כללי - שריקה באשה ערוה? | הלכה ומנהג| דף 2 | פורום אוצר התורה כללי - שריקה באשה ערוה? | הלכה ומנהג| דף 2 | פורום אוצר התורה
חז"ל קבעו כללים ולא התייחסו לכל פרט גם כי זה לא שייך וגם כי יש שהם דומים לכלל. וחכמי הדור יכריעו. אבל א"א לתלות כל פרט בדעת אדם פלוני.
כמה דפים זה נקרא אצלך לא להתייחס? ברור שא''א לאסור כל מה שגורם הרהור למעט אנשים כי אז יהיה אסור לצאת מהבית, אסור רק את מה שבהכרח גורם הרהור לכל אדם ויש לזה הגדרה מאוד ברורה שהיא כל דבר שהוא חלק מגופה.
אפאצי נחשב עיטוש.
אם הפרט דומה לכללים שכתבו חז"ל אפשר לאסור וכאמור.
אתה לא יושב על דשא בשבת? זה הרבה יותר קרוב לתלוש מאילן של עשרה מטר.
 
שו''ת משנה הלכות חלק ז' רנד
ודע דבר מן דין יש עוד איסור במינוי אישה לנשיא, חדא דהרי פה המנהג שהנשיא הוא נואם (ספיטש בלע"ז) בכל אידן ואידן ובזה כבר באנו לידי מחלוקת אי מותר לאנשים לשמוע אישה נואמת לא מבעיא להפוסקים דאפילו קול דיבור באישה ערווה... ודאי שאסור לשמוע דברה בכל עת. אלא אפילו לדעת ר"י דקיי"ל דיבורה שרי... דווקא דיבר סתם, אבל להיות נואמת ולשמוע ממנה בתמידות כהאי גוונא יש לאסור אפילו דיבור . . ליכא שום היתר להושיב אישה להיות נשיאה (פרעזידענטען בלע"ז) בקהילה על אנשים ולא להיות מז"ט העיר ומה נאמר שבעונ"ה אפילו נשים שהם בכלל שומרי תורה ג"כ נתפסו ברוח הגויים הנקרא חרות הנשים
 

הודעות מומלצות

א. תרוויה אית ליה קלא,

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון