חידה חופשית - תחילה וסוף - כתב חידה | אוצר החידות חידה חופשית - תחילה וסוף - כתב חידה | אוצר החידות
נוסף ללוח שנה: 05-12-25

הודעה חבר 17 נבחר כפתרון הטוב ביותר.

אוהב ספר

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
פותח האשכול
הודעות
3,467
תודות
7,170
נקודות
622
שִׁמְעוּ נָא אֵלַי כָּל חַכְמֵי הַתּוֹרָה
לַאֲשֶׁר פִּי אֶת אֳזְנְכֶם מְגַלָּה
חִידָה חַדְתִּי וּפוֹתֵר אֵין אוֹתוֹ
אִזְרוּ חַלָצֵיכֶם וְגַלּוּ תְּשׁוּבָתוֹ

מִי הוּא זֶה אֲשֶׁר תְּחִלָּתוֹ נָעוּץ בְּסוֹפוֹ
וְאֵין לוֹ תְּחִלָּה וְגַם לֹא נִמְצָא בְּסוֹפוֹ
כָּמוֹהוּ לֹא הָיָה לַאֲשֶׁר לוֹ הַתּוֹדָה
מֵת וְנִקְבַּר בְּמוֹשַׁב בַּעַל הָאַהֲבָה

וְאִם אָמֹר יֹאמַר לֹא חָפַצְתִּי שַׁלְּחָה
לַחָפְשִׁי יְשַׁלְּחֶנּוּ כְּאֶחָד מִשְּׁלֹשָׁה
אַחֲרִיתוֹ אֲשֶׁר לָמַד כַּאֲשֶׁר לֹא נִמְצָא
וְהוּבָא אֶל הַשּׁוֹפֵט וּבוֹ דִּין מִצָּה


(יש לפתור את כל השורות המודגשות)
 
פִּתָרוֹן
מִי הוּא זֶה אֲשֶׁר תְּחִלָּתוֹ נָעוּץ בְּסוֹפוֹ
וְאֵין לוֹ תְּחִלָּה וְגַם לֹא נִמְצָא בְּסוֹפוֹ
כָּמוֹהוּ לֹא הָיָה לַאֲשֶׁר לוֹ הַתּוֹדָה
מֵת וְנִקְבַּר בְּמוֹשַׁב בַּעַל הָאַהֲבָה

וְאִם אָמֹר יֹאמַר לֹא חָפַצְתִּי שַׁלְּחָה
לַחָפְשִׁי יְשַׁלְּחֶנּוּ כְּאֶחָד מִשְּׁלֹשָׁה
אַחֲרִיתוֹ אֲשֶׁר לָמַד כַּאֲשֶׁר לֹא נִמְצָא
וְהוּבָא אֶל הַשּׁוֹפֵט וּבוֹ דִּין מִצָּה
בן סורר ומורה

נהרג על שם סופו
לא היה ולא יהיה
לרבי שמעון לא היה [נמשחת אשריך]
ראיתי וישבתי על קברו? [רבי יונתן - יונתן רע דוד]

סופו שלומד ואינו מוצא תלמודו


לא פתרתי את כל השורות
יבואו חכמי לב ויפתרו השאר

הרב @אוהב ספר
זה הכיוון?
הרושם שלי שצריך רוח הקודש כדי לפתור חידה זו !!
@אוהב ספר מה אתה אומר.
אולי החידה הזו יותר מדאי עמוקה
הראיתי לפני זה לחבר, ופתר על המקום [את הרעיון, לא את כל השורות, אבל זה כבר פחות קשה...]
 
הכוונה שזה לא דמות מסויימת, אלא סוג של אדם [לדוגמא- אינסטלטור, אבל כמובן שמדובר במשהו תורני...]
תודה על ההשתדלות לעזור
אך עדיין אין לי קצה חוט...
שום שורה לא אומרת לי כוון
לא מבין איך החבר שלך פתר
או יותר נכון מהיכן הוא עלה על הפיתרון
 
נערך לאחרונה:
רמז: [נועד לעזר בלבד, אין צורך לפתור]

הַנֶּעֱלָם הַלָּזֶה כַּאֲשֶׁר נוֹלַד
בְּתוֹךְ עַם נָכְרִיָּה נִגְלַד
וַאֲשֶׁר נַעֲשָׂה בְּסוֹפוֹ
אֶל דַּם עֲנָבִים סוּסָתוֹ
 
מִי הוּא זֶה אֲשֶׁר תְּחִלָּתוֹ נָעוּץ בְּסוֹפוֹ
וְאֵין לוֹ תְּחִלָּה וְגַם לֹא נִמְצָא בְּסוֹפוֹ
כָּמוֹהוּ לֹא הָיָה לַאֲשֶׁר לוֹ הַתּוֹדָה
מֵת וְנִקְבַּר בְּמוֹשַׁב בַּעַל הָאַהֲבָה

וְאִם אָמֹר יֹאמַר לֹא חָפַצְתִּי שַׁלְּחָה
לַחָפְשִׁי יְשַׁלְּחֶנּוּ כְּאֶחָד מִשְּׁלֹשָׁה
אַחֲרִיתוֹ אֲשֶׁר לָמַד כַּאֲשֶׁר לֹא נִמְצָא
וְהוּבָא אֶל הַשּׁוֹפֵט וּבוֹ דִּין מִצָּה
בן סורר ומורה

נהרג על שם סופו
לא היה ולא יהיה
לרבי שמעון לא היה [נמשחת אשריך]
ראיתי וישבתי על קברו? [רבי יונתן - יונתן רע דוד]

סופו שלומד ואינו מוצא תלמודו


לא פתרתי את כל השורות
יבואו חכמי לב ויפתרו השאר

הרב @אוהב ספר
זה הכיוון?
 
פִּתָרוֹן
אני רואה שלא יודעים, אכתוב את התשובה-

מִי הוּא זֶה אֲשֶׁר תְּחִלָּתוֹ נָעוּץ בְּסוֹפוֹ
בן סורר ומורה נידון ע''ש סופו
וְאֵין לוֹ תְּחִלָּה וְגַם לֹא נִמְצָא בְּסוֹפוֹ
אינו נהרג לא בתחילת ימיו שהוא קטן ולא אחר שהוא איש, אלא משיביא ב' שערות עד שיקיף זקן התחתון
כָּמוֹהוּ לֹא הָיָה לַאֲשֶׁר לוֹ הַתּוֹדָה
לא היה כמוהו מעולם, לפי דעת ר' יהודה [לצד אחד בגמ'] שנקרא ע''ש התודה
מֵת וְנִקְבַּר בְּמוֹשַׁב בַּעַל הָאַהֲבָה
ר' יונתן אמר אני ישבתי על קברו
וְאִם אָמֹר יֹאמַר לֹא חָפַצְתִּי שַׁלְּחָה
אם אביו אינו רוצה לשלחו מן העולם - שימות
לַחָפְשִׁי יְשַׁלְּחֶנּוּ כְּאֶחָד מִשְּׁלֹשָׁה
אין הורגין אותו, כא' מהג' שאם רצו מוחלין להם
אַחֲרִיתוֹ אֲשֶׁר לָמַד כַּאֲשֶׁר לֹא נִמְצָא
סופו שאינו מוצא לימודו
וְהוּבָא אֶל הַשּׁוֹפֵט וּבוֹ דִּין מִצָּה
ומתחייב מיתה בבי''ד
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון