פורים - הילולה זו קריאתה פורים שחל בשבת | ענייני דיומא פורים - הילולה זו קריאתה פורים שחל בשבת | ענייני דיומא
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חזרנו! התקלה יצאה להפסקה - והפורום שוב באוויר. פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל חג חנוכה שמח!

ראש כולל בצפון

משתמש רשום
gemgem
הודעות
34
תודות
85
נקודות
18
עיין מגילה יד. בטעם שלא אומרים הלל בפורים, ולדברי רב נחמן קריאתה היא הילולה. וכתב המאירי לטעמו של ר"נ מי שאין לו מגילה חייב לומר הלל.
וצ"ע מדוע פורים שחל בשבת שלא קוראים את המגילה, לא מקיימים הילולה על ידי קריאתה.
 
עיין מגילה יד. בטעם שלא אומרים הלל בפורים, ולדברי רב נחמן קריאתה היא הילולה. וכתב המאירי לטעמו של ר"נ מי שאין לו מגילה חייב לומר הלל.
וצ"ע מדוע פורים שחל בשבת שלא קוראים את המגילה, לא מקיימים הילולה על ידי קריאתה.
יש עוד טעמים.
 
הלכה לא נפסקת עפ"י אזור גיאוגרפי.
נכון, אלא שהמאירי לא ציין את זה כי להם לא היה נפק"מ בזה - אלא ציין נפק"מ אחרת ששייכת גם לפרוזים.
אבל שוב, המאירי כן מסיק מזה דין להלכה.
אכן, אך לנו אין משמעות מזה כי אנו לא פוסקים כר"נ.
 
עיין מגילה יד. בטעם שלא אומרים הלל בפורים, ולדברי רב נחמן קריאתה היא הילולה. וכתב המאירי לטעמו של ר"נ מי שאין לו מגילה חייב לומר הלל.
וצ"ע מדוע פורים שחל בשבת שלא קוראים את המגילה, לא מקיימים הילולה על ידי קריאתה.
כבר קראוה מאתמול, ויצאו ידי חובתן.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה