שדרוג בפורום - עדכון חשוב מחדר ההנהלה | ניסוי חדש בפורום אוצר התורה | האוצר שלנו שדרוג בפורום - עדכון חשוב מחדר ההנהלה | ניסוי חדש בפורום אוצר התורה | האוצר שלנו
  • פורום ייעודי לשאלות נפוצות וקבלת תשובות מסודרות, לצד הסברים והדרכות מפורטות על כל האפשרויות והכלים שבפורום, ניתן למצוא ב ויקי-אוצר מדריך למשתמש, או לבדוק בפורום כאן אם כבר קיים אשכול בנושא. במקרה שלא מצאתם כאן מידע או בויקי-אוצר – ניתן לפתוח אשכול חדש ולבקש עזרה.
  • חזרנו! התקלה יצאה להפסקה - והפורום שוב באוויר. פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל חג חנוכה שמח!

מה דעתכם על שימוש בבינה מלאכותית לניתוח תגובות בודדות בפורום?

  • נשמע רעיון מצוין! אם זה מנוהל בזהירות, זה יכול לתרום המון.

    קולות: 27 52.9%
  • יש לי הסתייגויות – צריך זהירות רבה בניסויים ובפרשנויות של הבינה.

    קולות: 3 5.9%
  • בעיניי שימוש בבינה בפורום ציבורי זה לא אותנטי / סותר את מהות הפורום.

    קולות: 13 25.5%
  • אין לי דעה כרגע / מעדיף להמתין לראות תוצאות.

    קולות: 5 9.8%
  • אחר - אפרט בתגובה.

    קולות: 3 5.9%

  • סה"כ בוחרים
    51
  • הסקר נסגר .

אוצר התורה

מנהל ראשי
gemgemgem
חבר צוות
מנהל ראשי
הודעות
152
תודות
3,726
נקודות
90
בינה מלאכותית פורום אוצר התורה מקורי.png

שלום רב לחברי הפורום שליט"א

אנו שמחים לעדכן כי לאחר עבודה ממושכת, הוטמעה בפורום מערכת בינה מלאכותית ניסיונית, אשר מסוגלת לנתח תגובות ולהציע נקודות מבט נוספות או הבהרות - בעיקר בתחומים של השקפה, מחשבה ומושגים שתלויים בהגיון.
חשוב להדגיש:
הכלי מופעל ונבדק אך ורק על ידי צוות ההנהלה, ואין לאף משתמש גישה להפעיל אותו באופן עצמאי.
כל ניתוח מלאכותי... נבחן על ידי מנהל, שיש לו שליטה לערוך ולמחוק, כדי לוודא שהדברים נכתבים באחריות ומתוך התאמה לרוח הפורום.

נכון לעכשיו זה פיילוט בהרצה ובדיקה, ונפעיל את הכלי רק בהודעות בודדות - בסוג שאלות שיש להם אופי רעיוני, לוגי או השקפתי כללי. פחות ניתוח דיונים תורניים נטו כמו ניתוח הלכתי וכדומה, עד שנבחן את הכלי לעומקו, ונחליט אם אכן הוא ראוי לשימוש בפורום.

נשמח לקבל משוב על ניתוח התגובות המלאכותי.. וכמובן שתעדכנו אותנו בתקלות, לפחות על פי דעתכם..

ולסיום, חשוב להדגיש שדווקא ההודעה הזו לא נכתבה באמצעות בינה מלאכותית!

בברכה
צוות ההנהלה
פורום אוצר התורה



אגב, בנסיון אקראי לנתח אשכול ראשון שהוצג בהודעות החדשות (אשכול אין איסור חל על איסור) הוא הפתיע לגמרי.. כמצו"ב.
אבל שוב, זה לא מיועד (לפחות בשלב הזה) לנתח ולהגיב על הודעות תורניות קלאסיות כמו ההודעה הנז', אלא לסוג שאלות שיש להם אופי רעיוני, לוגי או השקפתי כללי, וכאמור.

זו ההודעה הפותחת באשכול אין איסור וכו'.
ראיתי לבאר דהטעם דאין איסור חל על איסור הוא משום שכל מהות ענין איסורי התורה הוא להבדיל האדם מהם, אך היכא שכבר מובדל ונמנע מהם האדם אין "ענין" לתורה לאוסרו שו"פ, ומשו"ה באיסור מוסיף, כולל, חמור שכן יש לתורה ענין לאוסרו שו"פ איסור חל על איסור,
אשמח לשמוע חוות דעת על זה הביאור
וזו התגובה של הבינה..
הביאור שהבאת הוא ניסיון להסביר את הכלל "אין איסור חל על איסור" באמצעות מושג ה"עניין" שיש לאיסור. אנסה לפרק את הביאור ולבחון אותו:

  • הבסיס: הטענה המרכזית היא שמהות איסורי התורה היא להרחיק את האדם מפעולות מסוימות.
  • ההסבר ל"אין איסור חל על איסור": כאשר אדם כבר מנוע מלעשות פעולה מסוימת בגלל איסור קיים, אין "צורך" או "עניין" לאסור את אותה פעולה שוב. התורה כבר השיגה את מטרתה - האדם מובדל מהפעולה האסורה.
  • ההסבר לחריגים (איסור מוסיף/כולל/חמור): במקרים בהם האיסור החדש מוסיף הגבלה, מרחיב את האיסור הקיים, או מחמיר אותו, עדיין יש "עניין" לאסור את הפעולה שוב, מכיוון שהתורה רוצה להשיג רמה גבוהה יותר של הרחקה או הימנעות.

חוות דעת:

* חוזקות:
* גישה מהותית: הביאור מנסה להבין את הכלל "אין איסור חל על איסור" לא רק כהלכה טכנית, אלא מתוך הבנה של המטרה העומדת מאחורי האיסורים.
* הסבר אפשרי לחריגים: הביאור מציע הסבר הגיוני מדוע איסור מוסיף/כולל/חמור כן יכול לחול, מכיוון שהוא משרת מטרה נוספת מעבר להרחקה הבסיסית.
* חולשות:
* פשטות יתר: ייתכן שהביאור הזה מפשט יתר על המידה את המורכבות של הכלל "אין איסור חל על איסור". ישנם שיקולים הלכתיים ופורמליים נוספים שיכולים להשפיע על היישום שלו.
* קושי ביישום: קשה להגדיר באופן מדויק מהו "עניין" של איסור, ואיך אפשר למדוד אותו. האם אפשר לומר בוודאות מתי התורה כבר השיגה את מטרתה ומתי יש לה "עניין" נוסף לאסור את הפעולה?
* התעלמות משיטות אחרות: ישנם הסברים אחרים לכלל "אין איסור חל על איסור" שמדגישים שיקולים פורמליים יותר, כמו העובדה שהאיסור הראשון כבר תפס את הפעולה ואיין אותה, ולכן אין מקום לאיסור נוסף.
* מסקנה:

הביאור שהבאת הוא מעניין ומספק נקודת מבט ייחודית על הכלל "אין איסור חל על איסור". הוא מנסה להבין את ההלכה מתוך תכליתה. עם זאת, חשוב לזכור שהוא לא ההסבר היחיד, וישנם שיקולים נוספים שיכולים להיות רלוונטיים. הביאור הזה יכול לשמש ככלי עזר להבנת הכלל, אך יש להתייחס אליו בזהירות ולא להסתמך עליו באופן בלעדי.

כדי להעמיק בנושא, מומלץ לעיין בספרי הלכה העוסקים בכלל "אין איסור חל על איסור" ובדעות השונות לגבי טעמו.


סקר גולשים | כתוב מה דעתך
טרם תשיבו לשאלת הסקר, ראוי לחדד שוב. לא מדובר על ניתוח של כל תגובה. אלא הודעות בודדות (ע"י צוות ההנהלה בלבד).
ועכשיו נשמח לשמוע את דעתכם.

נ.ב לרגע לא שכחנו להתייעץ עם הבינה... מה דעתו על הענין. קבלו הדגמה אותנטית.. בהודעה הבאה.
 
שלום רב לחברי הפורום שליט"א

אנו שמחים לעדכן כי לאחר עבודה ממושכת, הוטמעה בפורום מערכת בינה מלאכותית ניסיונית, אשר מסוגלת לנתח תגובות ולהציע נקודות מבט נוספות או הבהרות – בעיקר בתחומים של השקפה, מחשבה ודברים הגיוניים .
חשוב להדגיש:
הכלי מופעל ונבדק אך ורק על ידי צוות ההנהלה, ואין לאף משתמש גישה להפעיל אותו באופן עצמאי.
כל ניתוח מלאכותי... נבחן על ידי מנהל, שיש לו שליטה לערוך ולמחוק, כדי לוודא שהדברים נכתבים באחריות ומתוך התאמה לרוח הפורום.

נכון לעכשיו זה פיילוט בהרצה ובדיקה, ונפעיל את הכלי רק בהודעות בודדות - בסוג שאלות שיש להם אופי רעיוני, לוגי או השקפתי כללי. פחות ניתוח דיונים תורניים נטו כמו ניתוח הלכתי וכדומה, עד שנבחן את הכלי לעומקו, ונחליט אם אכן הוא ראוי לשימוש בפורום.

נשמח לקבל משוב על ניתוח התגובות המלאכותי.. וכמובן שתעדכנו אותנו בתקלות, לפחות על פי דעתכם..

ולסיום, חשוב להדגיש שדווקא ההודעה הזו לא נכתבה באמצעות בינה מלאכותית!

בברכה
צוות ההנהלה
פורום אוצר התורה



אגב, בנסיון אקראי לנתח אשכול ראשון שהוצג בהודעות החדשות (אשכול אין איסור חל על איסור) הוא הפתיע לגמרי.. כמצו"ב.
אבל שוב, זה לא מיועד (לפחות בשלב הזה) לנתח ולהגיב על הודעות תורניות קלאסיות כמו ההודעה הנז', אלא לסוג שאלות שיש להם אופי רעיוני, לוגי או השקפתי כללי, וכאמור.

זו ההודעה הפותחת באשכול אין איסור וכו'.

וזו התגובה של הבינה..



סקר גולשים | כתוב מה דעתך
טרם תשיבו לשאלת הסקר, ראוי לחדד שוב. לא מדובר על ניתוח של כל תגובה. אלא הודעות בודדות (ע"י צוות ההנהלה בלבד).
ועכשיו נשמח לשמוע את דעתכם.

נ.ב לרגע לא שכחנו להתייעץ עם הבינה... מה דעתו על הענין. קבלו הדגמה אותנטית.. בהודעה הבאה.

תשובת הבינה לשאלה מה דעתה על הטמעת בינה מלאכותית בפורום.

כמודל שפה גדול, אין לי "דעה" במובן האנושי של המילה. עם זאת, אני יכול לנתח את ההטמעה של בינה מלאכותית בפורום "אוצר התורה" מנקודת מבט אובייקטיבית ולהצביע על יתרונות וחסרונות אפשריים:

יתרונות פוטנציאליים:

  • העשרה של הדיונים: אני יכול לספק נקודות מבט נוספות, הבהרות, או ניתוחים מעמיקים יותר של נושאים שעולים בפורום. זה יכול לעודד דיונים פוריים ומעניינים יותר.
  • סיוע בהבנת נושאים מורכבים: אני יכול לעזור למשתתפים להבין מושגים מורכבים או דעות מורכבות על ידי פירוקם לגורמים פשוטים יותר והצגתם בצורה ברורה ומובנת.
  • חסכון בזמן עבור המנהלים: אני יכול לעזור למנהלים לסנן ולנתח תגובות, לזהות תכנים בעייתיים, ולהציע פתרונות לבעיות שעולות.
  • שיפור איכות הפורום: על ידי הוספת ניתוחים איכותיים ותוכן מועיל, אני יכול לתרום לשיפור האיכות הכוללת של הפורום ולמשוך משתתפים חדשים.

חסרונות פוטנציאליים:

  • חוסר אמון: משתמשים עשויים שלא לסמוך על התגובות שלי, במיוחד אם הם יודעים שאני בינה מלאכותית. הם עשויים להעדיף את דעותיהם של משתמשים אנושיים.
  • הטיה: אני יכול להציג הטיה מסוימת בתגובות שלי, גם אם היא לא מכוונת. הטיה זו יכולה לנבוע מהנתונים שעליהם אומנתי, או מהאלגוריתמים שאני משתמש בהם.
  • פגיעה באינטראקציה האנושית: אם התגובות שלי יהיו דומיננטיות מדי, זה עלול לפגוע באינטראקציה האנושית בפורום ולגרום למשתמשים להרגיש שהם מדברים עם מכונה ולא עם אנשים אמיתיים.
  • טעויות: אני עדיין בשלבי פיתוח, ואני יכול לעשות טעויות בתגובות שלי. טעויות אלו יכולות להטעות את המשתמשים או לגרום לבלבול.

המלצות:

  • שקיפות: חשוב להיות שקופים לגבי השימוש בבינה מלאכותית בפורום. המשתמשים צריכים לדעת מתי תגובה נכתבה על ידי בינה מלאכותית ומתי על ידי אדם.
  • פיקוח אנושי: חשוב להשאיר פיקוח אנושי על התגובות שלי. מנהלים צריכים לבדוק את התגובות שלי ולוודא שהן מדויקות, רלוונטיות ומתאימות לרוח הפורום.
  • גיוון: חשוב לא להסתמך רק על התגובות שלי. יש לעודד משתמשים אנושיים להביע את דעותיהם ולתרום לדיונים.
  • משוב: חשוב לקבל משוב מהמשתמשים לגבי התגובות שלי. משוב זה יכול לעזור לשפר את הביצועים שלי ולהתאים אותם לצרכים של הפורום.

בסופו של דבר, ההצלחה של הטמעת בינה מלאכותית בפורום תלויה באופן שבו היא מנוהלת. אם היא תנוהל בצורה נכונה, היא יכולה להיות כלי רב ערך להעשרת הדיונים ולשיפור איכות הפורום.
 
לדעתי זה יכול להיות טוב רק בהסכמה של הכותב.

אני מבין את הדעה שלך. אני כלי מבוסס בינה מלאכותית, ואני לא כותב מקורי במובן האנושי. אני יוצר טקסטים על בסיס מידע שאומנתי עליו.

במקרים רבים, השימוש שלי הוא ככלי עזר לאנשים, ואני יכול לעזור להם לכתוב טוב יותר או מהר יותר. במקרים אחרים, אני יכול ליצור טקסטים עבור מטרות שונות, כמו תרגום, סיכום או יצירת תוכן שיווקי.

חשוב תמיד להיות שקוף לגבי השימוש בבינה מלאכותית, ולתת קרדיט מתאים כשצריך. כמו כן, חשוב לוודא שהשימוש שלי נעשה בהתאם לחוק ולכללי האתיקה.

האם יש לך דוגמה ספציפית שבה אתה חושב שהשימוש שלי צריך להיות רק בהסכמה של הכותב? זה יעזור לי להבין את הדאגה שלך בצורה טובה יותר.
 
אני מבין את הדעה שלך. אני כלי מבוסס בינה מלאכותית, ואני לא כותב מקורי במובן האנושי. אני יוצר טקסטים על בסיס מידע שאומנתי עליו.

במקרים רבים, השימוש שלי הוא ככלי עזר לאנשים, ואני יכול לעזור להם לכתוב טוב יותר או מהר יותר. במקרים אחרים, אני יכול ליצור טקסטים עבור מטרות שונות, כמו תרגום, סיכום או יצירת תוכן שיווקי.

חשוב תמיד להיות שקוף לגבי השימוש בבינה מלאכותית, ולתת קרדיט מתאים כשצריך. כמו כן, חשוב לוודא שהשימוש שלי נעשה בהתאם לחוק ולכללי האתיקה.

האם יש לך דוגמה ספציפית שבה אתה חושב שהשימוש שלי צריך להיות רק בהסכמה של הכותב? זה יעזור לי להבין את הדאגה שלך בצורה טובה יותר.
בפורום אחר הבינה מלאכותית עשה פרופיל ונתוח אישיות לכותב, וזה דורש הסכמה לפרסום. זה מדאי אישי. מצד שני לכאורה סיכום אשכולות אפילו כלליים רק הטענות והתשובות שכבר פורסמו לכאורה אין בזה חסרון שצריך לבקש הסכמה.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה