הלכות שבת - גוי ששבת חייב מיתה אם מועיל איסור דרבנן | הלכה ומנהג הלכות שבת - גוי ששבת חייב מיתה אם מועיל איסור דרבנן | הלכה ומנהג
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חזרנו! התקלה יצאה להפסקה - והפורום שוב באוויר. פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל חג חנוכה שמח!

שייף נפיק

משתמש רשום
gemgem
פרסם מאמר
הודעות
85
תודות
289
נקודות
86
נסתפקתי אם גוי עשה איסור דרבנן בשבת אי אהני לאפוקי מדין גוי ששבת או דבעי' דוקא מלאכה דאורייתא, ובפשוטו אי דין תורה הוא לא יועיל רק מלאכה דאורייתא, וצ"ע.
ואולי ג"כ תלי' אם הוא דרבנן שיסודו משום איסור גזירה או איסור מלאכה כגון קנון ותחוי בבורר שהוא לכאו' הרחבה של איסור מלאכה ודו"ק.
ויל"ע גם לענין חצי שיעור שאפי' אם הוא דרבנן גרע יותר כיון שעיקרו מלאכה דאורייתא.
 
נסתפקתי אם גוי עשה איסור דרבנן בשבת אי אהני לאפוקי מדין גוי ששבת או דבעי' דוקא מלאכה דאורייתא, ובפשוטו אי דין תורה הוא לא יועיל רק מלאכה דאורייתא, וצ"ע.
ואולי ג"כ תלי' אם הוא דרבנן שיסודו משום איסור גזירה או איסור מלאכה כגון קנון ותחוי בבורר שהוא לכאו' הרחבה של איסור מלאכה ודו"ק.
ויל"ע גם לענין חצי שיעור שאפי' אם הוא דרבנן גרע יותר כיון שעיקרו מלאכה דאורייתא.
למה באיסור דרבנן יהיה חייב מיתה
 
לענ"ד כן
מכיון שכוונתו במלאכה זו היא לחלל את השבת ולא לשבות בה, הרי די בזה.
לא הבנתי דבריך וכי יש ענין שיתכוון את השבת, הענין הוא שיחלל בפועל.
ואף שחילל את השבת מ"מ לגבי דאו' אולי זה נחשב רק בגדר מחשבה ולא מעשה בפועל.
 
לא הבנתי דבריך וכי יש ענין שיתכוון את השבת, הענין הוא שיחלל בפועל.
ואף שחילל את השבת מ"מ לגבי דאו' אולי זה נחשב רק בגדר מחשבה ולא מעשה בפועל.
לא, גוי שישן כל השבת ולכך לא חיללה אינו חייב מיתה.
הסיבה לחיובו הוא לפי שנתכוין לשביתה, וזה לא נתכוין
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה