אידיש | דקדוק ניקוד וביאורי מילים בלשון הקודש| דף 4 | פורום אוצר התורה אידיש | דקדוק ניקוד וביאורי מילים בלשון הקודש| דף 4 | פורום אוצר התורה
שאם כבר, ארמית היא קדושה שהיא שפת התלמוד ונכתבו בה יותר ספרים מערבית.
ארמית ודאי שקדושה יש בה, ולו מחמת תרגום אונקלוס.
ערבית מן הסתם לא, כל דבריי נסובו לגבי היידיש, שאם נרצה לטעון טיעונים אלו, הרי שערבית קדושה היא, וזה לא שמענו מעולם.
 
המקור לא מחייב שהתוצאה תהיה תמיד כמותו.
מוזר, אני למדתי שהיוצא מן הטמא טמא.
ובכלל, על פי תורת ישראל כל השפות הם חול מלבד לשון הקודש, ולא משנה אם היא לועזית או בנויה על לועזית... גם עברית אין בה מן הקדושה (אם לא נאמר שזו לשון הקודש, מה שתלוי האם ההגייה היא חלק מהשפה ודו"ק).

כל שאמרתי הוא שאם הבחירה היא בין שפה שבנויה על חול ובין שפה שבנויה על קודש, אין כל נידון. אלא שרבותינו מצוקי ארץ הסכימו כי עדיף להשאר עם האידיש ולהשהר מהתחברות לציונות. כיום שהמצב הוא שזה כלל לא משנה מאחר וכאמור אפילו השיחה עם הקופאי בצרכנייה היא בעברית, אין כל טע וריח להשאר עם השפה הזו.
 
מוזר, אני למדתי שהיוצא מן הטמא טמא.
ובכלל, על פי תורת ישראל כל השפות הם חול מלבד לשון הקודש, ולא משנה אם היא לועזית או בנויה על לועזית... גם עברית אין בה מן הקדושה (אם לא נאמר שזו לשון הקודש, מה שתלוי האם ההגייה היא חלק מהשפה ודו"ק).

כל שאמרתי הוא שאם הבחירה היא בין שפה שבנויה על חול ובין שפה שבנויה על קודש, אין כל נידון. אלא שרבותינו מצוקי ארץ הסכימו כי עדיף להשאר עם האידיש ולהשהר מהתחברות לציונות. כיום שהמצב הוא שזה כלל לא משנה מאחר וכאמור אפילו השיחה עם הקופאי בצרכנייה היא בעברית, אין כל טע וריח להשאר עם השפה הזו.
פשוט וברור ודברי כבודו אי"צ להסכמות נוספות, והאמת והשלום אהבו.
 
לך תלמד!
דבש אינו יוצא מהדבורה, אלא מפרחי הצוף.
(כמאמר הדרשנים - העכביש יוצר מעצמו ונוצרים רק קורי עכביש לעומת הדבורה שמוציאה את הקיים ונוצר דבש...)
אבל חלב הוי חידוש
ועי' רמב"ן על בכורות שכ' שגם ביצה הויא חידוש שלא נאסר מטעם יוצא מאבר מן החי ודו"ק.
 
אם אתה מסכים איתי, מדוע הסכמת גם לדברי הרב @בד קודש ?
לדינא.
ולאו מטעמי'.
ההתעסקות סביב מלחמה בקליפה שחלפה לה מן העולם הריהי כמלחמה בגבולות מלחה"ע הראשונה, כפי שהליץ רבינו החון איש במליצתו המפורסמת
[-קצת נעלבתי הרב @אוהב ספר שלא רפרפת אפי' בשטחיות על מה שכתבתי באשכול זה לפני קצת הודעות את דברי רבינו מרא דארעא דישראל החזו"א זצ"ל]
 
[-קצת נעלבתי הרב @אוהב ספר שלא רפרפת אפי' בשטחיות על מה שכתבתי באשכול זה לפני קצת הודעות את דברי רבינו מרא דארעא דישראל החזו"א זצ"ל]
מתנצל.
למעשה קראתי את זה בעבר כשכתבת את זה, אלא שלא קישרתי בין הכתוב לכותב
 
אתה רציני? זה באמת נראה לך קשור?
כלל בדיני כשרות המאכלים לשפות?
זה לא "דין" בהלכות כשרות אלא כלל הגיוני צרוף.

אשמח אם תראו לי כבוד @אוהב ספר וכבוד @אחד יחיד מקור אחד הן בתורה והן במילי דעלמא, לדבר שהוא טמא שיוצא ממנו דבר טהור.
ולא רק טהור אלא קדוש???

ובנוגע למה שהעלה כבוד @ממגד שמים - שם אי"ז טמא אלא אסור, וחילוק רב ביניהם. הטמא הוא מאוס בחפצא ומבחינה לוגית אין מצב שיצא ממנו דבר טהור. משא"כ האסור משום אבר מן החי שהוא דין גם על מה שבעצם מותר באכילה, יש להבין שחידשה תורה שהיוצא איננו נחשב כאבר מן החי. והגע בעצמך, חלב חמור - טמא. ופשוט.
 
זה לא "דין" בהלכות כשרות אלא כלל הגיוני צרוף.

אשמח אם תראו לי כבוד @אוהב ספר וכבוד @אחד יחיד מקור אחד הן בתורה והן במילי דעלמא, לדבר שהוא טמא שיוצא ממנו דבר טהור.
ולא רק טהור אלא קדוש???

ובנוגע למה שהעלה כבוד @ממגד שמים - שם אי"ז טמא אלא אסור, וחילוק רב ביניהם. הטמא הוא מאוס בחפצא ומבחינה לוגית אין מצב שיצא ממנו דבר טהור. משא"כ האסור משום אבר מן החי שהוא דין גם על מה שבעצם מותר באכילה, יש להבין שחידשה תורה שהיוצא איננו נחשב כאבר מן החי. והגע בעצמך, חלב חמור - טמא. ופשוט.
אם נתעקש לדון בגדרי היוצא מן הטמא- בשגם אי"ז מקומו [-רק משם בלל ה' כל השפות, אף תלמוד בבלי שבלול בהכל]
נוכל לדון בסו' רב ששת מי רגלים של חמור ובחזון איש בכורות שם שדן בביאור ב' הלישנות.
 

הודעות מומלצות

למה לא נתכנה אביי בתואר רב?

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון