בחת"ס פסחים קח. תי', משום שכנראה בכורי בנ"י התענו במצרים בער"פ כדי שלא ימותו בעוונם בלילה עם המצריים, וכן כל אב התענה בשביל בנו הקטן, ולזכר זה מתענים גם הבכורות בימינו.
בחת"ס פסחים קח. תי', משום שכנראה בכורי בנ"י התענו במצרים בער"פ כדי שלא ימותו בעוונם בלילה עם המצריים, וכן כל אב התענה בשביל בנו הקטן, ולזכר זה מתענים גם הבכורות בימינו.
ולחת"ס זה יוצא חידוש מענין, שאין תענית האב עבור בנו השלמה לתענית הבן, אלא כך היא צורת המנהג זכר למצרים שאב מתענה עבור בנו קטן, וא"כ נפק"מ אי בנו הקטן עשה סיום מסכת והאב לא השתתף בסיום, שעדין יצטרך להתענות, ויש לעין בזה לדינא.