ללא קשר למדרש פליאה הנ"ל. כתוב ברש"י גרתי בגימטריא תרי"ג, כלומר עם לבן הרשע גרתי, ותרי"ג מצות שמרתי,
תשאל איך שמר תרי"ג מצוות הרי חלק מהמצוות אפשר רק בארץ ישראל ולא בחו"ל.
ועיין כאן:
מדרש הגדול במדבר פרק יט פסוק ט (פרשת חקת)
ותשע פרות אדומות נעשו. ראשונה עשה משה במדבר. שנייה עשה עזרא. שמעון הצדיק ויוחנן כהן גדול עשו שתים שתים. אליהועיני בן הקף וחנמאל המצרי וישמעאל בן פיאבי עשו אחת אחת. ועשירית עושה המלך המשיח מהרה יגלה.
אם מישהו רוצה להגיד איזשהו יסוד-וארט-לימוד- וכו' אז הוא יכול להכניס את זה כתשובה ליישב מדרשים שלכאורה סותרים זא"ז.
אבל לא שואלים תחילה ואח"כ מחפשים תשובה.
ללא קשר למדרש פליאה הנ"ל. כתוב ברש"י גרתי בגימטריא תרי"ג, כלומר עם לבן הרשע גרתי, ותרי"ג מצות שמרתי,
תשאל איך שמר תרי"ג מצוות הרי חלק מהמצוות אפשר רק בארץ ישראל ולא בחו"ל.
ועיין כאן:
שמעתי פעם לבאר - איני זוכר בשם מי, ובזה יתורצו שתי הקושיות הנ"ל:
כל המצוות המעשיות - אין שום גדלות בעצם המעשה. דהיינו שלקשור רצועות ליד אין בזה שום משמעות. אלא שכל מצווה מעשית מכוונת כנגד שורש רוחני שהיא גורמת שהמעשה שהוא לכאורה פשוט - להיות מצווה.
ומה שכתוב שהאבות קיימו המצוות - אין הכוונה שהניחו תפילין וכדו', אלא שקיימו את שורש סיבת המצווה.
ולפי"ז לא קשה איך קיים יעקב מצוות התלויות בארץ בחו"ל וכן פרה אדומה, כי קיים את שורשם.