בהמשך לאשכולות שפתחתי ביסודי הקניינים אביא כאן קושיא נוספת שתגרור אחריה יסוד נוסף.
קושיא עצומה שנתקשו בה בבי מדרשא דהרי הן אמנם דמעשי הקנינים הם סיבה גמורה להחלת הבעלות כל אחד מטעמו וגדרו, אבל צריך עיון מדוע לקנינים יש המשכיות לאחר סיומם הרי אין שום סיבה כרגע להחיל את בעלותו בממון שוב, דהרי עכשו לא עושה שום מעשה קנין.
קושיא עצומה שנתקשו בה בבי מדרשא דהרי הן אמנם דמעשי הקנינים הם סיבה גמורה להחלת הבעלות כל אחד מטעמו וגדרו, אבל צריך עיון מדוע לקנינים יש המשכיות לאחר סיומם הרי אין שום סיבה כרגע להחיל את בעלותו בממון שוב, דהרי עכשו לא עושה שום מעשה קנין.