סוכות, שמח"ת ושמ"ע - קביעת מועד סיום התורה - אין מערבין שמחה בשמחה? | ענייני דיומא| דף 2 סוכות, שמח"ת ושמ"ע - קביעת מועד סיום התורה - אין מערבין שמחה בשמחה? | ענייני דיומא| דף 2
ועוד יש לעיין על עיקר הקושיא האם יש דין הילכתי שאוסר לעשות סיום מסכת במהלך המועד? הרי לא מצאנו כזה הלכה.
אלא שצריך לומר ששמחת סיום היא איננה נחשבת לשמחה שאסור לערב אותה בדברים אחרים ורק שמחה של בנית דבר חדש כבית יהודי או בנין בית המקדש הוי שמחה שאין מערבין (ששניהם הוא שמחת שבעה ימים)
 
אין בדבריו בכדי לפרס עיקר הקושיא אימת אומרים אין מערבין שמחה בשמחה, והיכן לא,

שהרי כל המצוות ענינם קירבת אלוקים,

וא"כ היכן נאמר זה והיכן זה
כאשר השמחה לא מיוחדת לפרט מסויים אין חסרון של אין מערבין וכמו שביאר מרן רי''ז הלוי שלכן מותר לעשות חתונה ביום הפורים.
 
במגילת אסתר מבואר: לקיים עליהן להיות עושים וגו' משתה ושמחה ע"ש הפור וגו'
 
נערך לאחרונה:
נודע שמורנו הגאון ר' שלמה זלמן אויערבך זצ"ל מגדולי הפוסקים נשא אישה בפורים וביום חתונתו דרש בענין זה שיש להקל וכן פסק מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל והוסיף שהרי המנהג להתחתן בלילה ועיקר מצות השמחה בפורים היא ביום ולא בלילה.
 
נודע שמורנו הגאון ר' שלמה זלמן אויערבך זצ"ל מגדולי הפוסקים נשא אישה בפורים וביום חתונתו דרש בענין זה שיש להקל וכן פסק מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל והוסיף שהרי המנהג להתחתן בלילה ועיקר מצות השמחה בפורים היא ביום ולא בלילה.
דברים נפלאים ומיוחדים

אך לענינא דילן, כל עוד יש שמחת פורים, מתי שהיא רק לא תהיה,

נאמר להאי כללא דאין מערבין שמחה בשמחה
 
צריך לאמר גדר כללי בכל דין אין מערבין שמחה בשמחה
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

ידועה המליצה שאין מברכים שלא עשנו בהמה מחשש...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון