כללי - פרדוקס הלכתי - גלגל החוזר | הלכה ומנהג | פורום אוצר התורה כללי - פרדוקס הלכתי - גלגל החוזר | הלכה ומנהג | פורום אוצר התורה
  • פורום אוצר התורה מאחל לכל לומדי התורה: הצלחה מרובה בעבודת אלול, שיזכו לגדול בתורה, ביראה וביראת הרוממות, ולהתחיל את הזמן החדש בחשק ובשמחה - גילו ברעדה!

ישמח

משתמש חדש
gem
הודעות
2
תודות
15
נקודות
2
מעשה שהיה בכהן שחפצה נפשו לטייל עם חבריו ומשפחתו בימי בין הזמנים, דא עקא שחלק גדול מהטיול היה להשתטח על קברי הצדיקים בתחינה לקראת השנה החדשה, ומה לכהן בבית הקברות?!
אלא שאותו כהן פיקח היה, ואמר כי אלו הקברים המדוברים לא היו ידועים מעולם, ונתגלו רק ברוח הקודש ע"י האר"י ז"ל, והלא מקובלנו ש'תורה לא בשמים היא', וא"כ כל זמן שאין לנו עדים נאמנים שאכן יש כאן קבר אין שום חסרון מצד הלכות טומאת כהנים לבוא לאלו הקברים, ואמנם - אמר אותו הכהן - הרי סוף סוף אמר האר"י ז"ל שיש שם קברים וא"כ מי לנו גדול מהאר"י הקדוש ולכן זהו מקום תפילה ממעלה ראשונה אף לו לכהן....




יעוי' בחזו"א סוכה סי' נ"ב שדן לגבי ניסוך המים שאין חסרון של ברירה בסינון מים שנתגלו הגם שהסינון מפריש את הארס מן המים, וכ' החזו"א שהסינון הותר משום שאינו אלא חומרא בעלמא. והרי לכאו' כל מטרת הסינון היא להפריש את הארס מהמים, והרי אם זו רק חומרא ואין אנו באמת חוששים להימצאות הארס, הרי אין צריך בסינון, ואם אנו כן חוששים הרי הוא בורר גמור לכאו', וצ"ת.
 
מעשה שהיה בכהן שחפצה נפשו לטייל עם חבריו ומשפחתו בימי בין הזמנים, דא עקא שחלק גדול מהטיול היה להשתטח על קברי הצדיקים בתחינה לקראת השנה החדשה, ומה לכהן בבית הקברות?!
אלא שאותו כהן פיקח היה, ואמר כי אלו הקברים המדוברים לא היו ידועים מעולם, ונתגלו רק ברוח הקודש ע"י האר"י ז"ל, והלא מקובלנו ש'תורה לא בשמים היא', וא"כ כל זמן שאין לנו עדים נאמנים שאכן יש כאן קבר אין שום חסרון מצד הלכות טומאת כהנים לבוא לאלו הקברים, ואמנם - אמר אותו הכהן - הרי סוף סוף אמר האר"י ז"ל שיש שם קברים וא"כ מי לנו גדול מהאר"י הקדוש ולכן זהו מקום תפילה ממעלה ראשונה אף לו לכהן....
מעשה בכהן שהגיע להפגין נגד חילולי קברים בגולבנציץ
וכששאלוהו מה לכהן בבת הקברות
ענה, בהלכה אני כמו ר' משה שטרנבוך
בהשקפה אני כמו הגאב"ד......
 
למעשה אחר שגילה האר''י שבמקום זה יש קבר, אפשר לבדוק (גם בלא לחפור) אם יש חלל תחת המצבה ואם יש שם קבר (בפרט הקבורה הנהוגה בזמנם במערות.
ומעכשיו אפשר דשוב לא סגי באמירה 'תורה לא בשמים' וחייב לבדוק (אא''כ אמר האר''י בזמן שגילה על קברים אלו שהוא אומר אך ורק לפי רוה''ק).

יש ווארט שאומר שביאת משיח לא תגרום לאף נזק. ויש אנשים שעיקר חיותם מללכת לקברי צדיקים והקשו איך ילכו כשיקומו צדיקים לתחייה.
וביארו שיש צדיקים שיש להם קבר בשני מקומות ורק מאחד מהם יקומו
 
א"כ כל זמן שאין לנו עדים נאמנים שאכן יש כאן קבר אין שום חסרון מצד הלכות טומאת כהנים לבוא לאלו הקברים
איני יודע הכללים הברורים בזה, אבל אפשר שהוי כחזקה שיש שם קבר כיון שידוע ומוחזק המקום לקבר.
יעוי' בחזו"א סוכה סי' נ"ב שדן לגבי ניסוך המים שאין חסרון של ברירה בסינון מים שנתגלו הגם שהסינון מפריש את הארס מן המים, וכ' החזו"א שהסינון הותר משום שאינו אלא חומרא בעלמא. והרי לכאו' כל מטרת הסינון היא להפריש את הארס מהמים, והרי אם זו רק חומרא ואין אנו באמת חוששים להימצאות הארס, הרי אין צריך בסינון, ואם אנו כן חוששים הרי הוא בורר גמור לכאו', וצ"ת.
יש שדנים בברזים שיש בהם מסננות אם יש בזה חשש בורר, ובפשטות אין בזה חשש בורר כיון שאין דבר מורגש שמעורב עם המים, וכל הענין זה לרווחא דמילתא. ואע"פ שכל מטרת המסננת היא לברור, מכל מקום אפשר שאם אין צריך לברור אלא לרווחא דמילתא אין בזה איסור בורר.

ומסתמא שזו גם כוונת החז"א שאע"פ שכל מטרת הסינון היא לברור, מכל מקום אינו אלא לרווחא דמילתא, להחמיר ולחשוש שמא נתערב הארס, אבל אי אפשר לומר שהוי ממש "ברירה".
 
יעוי' בחזו"א סוכה סי' נ"ב שדן לגבי ניסוך המים שאין חסרון של ברירה בסינון מים שנתגלו הגם שהסינון מפריש את הארס מן המים, וכ' החזו"א שהסינון הותר משום שאינו אלא חומרא בעלמא. והרי לכאו' כל מטרת הסינון היא להפריש את הארס מהמים, והרי אם זו רק חומרא ואין אנו באמת חוששים להימצאות הארס, הרי אין צריך בסינון, ואם אנו כן חוששים הרי הוא בורר גמור לכאו', וצ"ת.
או"ח שיט י
יין או מים שהם צלולים מותר לסננן במשמרת: הגה: ואף על פי שיש בו קסמין דקין הואיל וראויין לשתות בלאו הכי (סמ"ג).
 
יעוי' בחזו"א סוכה סי' נ"ב שדן לגבי ניסוך המים שאין חסרון של ברירה בסינון מים שנתגלו הגם שהסינון מפריש את הארס מן המים, וכ' החזו"א שהסינון הותר משום שאינו אלא חומרא בעלמא. והרי לכאו' כל מטרת הסינון היא להפריש את הארס מהמים, והרי אם זו רק חומרא ואין אנו באמת חוששים להימצאות הארס, הרי אין צריך בסינון, ואם אנו כן חוששים הרי הוא בורר גמור לכאו', וצ"ת.
יין או מים שהם צלולים מותר לסננן במשמרת: הגה: ואף על פי שיש בו קסמין דקין הואיל וראויין לשתות בלאו הכי (סמ"ג).
לכאורה לא דמי.

דהתם גם השתא שידוע שהם מעורבין הם ראויין לשתייה. ואין זה בורר גמור. אבל במים מגולים כל מה שבא לעשות הוא לסנן את הארס, ועד כמה שיש ארס הרי המים לא ראויים לשתייה אילולא הסינון, אע"פ שמסתמא אין ארס אבל סוף סוף כל עיקר הסינון הוא מפני חשש הארס שמקלקל את המים, ומי אמר ששרי גם בזה?
 
מעשה שהיה בכהן שחפצה נפשו לטייל עם חבריו ומשפחתו בימי בין הזמנים, דא עקא שחלק גדול מהטיול היה להשתטח על קברי הצדיקים בתחינה לקראת השנה החדשה, ומה לכהן בבית הקברות?!
אלא שאותו כהן פיקח היה, ואמר כי אלו הקברים המדוברים לא היו ידועים מעולם, ונתגלו רק ברוח הקודש ע"י האר"י ז"ל, והלא מקובלנו ש'תורה לא בשמים היא', וא"כ כל זמן שאין לנו עדים נאמנים שאכן יש כאן קבר אין שום חסרון מצד הלכות טומאת כהנים לבוא לאלו הקברים
יש''כ.
אך שמעתי לדון דהשמים יכולים לגלות מציאות, כגון זה תכלת וכדו'.
 
איני יודע הכללים הברורים בזה, אבל אפשר שהוי כחזקה שיש שם קבר כיון שידוע ומוחזק המקום לקבר.

יש שדנים בברזים שיש בהם מסננות אם יש בזה חשש בורר, ובפשטות אין בזה חשש בורר כיון שאין דבר מורגש שמעורב עם המים, וכל הענין זה לרווחא דמילתא. ואע"פ שכל מטרת המסננת היא לברור, מכל מקום אפשר שאם אין צריך לברור אלא לרווחא דמילתא אין בזה איסור בורר.

ומסתמא שזו גם כוונת החז"א שאע"פ שכל מטרת הסינון היא לברור, מכל מקום אינו אלא לרווחא דמילתא, להחמיר ולחשוש שמא נתערב הארס, אבל אי אפשר לומר שהוי ממש "ברירה".
למה שהחזקת אנשים תחשב חזקה
 
למה שהחזקת אנשים תחשב חזקה
אם היה ידוע לך שמחזיקים בטעות ואליבא דאמת אין שם קבר, זה דיון אחד. אך כל זמן שלא ידוע לך בוודאות שאין שם קבר, יכול להיות שעצם העובדה שמקובל וידוע שיש שם קבר הוי כחזקה. וזכורני שיש סוגי חזקות כאלה שהוחזק הדבר אצל האנשים, ואיני ידוע בזה הלכה ברורה.
 
אלא שאותו כהן פיקח היה, ואמר כי אלו הקברים המדוברים לא היו ידועים מעולם, ונתגלו רק ברוח הקודש ע"י האר"י ז"ל,
האר"י גילה ברוח קדשו שבמקום פלוני שמוחזק לקבר קבור אדם גדול.
ולכן גם לצד שלא בשמים היא, אבל קבר יש כאן.
 
יש ווארט שאומר שביאת משיח לא תגרום לאף נזק. ויש אנשים שעיקר חיותם מללכת לקברי צדיקים והקשו איך ילכו כשיקומו צדיקים לתחייה.
וביארו שיש צדיקים שיש להם קבר בשני מקומות ורק מאחד מהם יקומו
ומשמיה דהגר"נ טוקר זצ"ל מטו שלא כל הצדיקים שבקברים יקומו.......
 
לעיקר העניין, לכאורה מה שנתגלה ע"פ הקבלה איננו מהשמים, שתורת הקבלה ג"כ נתונה לבנ"א
ורק אם העיד שקיבל כן ממגיד מן השמים ללא שום מקור מהתורה הנתונה לנו יל"ד בזה.

ועוד י"ל שלא בשמים היא נאמר על דינים ולא על מציאות,
והאר"י לא גילה אלא את המציאות שמצויים שם קברים ולא את ההלכה שאסור לכהן לבא לשם.
 
נערך לאחרונה:

הודעות מומלצות

בעקבות אזהרת העדה החרדית דלהלן

[ATTACH...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון