רות - שדי מואב ויהיו שם ס"ת יבום - מה כוונת הרוקח? | חמש מגילות רות - שדי מואב ויהיו שם ס"ת יבום - מה כוונת הרוקח? | חמש מגילות
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,792
תודות
4,645
נקודות
485
וַיָּבֹאוּ שְׂדֵי מוֹאָב וַיִּהְיוּ שָׁם, בפי' הרוקח שדי מואב ויהיו שם ס"ת יבום.

סתם ולא פירש.

ואפשר כוונתו לרמז שאחר שמת מחלון נתייבמה רות לכליון, כדאי' בספר שרש ישי בשם חז"ל.

אך עדיין צריך להבין למה נרמז זאת בפסוק זה שעדיין לא מוזכר שנשאו נשים, וצ"ע.
 
וַיָּבֹאוּ שְׂדֵי מוֹאָב וַיִּהְיוּ שָׁם, בפי' הרוקח שדי מואב ויהיו שם ס"ת יבום.
היה קשה לו כיון שכתוב ויבאו שדי מואב פשיטא שהיו שם ומהו שכתב ויהיו שם
לכן פי' שהיתה להם שם הויה ללא שינוי
כמו והיו הדברים האלה בלשון הקודש
וגם כאן אע''פ שקרה המקרה שמת מחלון וזה היה צריך לעורר לחזור בתשובה
מכל מקום היה הויה ועשה כליון יבום ברות ללא שינוי חזרה בתשובה.
 
וַיָּבֹאוּ שְׂדֵי מוֹאָב וַיִּהְיוּ שָׁם, בפי' הרוקח שדי מואב ויהיו שם ס"ת יבום.
שמא בא ללמדנו, שאף שהם עצמם "ויהיו שם" שמתו שם ולא חזרו למקומם.
מ"מ מקצת תיקון היה, ע"י יבום רות.
ובפרט למש"כ
שאחר שמת מחלון נתייבמה רות לכליון, כדאי' בספר שרש ישי בשם חז"ל.
הרי נמצא שהיה היבום תיקון מה לשניהם.
 

הודעות מומלצות

שלום לכל המדנים החשובים!!!
בענין זכר למחצית...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון