חידות מעניינא דיומא - תוספת ראש חודש | אוצר החידות חידות מעניינא דיומא - תוספת ראש חודש | אוצר החידות

חידות מעניינא דיומא תוספת ראש חודש (1 צופה)

פרט דבריך
מי שמתפלל מעריב בערב ראש חודש בפלג המנחה אומר יעלה ויבא
וז"ל מגן אברהם סי' קח' ס"ק י' ומשמע לי דבר"ח יזכיר יעלה ויבא בשניה דכבר קבל ר"ח
 
פִּתָרוֹן
מי שמתפלל מעריב בערב ראש חודש בפלג המנחה אומר יעלה ויבא
כמדומה שאי"ז קשור כ"כ לתוספת, אלא כיון דהוא התפילה של ר"ח אומר בה יעלה ויבוא,
כמו שלכאו' המתפלל בפלג בליל ז' מרחשון אומר ותן טל ומטר הגם שלא שייך בו תוספת
 
כמדומה שאי"ז קשור כ"כ לתוספת, אלא כיון דהוא התפילה של ר"ח אומר בה יעלה ויבוא,
כמו שלכאו' המתפלל בפלג בליל ז' מרחשון אומר ותן טל ומטר הגם שלא שייך בו תוספת
יעוי' מה שהוספתי בהודעתי
 
יעוי' מה שהוספתי בהודעתי
עכשיו אתה כותב טוב,
רק שים לב שלא מדובר שם אל אמירת יעו"י בערבית של ר"ח שבזה הטעם כמ"ש,
אלא על אמירת יעו"י במנחה של ערב ר"ח אחר שהתפלל ערבית
ואשמח שתערוך
 
עכשיו אתה כותב טוב,
רק שים לב שלא מדובר שם אל אמירת יעו"י בערבית של ר"ח שבזה הטעם כמ"ש,
אלא על אמירת יעו"י במנחה של ערב ר"ח אחר שהתפלל ערבית
ואשמח שתערוך
המג"א אומר שכיון שהתפלל מעריב כבר קיבל ר"ח
וזה מה שכתבתי
ושם יש עוד נפ"מ
 
המג"א אומר שכיון שהתפלל מעריב כבר קיבל ר"ח
וזה מה שכתבתי
אבל לא לגבי מה שמזכיר יעו"י באותה תפלה,
אלא רק לגבי תפילת מנחה שמתפלל אחריה
 
אבל לא לגבי מה שמזכיר יעו"י באותה תפלה,
אלא רק לגבי תפילת מנחה שמתפלל אחריה
המג"א אומר שהסיבה שהוא צריך לומר יעלה ויבא במנחה
משום שבמעריב (כלומר כל מי שמתפלל מעריב מפלג המנחה) הוא קיבל כבר ראש חודש
 
המג"א אומר שהסיבה שהוא צריך לומר יעלה ויבא במנחה
משום שבמעריב (כלומר כל מי שמתפלל מעריב מפלג המנחה) הוא קיבל כבר ראש חודש
אז אתה אומר בעצמך - מה שצריך להגיד יעו"י בערבית הוא לא משום תוספת ר"ח, אלא שבפועל היא עושה תוספת
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון