ראש השנה - קידוש מבעוד יום בראש השנה | ענייני דיומא ראש השנה - קידוש מבעוד יום בראש השנה | ענייני דיומא

גרינפלד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
3,229
תודות
7,090
נקודות
572
כתב המטה אפרים (סי' תקפא, אלף למטה אות מא) [כנראה בשם המהרי"ל] בשם המהר"א מוינה דיש שאין אוכלין מבעוד יום כדי שיוסיפו מחול על הקודש בהאי יו"ט שהוא יומא דדינא, וכמדומה שכן הורה מהר"ש ז"ל במגנצא, ועל טעם זה תמהתי דהא כבר קדשו בתפלה, ושמא על הכוס עיקר שהוא דאורייתא וכו', ע"כ.

ואף שנקטו האחרונים (עי' בנין שלמה, וכן בחי' הגר"א ברכות יח, ב) שהדין הוא רק מהבוקר [והמעשה שמובא בגמ' בברכות (שם), פי' הגר"א דהוי בליל שני], מ"מ כבר כתב החיי אדם (כלל קלט ס"א) שבליל ר"ה "יכנס לבית הכנסת ביראה ורעד, כי כבר הגיע העת להכין כיסאות למשפט בשמים ממעל", ומשמע שביום הדין צריך יותר להיזהר במעשיו.

וכעין החילוק בין תפילה לקידוש המבואר כאן, יש בשל"ה לגבי חג השבועות [מטעם אחר], שלא לקדש מבעוד יום כיון שמגרע מהתמימות, אף שיש שסברו שאפשר להתפלל מעריב מבעוד יום.​
 

הודעות מומלצות

בברכת החודש כופלים פעמיים את הבקשה ליראת שמים...

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון