ז"ל הרמב"ן (שמות י"ב ל') 'ועל דרך הפשט, הבכורות שמתו במצרים בכורי פטר רחם היו, ועל כן קידש תחתיהם כל בכור פטר רחם בבני ישראל, באדם ובבהמה וכו', אבל על דעת רבותינו (שמתו כל סוגי הבכורים) נתרץ, שהכה במצרים כל בכוריהם, כלומר בכור האב ראשית אונו, ובכור האם פטר רחם, וגם גדול הבית, ולא רצה לקדש תחתיהם בישראל, רק בכור האם, שהוא ידוע ומפורסם יותר, ובבהמה לא יודע כלל רק בכור האם, ובחר מכלם המין ההוא'.
ולפי דבריו אפשר לומר, שזה ג"כ הטעם שגדול הבית אינו מתענה, וכמו שלא קידשו תחתיהם גדול הבית לענין פדיון הבן.
אמנם אכתי קשה, אמאי לא נהגו הבנות הבכורות להתענות, ולכאורה היינו משום שלא קידש תחתיהם הבנות הבכורות.
אלא שזה גופא צ"ב, אמאי באמת לא קידש תחתיהם הבנות הבכורות.