- הודעות
- 174
- תודות
- 352
- נקודות
- 56
כיון דקיי"ל דבחולה מאכילין אותו הקל קל תחילה, לכאורה עדיף להאכילו בשר נבילה שאיסורו בלאו של נבילה, ולא חל עליו איסור יו"כ כי אין איסור חל על איסור, (לכה"פ כשנתנבל לפני יוה"כ) מבשר שחוטה שיש עליו איסור יום כיפור שהיא בכרת.
אמנם אם צריך לאכול הרבה בשר י"ל שכמו שי"א שעדיף לשחוט לחולה בשבת מלהאכילו נבילה, למרות ששחיטה בשבת הוא מלאכה של סקילה, ונבילה היא לאו, כיון שבנבילה עובר על כל כזית וכזית, משא"כ בשחיטה זה רק עבירה חד-פעמית, א"כ גם בניד"ד י"ל שבאיסור יו"כ חייב רק על כל שיעור ככותבת, משא"כ נבילה חייב על כל כזית וכזית, וא"כ יש להעדיף בשר כשר מבשר נבילה.
אמנם אם צריך לאכול הרבה בשר י"ל שכמו שי"א שעדיף לשחוט לחולה בשבת מלהאכילו נבילה, למרות ששחיטה בשבת הוא מלאכה של סקילה, ונבילה היא לאו, כיון שבנבילה עובר על כל כזית וכזית, משא"כ בשחיטה זה רק עבירה חד-פעמית, א"כ גם בניד"ד י"ל שבאיסור יו"כ חייב רק על כל שיעור ככותבת, משא"כ נבילה חייב על כל כזית וכזית, וא"כ יש להעדיף בשר כשר מבשר נבילה.
נערך לאחרונה:
