתפללים) ישתקו ויכוונו לצאת.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה